Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna www.wmh.fora.pl
Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Utrzymanie linii
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> Linia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Czw 21:31, 21 Sie 2008    Temat postu: Utrzymanie linii

Wczoraj w okolicy ul. Babimojskiej bodaj 6-osobowa ekipa pracowała przy wymianie niektórych podkładów. Podobne prace prowadzono wiosną, ich zwieńczeniem jest przejazd pociągu, który zbiera na platformę stare podkłady, które do tego czasu leżą porzucone w poblizu toru.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Śro 23:39, 24 Wrz 2008    Temat postu:

Dziś panowie z TORSTALu w sile ok. 8 chłopa grzebali przy górce śmieciowej. Z tego co zauważyłem wymieniają niektóre drewniane podkłady, ze szczególnym uwzględnieniem tych, gdzie łączą się szyny. Dodatkowo wygrzebują ziemię spomiędzy niektórych podkładów (jaki to ma cel? likwidacja wychlapów?), ponadto w paru miejscach wymieniono odcinki szyn. Trzeba przyznać, że Huta dba o swoje tory. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Wto 22:17, 14 Paź 2008    Temat postu:

Siecool napisał:
Trzeba przyznać, że Huta dba o swoje tory. Wink

... czego wyrazem jest likwidacja sierżantów na łuku przy szlaku Łosia.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kulecki
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn / Warszawa

PostWysłany: Śro 9:58, 15 Paź 2008    Temat postu:

Siecool napisał:
Dziś panowie z TORSTALu w sile ok. 8 chłopa grzebali przy górce śmieciowej. Z tego co zauważyłem wymieniają niektóre drewniane podkłady, ze szczególnym uwzględnieniem tych, gdzie łączą się szyny. Dodatkowo wygrzebują ziemię spomiędzy niektórych podkładów (jaki to ma cel? likwidacja wychlapów?), ponadto w paru miejscach wymieniono odcinki szyn. Trzeba przyznać, że Huta dba o swoje tory. Wink


Na tym odcinku jeszcze zdarzaja sie stare podklady GBL. W niektorych miejscach bezstyki popekaly (to dlatego z Tomkiem swego czasu zatrzymywalismy tu pociag), niektore lubki laczace wypadaly poza podkladami. Generalnie bardzo zasluzony odcinek, naprawy mu sie przydadza.
Choc z drugiej strony... ta roznorodnosc nawierzchniowa to byl pewien klimacik. Szczesliwie mamy zdjecia...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TLG
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GóRy SzWeDzKiE

PostWysłany: Śro 19:55, 05 Lis 2008    Temat postu:

Kolejne prace torowe, tym razem przy jednostce.




Fot. Janek Myrta


Post został pochwalony 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kulecki
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn / Warszawa

PostWysłany: Śro 21:16, 05 Lis 2008    Temat postu:

TLG napisał:
Kolejne prace torowe, tym razem przy jednostce.
--ciach--
Fot. Janek Myrta


No po prostu rewelacja! Czyżby znowu Torstal? Jaki numer ma ta 401Da? Czyżby nowa pozycja w wykazie taboru?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TLG
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GóRy SzWeDzKiE

PostWysłany: Czw 19:15, 06 Lis 2008    Temat postu:

Cytat:
Jaki numer ma ta 401Da?

Ze zdjęcia, które dostałem wynika, że to 401Da - 418. Ale zdjęcie jest bardzo rozmazane


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Bemowo

PostWysłany: Nie 0:53, 09 Lis 2008    Temat postu:

A propos tych sierżantów o których pisał Siecool, ostatnio gdy przechadzałem się tamtędy zauważyłem że rzeczywiście wskaźniki stojące na łuku zniknęły, ale zacząłem sie zastanawiać, do ilu km/h pociąg musiał przy nich zwalniać, skoro kiedyś prędkość szlakowa na WMH wynosiła 10km/h? Do 5km/h? Shocked
Takie same wskaźniki stały przy przejeździe na Arkuszowej, ciekaw jestem czy tam też już je zlikwidowali.

Pozdrawiam, Piotrek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kulecki
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn / Warszawa

PostWysłany: Nie 17:18, 09 Lis 2008    Temat postu:

Piotr napisał:
do ilu km/h pociąg musiał przy nich zwalniać, skoro kiedyś prędkość szlakowa na WMH wynosiła 10km/h? Do 5km/h?


Ostatnimi czasy latają ponad 20km/h. Tamara przy tej prędkości przestaje gdakać, a zaczyna gwizdać. Dawniej - nie do pomyślenia.
Zresztą - na ostatniej wyprawie sami widzieliśmy, jeździ się szybciej niż za Lucchiniego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Bemowo

PostWysłany: Pon 18:00, 10 Lis 2008    Temat postu:

Tak rzeczywiście, a tak przy okazji może to być kolejna propozycja do aktualizacji i drobnej poprawki na stronie, bo prędkość szlakowa wynosi już 20 km/h. A po modernizacji i budowie obwodnicy na odcinku wzdłuż trasy S 8 pociągi mają śmigać aż 40km/h, (wtedy juz niedaleko do magistrali Laughing) jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić Very Happy no, ale może żeby biedna Tamara wciągnęła cały skład na wyżyny w okolicach Lazurowej z poziomu -1 potrzebuje dużej prędkości Laughing

Piotrek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Pią 22:06, 15 Maj 2009    Temat postu:

Silos sobie odpicował rozjazd przed bramą:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Poprawiono podtorze, wstawiono nowe szyny i nowe podrozjazdnice (przeraźliwie śmierdzące). Ale mimo to przeciwwaga w postaci betonowego kloca przetrwała Wink

Lekką kosmetykę przeprowadzono też przy rozjeździe na żeberko ochronne przy Arkuszowej - wymieniono kilka kluczowych podrozjazdnic (które nie śmierdzą tak bardzo), całość przesmarowano.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Pon 20:22, 05 Paź 2009    Temat postu:

Znowu jakaś delikatna kosmetyka torowiska się zaczęła na WMH. Na pierwszym łuku torowiska (tylko tamtędy szedłem) powymieniano miejscami podkłady i przesmarowano śruby mocujące szyny. Biorąc pod uwagę, że śruby niemalże ociekały tym smarowidłem, to te prace odwalano najprawdopodobniej dzisiaj. Tak to wygląda dla przykładu:



Ponadto miejscami na słupkach hektometrowych albo na podkładach pojawiły się znaki zapewne geodezji - widziałem Rp6, Rp7 i Rp8. Z tego co pamiętam identyczne pojawiły się już chyba rok temu wzdłuż trasy dwudziestki - też miały formę Rp x. Czy istnieje jakaś książka kodów geodezji, która pomogłaby wykryć co to Rp x oznacza? Wink


Dodam jeszcze, że dzisiaj dwóch panów z Budimeksem na plecach, uzbrojonych w pilę spalinową, wycinało krzaczory rosnące wzdłuż torów niedaleko Siodlarskiej.

Na koniec taka ciekawostka z odciętej bocznicy do rampy przy Kocjana. Zwinęło się stamtąd zaplecze budowy osiedla i odsłoniło to co pod spodem. Zdumiewająco dobrze to wygląda teraz. Na drugim zdjęciu można dojrzeć, że na pewno był kiedyś drugi tor w tym miejscu, bo na scianie rampy widać ślad namalowanego wskaźnika końca toru.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kulecki
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn / Warszawa

PostWysłany: Pon 21:19, 05 Paź 2009    Temat postu:

Siecool napisał:
Na koniec taka ciekawostka z odciętej bocznicy do rampy przy Kocjana. Zwinęło się stamtąd zaplecze budowy osiedla i odsłoniło to co pod spodem. Zdumiewająco dobrze to wygląda teraz. Na drugim zdjęciu można dojrzeć, że na pewno był kiedyś drugi tor w tym miejscu, bo na scianie rampy widać ślad namalowanego wskaźnika końca toru.

Dokładnie tak - nawet tam bruku nie było. A już obok i owszem - czyli czołowa rampa kołowa połączona z czołowo-boczną kolejową... nieźle to wojsko wymyśliło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łowca
pomocnik maszynisty



Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WDZ Koszalin / Warszawa

PostWysłany: Śro 9:36, 14 Paź 2009    Temat postu:

Orientuje się ktoś co tam za/wyładowywano ? i do kiedy ? Tor drugi zniknął chyba w latach 90tych, lub jeszcze wcześniej.

A tak przy okazji malowania dziwnych znaków Rp po podkładach... oprócz tego zauważyłem, że na prawie całym odcinku od osiedla Górce do rozjazdu na tor tymczasowy pozabijano opórki przeciwpełzne koło podkładów od zewnętrznej strony łuku, co by tor pełzania nie dostawał - sądzę, że powbijano je własnie wtedy pewnie. Sporo złączek nosiła ślady przekucia, czyli ślady po wyboczeniu pod podkładką... to wyglądało już na starszą robotę jednak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ricardos
starszy maszynista



Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Bemowa

PostWysłany: Czw 5:12, 15 Paź 2009    Temat postu:

Łowco, tam kiedyś wyładowywano czołgi T-54, transportety opancerzone Topaz i inne takie stalowe potwory. Jeszcze w późnych latach '80 widziałem takowy załadunek. Znaczy się z daleka, bo wojsko otoczyło teren i nie było szans za zbliżenie się. Jedynie z Ikarusa jadącego na Groty mogłem luknąć nieco. Pancerniaki ładowali na takie bardzo grube, ciężkie wagony platformy, typowe dla eszelonów wojskowych jadących na poligon w Bierdusku czy Żaganiu. Sprzęt wyjeżdżał z terenu WATu chyba.

Ricardos


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> Linia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin