Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna www.wmh.fora.pl
Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Utrzymanie linii
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> Linia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Nie 18:16, 18 Paź 2009    Temat postu:

Łowca napisał:
A tak przy okazji malowania dziwnych znaków Rp po podkładach... oprócz tego zauważyłem, że na prawie całym odcinku od osiedla Górce do rozjazdu na tor tymczasowy pozabijano opórki przeciwpełzne koło podkładów od zewnętrznej strony łuku, co by tor pełzania nie dostawał - sądzę, że powbijano je własnie wtedy pewnie. Sporo złączek nosiła ślady przekucia, czyli ślady po wyboczeniu pod podkładką... to wyglądało już na starszą robotę jednak.

Jeśli te oporki to są takie metalowe "paliki" wbijane obok podkładow to one są już tam bardzo długo. Sa strasznie denerwujące, bo fatalnie się po tym chodzi Wink Choć nie wykluczam, że może faktycznie cośtam przybyło, acz te paliki na pewno dużo wcześniej już tam były.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kulecki
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn / Warszawa

PostWysłany: Nie 22:37, 18 Paź 2009    Temat postu:

Ricardos napisał:
Łowco, tam kiedyś wyładowywano czołgi T-54, transportety opancerzone Topaz i inne takie stalowe potwory. Jeszcze w późnych latach '80 widziałem takowy załadunek. Znaczy się z daleka, bo wojsko otoczyło teren i nie było szans za zbliżenie się. Jedynie z Ikarusa jadącego na Groty mogłem luknąć nieco. Pancerniaki ładowali na takie bardzo grube, ciężkie wagony platformy, typowe dla eszelonów wojskowych jadących na poligon w Bierdusku czy Żaganiu. Sprzęt wyjeżdżał z terenu WATu chyba.

Topas, chciałeś powiedzieć, Rychu Smile
[link widoczny dla zalogowanych]
Co do platform - stawiam na 622Za Samms. Jakoś najbardziej mi się z wożeniem czołgów kojarzy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Główna Towarowa

PostWysłany: Śro 0:08, 21 Paź 2009    Temat postu:

Kulecki napisał:
Co do platform - stawiam na 622Za Samms. Jakoś najbardziej mi się z wożeniem czołgów kojarzy.
Tu się niestety mylisz Jakubie. Platformy 622Za wyprodukowano na potrzeby transportu ciężkich elementów konstrukcyjnych lub do przewozu ciężkich ładunków, jak dłużyce, odlewy metalowe itp. Platformy Samms mają kłonice składane podobnie, jak w platformach Rs (412Za), a minimalny wymagany przez nie promień łuku wynosi 85m.

Do przewozów wojskowych najczęściej wykorzystywano platformy Smms typu 426Z - popularnie zwane... "czołgówkami" Wink Oglądał ktoś może film "Kroll"? Tam przy załadunku czołgów widać właśnie platformy Smms Cool
[link widoczny dla zalogowanych]
Ich plusem jest możliwość schowania kłonic bocznych w podłogę, a drugim ważnym aspektem jest minimalny wymagany promień łuku wynoszący jedynie 75m.

Dla przykładu podaję dwa linki do zdjęć "wygooglanych" w necie Very Happy :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Na zdjęciach widoczne są akurat platformy typu 443Z Slmmps. Są to zmodernizowane w 2005r. platformy 426Z - zostały z nich usunięcie kłonice oraz ściany czołowe. Wzmocniono czołownice dla łatwiejszego przejazdu pojazdów kołowych między wagonami.

Oczywiście nie wykluczam, że platformy Samms były również stosowane do przewozu pojazdów wojskowych Wink

Przepraszam za taki niewielki offtop Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szymon dnia Śro 0:17, 21 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ricardos
starszy maszynista



Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Bemowa

PostWysłany: Nie 2:28, 25 Paź 2009    Temat postu: Stare dzieje okolic WMH

Hej,

Skoro już jesteśmy przy rampie na tyłach sądów, to wrzucę parę fotek owej rampy ze swojej kolekcji. Wykonałem je 3 marca 2007 roku, za pomocą komórki, które przed dwoma,.. prawie trzema laty, nie robiły jeszcze tak dobrych zdjęć, jak dziś. Oto one:











No i jako bonus, najstarsze (kwiecień 2003r) moje fotki z likwidowanych zakładów PRK7 koło ulic Pełczyńskiego i Deyny:







Pozdrawiam,
Ricardos


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kulecki
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn / Warszawa

PostWysłany: Czw 20:09, 29 Paź 2009    Temat postu:

Szymon napisał:
Do przewozów wojskowych najczęściej wykorzystywano platformy Smms typu 426Z - popularnie zwane... "czołgówkami" Wink Oglądał ktoś może film "Kroll"? Tam przy załadunku czołgów widać właśnie platformy Smms Cool

"...żyletka ci k*wa nie wystarcza, pod pociąg musisz leźć?"
http://www.youtube.com/watch?v=miLAYqm9QHI - dla przypomnienia.
Tak a propos off-topu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Pon 16:02, 01 Mar 2010    Temat postu:

Wczoraj około 16.00 zauważyłem zmywanie ziemi z nasypu pomiędzy murem oporowym nad Stawem Jeziorzec, a wschodnim przyczółkiem wiaduktu nad ul. Lazurową. Przy większych opadach, moim zdaniem może to zagrażać stabilności nasypu. Po drugiej stronie nasypu sytuacja jest podobna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kulecki
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn / Warszawa

PostWysłany: Pon 20:28, 01 Mar 2010    Temat postu:

Edgar napisał:
Wczoraj około 16.00 zauważyłem zmywanie ziemi z nasypu pomiędzy murem oporowym nad Stawem Jeziorzec, a wschodnim przyczółkiem wiaduktu nad ul. Lazurową. Przy większych opadach, moim zdaniem może to zagrażać stabilności nasypu. Po drugiej stronie nasypu sytuacja jest podobna.

Taaak... zastanawia mnie, czemu już nie stabilizuje się nasypów faszyną. Pomogłoby.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Pon 21:06, 01 Mar 2010    Temat postu:

Kulecki napisał:

Taaak... zastanawia mnie, czemu już nie stabilizuje się nasypów faszyną. Pomogłoby.


Pewnie by trochę pomogło. Strasznie to wygląda. Ta szachownica z trawy też zjechała, i to z obu stron nasypu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Wto 17:58, 15 Cze 2010    Temat postu:

Zła i dobra informacja z Radiowa, bo zbłądziłem dzisiaj: zła jest taka, że spłonął dach nieużywanej nastawni na wjeździe od Jelonek. Części dachu już nie ma, ocalała reszta nie wygląda zbyt dobrze. Mam obawy, że dni tego budynku są policzone... Dobra wiadomość jest dla odmiany taka, że Huta powymieniała podkłady i podsypkę pod złączami szyn na torze nr 3 (tym najbliżej budynku stacyjnego).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Czw 16:46, 17 Cze 2010    Temat postu:

Zbłądziłem ponownie za nową tamarą i trafiłem na jakieś prace przy torowisku na łuku przy Arkuszowej. Cośtam grzebali, podnieśli część płyt z przejazdów, sprawdzali czy torowisko ma właściwy rozstaw, widać też było, że część łuku już była poddana jakiejś kosmetyce. Kręciło się przy tym paru panów, do pomocy mieli dwie koparki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek Wardas
zawiadowca stacji



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wawrzyszew

PostWysłany: Pią 15:41, 25 Cze 2010    Temat postu:

Siecool napisał:
Zbłądziłem ponownie za nową tamarą i trafiłem na jakieś prace przy torowisku na łuku przy Arkuszowej. Cośtam grzebali, podnieśli część płyt z przejazdów, sprawdzali czy torowisko ma właściwy rozstaw, widać też było, że część łuku już była poddana jakiejś kosmetyce. Kręciło się przy tym paru panów, do pomocy mieli dwie koparki.


A dziś panowie zorstalu pracowali i odpoczywali na torach przy Arkuszowej, poza tym grzebali około 2-3 metry za przejazdem w stronę Jelonek - tzn. ustawiali coś metalowego na szynach i potem to stało a oni siedzieli (przejeżdżałem tylko to nie widziałem). A poza tym w okolicach WMH, przy Arkuszowej, między Chabrową a Wólczyńską zderzenie osobówki z... łosiem.

Niestety, jak przeczytałem, samicę łosia trzeba było uśpić Sad

Pozdrawiam !
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Pią 22:21, 01 Paź 2010    Temat postu:

Zrobiłem sobie dzisiaj spacerek, nawet dość owocny:
1. Tradycyjnie Huta miejscami bawi się w wymiany podkładów. Albo robią to pojedyńczo np. między Kocjana a Fortową albo w większej masie - jak przy jednostce wojskowej:


2. Na najbardziej leśnym odcinku torowiska wykaszana była dzisiaj trawa i wycinane gałęzie. Dzisiaj zrobili fragment od Radiowej prawie do przepustu nad kanałkiem przy Kocjana, dalej pewnie będą kończyć po weekendzie. Zajmowało się tym chyba z 6 osób, efekt z grubsza taki:


3. Największe dziwo na trzeciej prostej. Niedaleko kompostowni do szyny zamocowane jest coś takiego:

ten kabelek wędruje dalej pod ziemią (widać ślady kopania) do żóltego słupka, który zawsze wydawał mi się oznaczać przebieg gazociągów, kabli itp.:

Ktoś ma pomysł do czego to służy? Strona producenta (firma DAKOR) twierdzi, że słupki takie są "zaopatrzone w płytkę z zaciskami laboratoryjnymi lub listwę zaciskową, które umożliwiają pomiar parametrów elektrycznych lub wprowadzenie sygnału elektromagnetycznego do taśmy lokalizacyjnej". Nie za bardzo wiem o co im chodzi, ale jakoś mi to nie gra to wszystko - jaki związek ma szyna z domniemanym gazociągiem/linią energetyczną/whatever biegnącą pod spodem?

4. Na koniec taka ciekawostka z bocznicy do MPSu - wykolejnica wzbogaciła się w drewniany kloc, który jak domniemywam pełni analogiczną rolę do kierownicy w rozjeździe. Bocznica ta wagonów nie widziała od lat, ale bezpieczeństwo ponad wszystko Wink


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Sob 10:41, 02 Paź 2010    Temat postu:

Siecool napisał:
3. Największe dziwo na trzeciej prostej. Niedaleko kompostowni do szyny zamocowane jest coś takiego:

ten kabelek wędruje dalej pod ziemią (widać ślady kopania) do żóltego słupka, który zawsze wydawał mi się oznaczać przebieg gazociągów, kabli itp.:

Ktoś ma pomysł do czego to służy? Strona producenta (firma DAKOR) twierdzi, że słupki takie są "zaopatrzone w płytkę z zaciskami laboratoryjnymi lub listwę zaciskową, które umożliwiają pomiar parametrów elektrycznych lub wprowadzenie sygnału elektromagnetycznego do taśmy lokalizacyjnej". Nie za bardzo wiem o co im chodzi, ale jakoś mi to nie gra to wszystko - jaki związek ma szyna z domniemanym gazociągiem/linią energetyczną/whatever biegnącą pod spodem?



Myślę że może chodzić o to: [link widoczny dla zalogowanych]

Być może szyny mają pełnić w tym obwodzie jakąś istotną rolę, min. ze względu na inny potencjał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Nie 20:19, 03 Paź 2010    Temat postu:

O, aż na takie mądre zastosowanie to bym nie wpadł, dzięki za oświecenie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Pią 16:23, 22 Paź 2010    Temat postu:

Oficjalny początek WMH:


Swoją drogą odkopałem analogiczny wskaźnik sprzed trzech lat, wyglądał tak:


Ktoś wie, co to dokładnie znaczy? Granica własności, zarządu? Pamiętam, że kiedyś trafiłem w internecie na stronę, gdzie ten wskaźnik był opisany, ale ni cholery nie mogę tego teraz znaleźć. Była tam ta biała wersja, tej aktualnej nie kojarzę, może to nowy wzór tej tablicy jest.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> Linia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin