Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna www.wmh.fora.pl
Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Utrzymanie linii
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> Linia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kulecki
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn / Warszawa

PostWysłany: Pią 22:14, 22 Paź 2010    Temat postu:

Siecool napisał:

Ktoś wie, co to dokładnie znaczy? Granica własności, zarządu? ...

Tak to rozumiem. W celu uzyskania odpowiedzi udałem się do źródła, czyli do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji (Dz.U. 2005 nr 172 poz. 1444). Nic tak na temat tego wskaźnika (?) nie ma, dlatego też wnioskuję, że to nie jest oficjalny element sygnalizacji, a jedynie tabliczka o charakterze informacyjnym.

Dla chętnych lektura do ściągnięcia:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Główna Towarowa

PostWysłany: Pon 1:58, 13 Gru 2010    Temat postu:

Kulecki napisał:
Siecool napisał:

Ktoś wie, co to dokładnie znaczy? Granica własności, zarządu? ...

Tak to rozumiem. W celu uzyskania odpowiedzi udałem się do źródła, czyli do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji (Dz.U. 2005 nr 172 poz. 1444). Nic tak na temat tego wskaźnika (?) nie ma, dlatego też wnioskuję, że to nie jest oficjalny element sygnalizacji, a jedynie tabliczka o charakterze informacyjnym.

Dla chętnych lektura do ściągnięcia:
[link widoczny dla zalogowanych]
To jest znak umowny - na jego temat raczej w oficjalnym rozporządzeniu niczego się nie znajdzie Wink Dla mnie to w miarę prosta sprawa. Jest to po prostu tabliczka informująca, której zadaniem jest oznaczenie granicy własności bocznicy AMW. Do tego miejsca zarządcą linii kolejowej (czyli de facto całej WMH) jest Huta ArcelorMittal Warszawa. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Pon 18:25, 23 Maj 2011    Temat postu:

Na Szlaku Łosia podjęto walkę z wodami gruntowymi i poprawiono odwodnienie torowiska, montując dwie solidne rury służące za przepust pod szlakiem. Przy okazji podsypano też torowisko tłuczniem w miejscu, gdzie w torze praktycznie cały czas stała woda.



Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek Wardas
zawiadowca stacji



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wawrzyszew

PostWysłany: Sob 18:06, 04 Cze 2011    Temat postu:

Siecool napisał:
Na Szlaku Łosia podjęto walkę z wodami gruntowymi i poprawiono odwodnienie torowiska, montując dwie solidne rury służące za przepust pod szlakiem. Przy okazji podsypano też torowisko tłuczniem w miejscu, gdzie w torze praktycznie cały czas stała woda.


Wszystko to zapewne po to, by... wreszcie zrobić przejazd Smile dziś tamtędy jechałem, i już gdy miałem zsiadać z roweru, moim oczom ukazały się... betonowe płyty. Równo dwa tygodnie temu jeszcze tego nie było (bo tamtędy jechałem i przenosiłem rower), ale z tego co udało mi się dowiedzieć, ów przejazd jest już "oj ze dwa tygodnie...".

Pozdrawiam !
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TLG
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GóRy SzWeDzKiE

PostWysłany: Nie 9:34, 05 Cze 2011    Temat postu:

Płyty pojawiły się koło środy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek Wardas
zawiadowca stacji



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wawrzyszew

PostWysłany: Czw 15:54, 26 Lip 2012    Temat postu:

Jakiś czas temu znów tamtędy jechałem rowerem po dłuższym niejeżdżeniu tamtędy Wink

Postawiono tabliczkę informującą o pociągu pod krzyżem św. Andrzeja, a także wycięto sporo zielska, dzięki czemu widoczność znacznie się poprawiła toteż można śmiało bez zbędnego zatrzymywania się pokonać rowerem ten przejazd Wink

Pozdrawiam !
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Pon 20:54, 30 Lip 2012    Temat postu:

A dla tych, co wolą obrazki - tak to wygląda:



Zastanawia mnie tylko, czy faktycznie da się to pokonać bez zatrzymywania, bo te szlabany jednak dość mocno utrudniają życie, sądząc po wysiłkach kilku rowerzystów, próbujących tam wykręcać. Ale poza tym faktycznie elegancko, kolejny krok to już chyba tylko instalacja samoczynnej sygnalizacji. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kulecki
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn / Warszawa

PostWysłany: Pią 9:07, 03 Sie 2012    Temat postu:

No, oby tylko miejscowi nie zdemolowali przedwcześnie. A cyklistom utrudnienia się przydadzą - może dzięki temu będą zmuszeni się rozejrzeć. Mam zdjęcie bicykla pokonującego Fortową przed samą tamarą. Cyklista nawet się nie raczył spojrzeć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek Wardas
zawiadowca stacji



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wawrzyszew

PostWysłany: Nie 0:10, 05 Sie 2012    Temat postu:

Tam akurat zrobiono za duże szykany, co powoduje wyjeżdżanie ścieżek omijających je. Najlepsze byłoby zrobienie typowego labiryntu peronowego, ale o lepszych parametrach, aby dało się spokojnie rowerem przejechać i aby nie skupiać się na tym, by wejść w zakręt ale aby widzieć czy tor jest pusty.

Pozdrawiam !
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Nie 14:16, 05 Sie 2012    Temat postu:

Zagdza się, dzisiaj zajrzałem tam z rowerem - człowiek się bardziej skupia, żeby jadąc nie zahaczyć o ten szlaban i jednocześnie nie wlecieć do rowu - w tym czasie może sobie i 10 pociągów jechać. Na szczęście jednak tam i tak trąbią, co ułatwia zadanie zauważenia pociągu.

A generalnie to przydałoby się troche więcej piłowania i cięcia - jadąc od Bemowa kiepsko widac ewentualny pociąg wracający z Huty, bo akurat ta strona jest bardzo słabo wycięta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Sob 19:53, 22 Wrz 2012    Temat postu:

Jesienne porządki na WMH, i to naprawdę grube - wycinane są drzewa na parę metrów wzdłuż torowiska. Na razie dobrali się do odcinka bliżej Kocjana oraz koło Radiowej. Większa dzicz panuje między szlakiem Łosia a drogą do jednostki wojskowej, może ze względu na sąsiedztwo rezerwatu.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Pią 18:14, 28 Wrz 2012    Temat postu:

Informacje o WMH czasami można znaleźć w bardzo ciekawych miejscach. I tak środowe "Prawo co dnia", dodatek prawny do Rzeczpospolitej, na stronie C3 donosi, iż Naczelny Sąd Administracyjny zwrócił działkę, leżącą pod WMH niejakiemu Bogdanowi Z., który teraz stwierdził, że jeżeli nie zostaną spełnione jego żądania, zablokuje tory albo będzie pobierał opłaty za ich użytkowanie. Na razie złożył w sądzie pozew o wydanie nieruchomości i odszkodowanie za bezumowne użytkowanie. Cały bałagan wynika z braku wpisu do księgi wieczystej, mimo decyzji uwłaszczeniowych dla Huty. Same sądy administracyjne wydały już w tej sprawie 7 wyroków.

Pełny artykuł [link widoczny dla zalogowanych].


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Sob 19:40, 25 Maj 2013    Temat postu:

Co prawda samej linii to raczej nie dotyczy, ale warte odnotowania: na Radiowie wzdłuż stacji i potem kawałka WMH, po północnej stronie ekipa panów kładzie jakąś rurę. Jakoś głęboko im ta rura wypadła, więc hałdy ziemi wskazują, jakby tam co najmniej jakiś wieżowiec mieli stawiać.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Nie 16:15, 06 Paź 2013    Temat postu:

Garść wieści znad WMH, zrobiłem sobie wczoraj mały spacerek.

Po pierwsze, przy przejeździe na Wólczyńskiej pojawiły się dwie kolejowe bramy wjazdowe na teren Huty wraz z kawałkiem ogrodzenia, zatem ze spacerków w tamte rejony nici. Plus jest taki, że przynajmniej dzięki temu widać, gdzie odbywa się aktualnie ruch - wczoraj po południu zamknięta była brama z torami "na wprost", otwarta była ta z torami odbijającymi na północ.

Po drugie powoli prywatyzowana jest bocznica do Silosa, co oznacza, że szanse na jakikolwiek ruch tam maleją. Brakuje już w sumie trzech odcinków szyn zaraz za przejazdem w rejonie stacji.

Po trzecie panowie kładący kable jeszcze do tej pory tego nie skończyli - zasypali część bliżej stacji, ale fragment w rejonie łuku jest nadal odkryty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kulecki
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn / Warszawa

PostWysłany: Czw 21:45, 10 Paź 2013    Temat postu:

Siecool napisał:
Garść wieści znad WMH, zrobiłem sobie wczoraj mały spacerek.
Prawidłowo, do "imienin" jeszcze czas.

Siecool napisał:
Po pierwsze, przy przejeździe na Wólczyńskiej pojawiły się dwie kolejowe bramy wjazdowe na teren Huty wraz z kawałkiem ogrodzenia, zatem ze spacerków w tamte rejony nici. Plus jest taki, że przynajmniej dzięki temu widać, gdzie odbywa się aktualnie ruch - wczoraj po południu zamknięta była brama z torami "na wprost", otwarta była ta z torami odbijającymi na północ.
Mieszane uczucia. Z jednej strony to przyjemnie się tamtędy chodziło, z drugiej - od czasu zrównania z gruntem (czyli zburzenia tego, co nad gruntem i wyrwania z gleby tego, co w gruncie) reliktów infrastruktury hałd - jakoś mnie tam nie ciągnie.

Siecool napisał:
Po drugie powoli prywatyzowana jest bocznica do Silosa, co oznacza, że szanse na jakikolwiek ruch tam maleją. Brakuje już w sumie trzech odcinków szyn zaraz za przejazdem w rejonie stacji.
Cóż, kontynuacja dzieła zniszczenia. Szanse na ruch zmalały w momencie wyprucia rozjazdu przy Arkuszowej i zastąpienia go odcinkiem łuku... sama bocznica też była od jakiegoś czasu mocno niekompletna, zaś miejscami zasypana piachem. Księżycowy krajobraz się zaczyna robić: Silosa nie ma, nastawni nie ma, kształtowych semaforów nie ma... dobrze, że chociaż zdjęcia mamy.

Siecool napisał:
Po trzecie panowie kładący kable jeszcze do tej pory tego nie skończyli - zasypali część bliżej stacji, ale fragment w rejonie łuku jest nadal odkryty.
Robota nie ... , i pół roku postoi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> Linia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin