Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna www.wmh.fora.pl
Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Stacja manewrowa Warszawa Główna Towarowa
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> Inne linie w Warszawie i okolicach / Warszawa Główna Towarowa i okolice
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Główna Towarowa

PostWysłany: Śro 19:21, 19 Maj 2010    Temat postu: Stacja manewrowa Warszawa Główna Towarowa

Przenoszę dyskusję z tematów przewozowych. Bo wydaje mi się, że będzie sporo dyskusji w tym temacie Wink

Piotr napisał:
Szymon napisał:
Dłuugi sznurek platform. Mówiłem Ci, że zbierali je przynajmniej ze 2 tygodnie
I pomyśleć, że pamiętam czasy, kiedy na WGT nie trzeba było dwa tygodnie zbierać platform, bo zawsze parę (2-4) torów kierunkowych było przydzielonych na platformy: Rs-RIV, Rs-kraj, Res-RIV, Res-kraj. I czynnych było prawie 20 torów kierunkowych, a nie tak jak teraz, bida Crying or Very sad
Do wyprawienia na hutę czeka już ponad 40 platform (cały tor 71 i kilka na 72).

Kiedyś na górce rozrządowej funkcjonowały tak naprawdę 3 tory kierunkowe pod spływ platform. Były to tory 47, 67 i 75. Są to dane z połowy lat 90. ale z biegiem czasu ilość i numery tych torów się zmieniały Wink Później były to m. in. tory 53 czy 65. Dla zainteresowanych podaję link do wykazu torów kierunkowych z 1990r.:
[link widoczny dla zalogowanych] Wink
Wykaz ten z drobnymi zmianami ważny był przez blisko 10 lat Exclamation

Jak już podawałem w dziale "dyżurnego ruchu" (Jakubie, ukłon w Twoją stronę o przeniesienie dyskusji z tamtego tematu w okolicę tego tematu Very Happy ) od 1 czerwca ograniczony zostanie czas pracy górki rozrządowej do 12 godzin (od 9 do 21, siedem dni w tygodniu) oraz zamknięty zostanie dojazd do torów 41-47 oraz 71-77 (z obu stron). Mam nadzieję, że przed zamknięciem części górki, z torów które nadal będą czynne, część wagonów mających status "postojów" zostanie zabrane dla udrożnienia chociaż 4-5 torów. Rolling Eyes

Przechodząc do codzienności: od przynajmniej tygodnia po torach kierunkowych (głównie po torze 61) manewruje skład DB Schenker wpychający żwiry do betoniarni przy lokomotywowni. Kiedyś pracowała przy tym składzie TEM2 ale w tym sezonie pałeczkę przejął 311D Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szymon dnia Pią 15:01, 08 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Śro 20:26, 19 Maj 2010    Temat postu:

No to ja zacznę od dwóch pytań:
1) Co właściwie znaczy określenie odnośnie wagonów, że są "na spływ"? Jak rozumiem gromadzi się to towarzystwo i co dalej? One jadą wszystkie w jakieś konkretne miejsce, czy też są wysyłane po kawałku do stacji, gdzie ktoś będzie miał np. parcie na węglarki akurat? Wink
2) Masz na myśli tą betoniarnię LAFARGE'a, obok kładki? O której oni się tam bawią w te manewry mniej więcej - może w ramach przerwy od pisania pracy przejdę się z aparatem Wink A propo tej betoniarni to będąc niedawno na odolanach widziałem, że wspomniany LAFARGE postawił przy wejściu na kładkę od strony Woli tablicę z napisem "UWAGA! Ruch pociągów. Nieupoważnionym wstęp wzbroniony". Oczywiście nikt sobie nic z tego nie robi, bo alternatywnych dróg niestety nie ma, żeby dojść na to kolejarskie osiedle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Główna Towarowa

PostWysłany: Śro 20:59, 19 Maj 2010    Temat postu:

Siecool napisał:
No to ja zacznę od dwóch pytań:
1) Co właściwie znaczy określenie odnośnie wagonów, że są "na spływ"? Jak rozumiem gromadzi się to towarzystwo i co dalej? One jadą wszystkie w jakieś konkretne miejsce, czy też są wysyłane po kawałku do stacji, gdzie ktoś będzie miał np. parcie na węglarki akurat? Wink
Kiedyś bawiono się w dzielenie węglarek na "węglowe", "żwirowe", "uchylne" i "sztywne". Teraz to wszystko idzie na jeden tor. Smile Jest tylko podział na kompletne/sprawne i uszkodzone (tzw. graty Razz ), które kierowane są do "wagonówki". Kiedyś zależnie od toru kierunkowego węglarki wysyłano na Śląsk po węgiel, do żwirowni pod załadunek żwirów lub po prostu w inne miejsca, gdzie było zapotrzebowanie na węglarki serii Ea. Warto dodać, że na tor 65 poza Eaos-ami itp. kierowano też Eamos-y, Eams-y i inne wagony wożące głównie żwir.Wink

Siecool napisał:
2) Masz na myśli tą betoniarnię LAFARGE'a, obok kładki? O której oni się tam bawią w te manewry mniej więcej - może w ramach przerwy od pisania pracy przejdę się z aparatem Wink
Konkretnie chodzi mi o tą betoniarnię po środku torów, już bliżej górki. Wink Tą, która jest przy drodze technicznej pomiędzy torami. Smile "Transformers" walczył tam dziś chyba cały dzień, bo widziałem go rano i niedawno - około 18:30...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Bemowo

PostWysłany: Czw 12:12, 20 Maj 2010    Temat postu:

No ale to nie lepiej ten temat umieścić w już utworzonym tj: Warszawa Główna Towarowa i okolice (wszystko o WGT), bo na razie to piszemy w temacie Linie i bocznice północnej lewobrzeżnej Warszawy.

Wykaz świetny, ma dużą wartość historyczną, dobrze, że zamieściłeś ale w porównaniu do obecnej sytuacji, to można się załamać - zaledwie kilak torów czynnych. Ja mam wykaz obowiązujący w latach 2007-2009 oczywiście też z drobnymi zmianami, bo relacje niektórych torów nawet w trakcie tego okresu się zmieniały.
Gdyby ktoś był zainteresowany to podaję:
41-47 - postój
51 - postój
52 - Łódź Olechów
53 - Warszawa Praga
54 - Ożarów, Teresin-Niepokalanów, Sochaczew
55 - Res
56 - żwiry
57 - huta
61 - postój
62 - postój
63 - postój
64 - Rs - kraj
65 - Rs - RIV
66 - Rejon Wola
67 - Pruszków, Grodzisk Mazowiecki
71 - Res - kraj
72 - Res - RIV
73 - Waga
74 - Warszawa Okęcie
75 - Ea - spływ
76 - WGW
77 - Ea - RIV


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Główna Towarowa

PostWysłany: Czw 12:41, 20 Maj 2010    Temat postu:

Piotr napisał:
No ale to nie lepiej ten temat umieścić w już utworzonym tj: Warszawa Główna Towarowa i okolice (wszystko o WGT), bo na razie to piszemy w temacie Linie i bocznice północnej lewobrzeżnej Warszawy.
Zakładałem ten temat to tego działu jeszcze nie było Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Bemowo

PostWysłany: Czw 13:10, 20 Maj 2010    Temat postu:

aaa Very Happy ok. To może poprosić Admina znowu o przeniesiesienie, albo pisać już tam, żeby się znowu bałagan nie zrobił.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Główna Towarowa

PostWysłany: Śro 21:58, 26 Maj 2010    Temat postu:

Ostatnio zauważyłem, że na wielu wagonach ze statusem "postojów" pojawiły się napisy informujące o skreśleniu wagonów z inwentarza. Kilka dni temu manewrowano wagony z toru 51 (nieźle się wyczyściły szyny z tego powodu Smile ), a dziś zauważyłem, że przestawiane były wagony na torze 42 (od strony nastawni WOC). Większość z tych skreślonych wagonów zapewne pojedzie niedługo w swoją ostatnią podróż - zazwyczaj wysyłane są do jakiegoś ZNTK celem fizycznej likwidacji, czasem "upłynniano" je w warszawskich wagonowniach ewentualnie na jakimś okolicznym skupie (pojedyncze sztuki Laughing ). Co mnie najbardziej martwi to do planowanego ograniczenia pracy stacji pozostało niecałe 5 dni, a ilość używanych torów zwiększyła się tylko o 1 (zaczęto rozrządzać wagony na częściowo zajęty tor 64).

Z innych ciekawostek: na torze 77 zebrano pokaźne stadko Eans-ów (prawie cały tor), które celowo zostały przysłane na WGT (mają "kartki" kierunkowe do WGT z całej Polski) celem wysłania ich w zwartym składzie pod załadunek. Smile To się nazywa "spływ" Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Czw 18:11, 27 Maj 2010    Temat postu:

Szymon napisał:
Z innych ciekawostek: na torze 77 zebrano pokaźne stadko Eans-ów (prawie cały tor), które celowo zostały przysłane na WGT (mają "kartki" kierunkowe do WGT z całej Polski) celem wysłania ich w zwartym składzie pod załadunek. Smile To się nazywa "spływ" Very Happy

Czemu akurat na WGT je zebrali? Mamy w okolicy Warszawy jakąś kopalnię, która je zapełni? Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Główna Towarowa

PostWysłany: Czw 20:30, 27 Maj 2010    Temat postu:

Siecool napisał:
Szymon napisał:
Z innych ciekawostek: na torze 77 zebrano pokaźne stadko Eans-ów (prawie cały tor), które celowo zostały przysłane na WGT (mają "kartki" kierunkowe do WGT z całej Polski) celem wysłania ich w zwartym składzie pod załadunek. Smile To się nazywa "spływ" Very Happy

Czemu akurat na WGT je zebrali? Mamy w okolicy Warszawy jakąś kopalnię, która je zapełni? Razz
Może niekoniecznie kopalnia. Wink Na jednej z nalepek kierunkowych widziałem takie wpisy:
Ze stacji: Kraków Prokocim Towarowy
do Stacji: Warszawa Główna Towarowa
Odbiorca: pol. Katowice Dębiec

Wagony dziś wystawiono na "trzydziestki" i po godz. 17 poprowadzone ET22 udały się w kierunku Gdańskiego. Razz

A dziś po raz kolejny widziałem 3 rewidentów, którzy biegali między odstawionymi wagonami z puszkami białej farby - więc na kolejne wagony zapadł wyrok kasacji. Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Bemowo

PostWysłany: Wto 22:25, 08 Cze 2010    Temat postu:

Byłem dzisiaj i wczoraj na Odolanach. W sumie nie wygląda to aż tak źle. Ruch wydawał mi się duży. Właściwie wciąż widziałem manewrującą stonkę. Zastanowiła mnie tylko jedna sprawa: skoro wiązki pierwsza i ostatnia są całkowicie zamknięte, to dwie środkowe - a więc 14 torów, powinny być wykorzystywane "na maxa" bo przecież ruch jakby skoncentrował się tylko na tych 14 torach. Tymczasem z torów 51 - 57 dwa albo trzy są chyba nadal w ogóle niewykorzystywane, podobnie na torach 61 - 67 - wydaje się jakby nie wszystkie były czynne. Jest to trochę dziwne, bo ruch trochę się zwiększył, a liczba wykorzystywanych torów znacznie zmniejszyła.

Zaobserwowałem też inną ciekawą rzecz - mianowicie pociągi do huty wyruszają z grupy przyjazdowej, a nie tak jak przeważnie z grupy odjazdowej (Park Poznański).

Pewnie Szymon coś więcej napisze na ten temat Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piotr dnia Śro 9:31, 09 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kulecki
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn / Warszawa

PostWysłany: Pon 10:17, 14 Cze 2010    Temat postu:

Piotr napisał:
aaa Very Happy ok. To może poprosić Admina znowu o przeniesiesienie, albo pisać już tam, żeby się znowu bałagan nie zrobił.

Hehe... proponuję kompromis: zrobiłem Szymona adminem i radźcie sobie sami Smile . Znamy się już kawałek, na samym Forum całe dwa lata; wiem, że Szymon nie nawywija.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Główna Towarowa

PostWysłany: Pią 12:50, 25 Cze 2010    Temat postu:

Piotr napisał:
Byłem dzisiaj i wczoraj na Odolanach. W sumie nie wygląda to aż tak źle. Ruch wydawał mi się duży. Właściwie wciąż widziałem manewrującą stonkę. Zastanowiła mnie tylko jedna sprawa: skoro wiązki pierwsza i ostatnia są całkowicie zamknięte, to dwie środkowe - a więc 14 torów, powinny być wykorzystywane "na maxa" bo przecież ruch jakby skoncentrował się tylko na tych 14 torach. Tymczasem z torów 51 - 57 dwa albo trzy są chyba nadal w ogóle niewykorzystywane, podobnie na torach 61 - 67 - wydaje się jakby nie wszystkie były czynne. Jest to trochę dziwne, bo ruch trochę się zwiększył, a liczba wykorzystywanych torów znacznie zmniejszyła.

Zaobserwowałem też inną ciekawą rzecz - mianowicie pociągi do huty wyruszają z grupy przyjazdowej, a nie tak jak przeważnie z grupy odjazdowej (Park Poznański).

Pewnie Szymon coś więcej napisze na ten temat Smile
Na początek przepraszam, że tyle czasu nie było mnie na forum - komputer mi się popsuł...

Hmm... Co do grupy torów 51-57 to na tory 53-54 nie ma możliwości wjazdu od strony górki z racji zakazu jazdy po rozjeździe nr. 112 w położeniu "+" (czyli de facto na tory 53-54). Tor 51 to "postoje", na które zabrakło miejsca na "czterdziestkach" ... Tor 56 jest rzadko kiedy używany - tam też jest dużo "postojów" ale pierwsze 5-6 wagonów od górki w niedalekim czasie stamtąd gdzieś wyparuje w Polskę Very Happy Na torach 61-67 jest podobny problem z rozjazdami ale na szczęście tylko od strony WOB. Na torze 64 stoją "postoje", z których czasem coś wydłubują jeżeli coś jest potrzebne... Na torze 66 leżą sobie podkłady, których jakoś PKP PLK nie ma zamiaru zabrać Rolling Eyes

Manewry na stacji trwają teraz praktycznie bez przerwy. Jedynie w godzinach 3-7 i 18-19 są przerwy z racji braku konieczności manewrów w godzinach nocnych oraz w trakcie zmiany maszynistów, manewrowych itd. W godzinach 9-21 manewry (rozrządy, przetaczanie wagonów) trwają po stronie górki, a w godzinach 21-9 powyższe czynności wykonywane są "na wschodzie" czyli na okręgach nastawczych nastawni WOB i WOC. Twisted Evil

Podsumowując, obecnie intensywnie używanych jest 9 torów (52, 55-57, 61-63, 65, 67). Wink

Co do wyjazdu "huty". To tak naprawdę zależy od tego ile jest wagonów. Jeżeli jest większa grupa i wystawią ją przez WOC to wtedy pociąg wyrusza z "trzydziestek". Ale jeżeli jest kilka wagonów i można je wyciągnąć przez tor 29 czy przez górkę to wtedy pociąg rozpoczyna bieg z "przybycia". Jest to duże ułatwienie dla rewidentów, którzy teraz swoją siedzibę mają w tzw. budynku "Odprawy-zachód" Smile Po prostu mają bliżej do "przybycia" niż do torów P-O (33-39). Cool

Jakubie, jestem zaskoczony Twoją decyzją Very Happy Dziękuję za zaufanie - raczej dużego bałaganu na forum nie zrobię Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Główna Towarowa

PostWysłany: Wto 2:28, 14 Gru 2010    Temat postu:

Wygrzebuję temat z archiwum Wink Taki na szybko raport z obecnej sytuacji na WGT. Idea

Niestety przykro mi to mówić ale stacja, do której mam największy sentyment zaczęła ostatnio popadać w nędzę. Sad Obecnie na górce rozrządowej używanych jest tylko 5 torów (52, 57, 61-63) - pozostałe, do których jest dostęp (51, 55, 56) są zastawione odstawionymi wagonami (postoje lub kasacje). Od dłuższego czasu nieczynne są tory 64-67 (po wykolejeniu wagonu na rozjeździe 115). Górka niezmiennie pracuje tylko w godz. 9-21 przez 7 dni w tygodniu. Całe szczęście wagony nadal są rozrządzane ze "szczytu" (wciąż z wykorzystaniem tarcz rozrządowych oraz w pełni sprawnego systemu ASR Very Happy W przeciwieństwie do stacji rozrządowej Wwa Praga, na której ruch jest niezliczoną ilość razy większy Twisted Evil ).

Ilość wagonów przetaczanych przez górkę też nie jest powalająca... Ostatnio najwięcej wagonów stanowi "sort" z torów nieczynnych (z teoretycznie zamkniętych torów kierunkowych wybierane są wagony przeznaczone do remontu lub wytypowane do fizycznej kasacji). Ale dzięki takim akcjom tory, które w teorii są torami zamkniętymi są wciąż używane Wink Kilka dni temu (bodaj w sobotę) po raz pierwszy od czerwca na tor 72 od strony górki zostały rozrządzone wagony. Powodem tego była konieczność wybrania wagonów z tego toru, a że od strony WOB nie ma wjazdu (zamknięte rozjazdy ze względu na ich zły stan) to postanowiono wykonać manewry po stronie "górki". Very Happy

Ostatnimi podrygami prawdziwych pociągów przyjeżdżających niegdyś na stację są (kolejno patrząc od rana):
1. "Pruszków"
2. Poranna "huta"
3. Bardzo już nieliczne wahadła po kruszywie - obsługę większości bocznic z kruszywem ("Olimp", "Olejnik", "Wagonówka" czy żwirownia na dawnym torze do lokomotywowni) przejęły DB Schenker i FPL.
4. Popołudniowo-wieczorna "huta"
5. "Trójmiasto", które ostatnio i tak stało się jednolitym wahadłem czeskich wagonów krytych przyprowadzanych bezpośrednio z Sochaczewa.
6. "Praga" będąca ostatnim pociągiem rozrządzanym danego dnia (zazwyczaj około godziny 20).

Tak naprawdę gdyby nie obsługa bocznicy na Radiowo oraz bardzo duże ilości wagonów do bocznic w Teresinie, Sochaczewie i Pruszkowie to stacja miałaby przed sobą bardzo trudną przyszłość... Ale od niedzieli zmienił się rozkład jazdy pociągów - zobaczymy co dobrego przyniesie dla WGT Smile Na razie przyniósł tyle, że zniknął przejazd pociągów TLK 38202/3 oraz 83202/3 - zostały one skierowane na szlak Wwa Zachodnia - Wwa Włochy - Wwa Gołąbki (i przy okazji pociągom tym zmienił się trochę numer ;] ).


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Bemowo

PostWysłany: Wto 11:28, 14 Gru 2010    Temat postu:

Szymon napisał:
Niestety przykro mi to mówić ale stacja, do której mam największy sentyment zaczęła ostatnio popadać w nędzę

Wielka szkoda Sad
Bardzo żałuje, że odebrano PKPCargo większość bocznic. Pamiętam jak prawie do każdego zakładu jeździły cargowskie stonki i wagony. W sumie Odolany obługiwały kilka dużych przeładowni kruszyw:
- Eurotrans
- Bosta Beton
- Lafarge
- Warbud
- Olimp
- Budokrusz.
Strasznie przykro mi było kiedy, z każdym następnym przyjściem na stację obserwowałem, jak kolejne bocznice przejmowane są przez prywaciarzy, głównie FPL.
Najpierw chyba tylko Eurotrans, a później to już się posypało. Przypomniałem sobie jak jeszcze we wrześniu spotkałem cargowski skład z kruszywami
w rejonie Wola [link widoczny dla zalogowanych] , już wtedy byłem miło zaskoczony, bo od paru miesięcy widywałem tylko FPL. Wiedziałem, że nie jest dobrze, ale nie przypuszczałem, że będzie jeszcze gorzej. Cóż, pozostaje tylko trzymać kciuki i liczyć, że nadejdą lepsze czasy.

A co Pragi, to byłem tam kilka razy w ciągu ostatnich miesięcy i powiem szczerze, nie widać, żeby był tam większy ruch niż na Odolanach. Wiem, że to tymczasowe, ale sytuacja wydaje się tragiczna. Większość torów kierunkowych pozastawiana starymi wagonami, czynnych jest chyba ok. 10 torów. Za każdym razem chodziłem po stacji parę godzin i nie udało mi się natrafić na rozrządzanie jakiegokolwiek składu. Wydaje mi się, że sytuacja większości stacji rozrządowych i manewrowych jest zła. Przykładem mogą być: Zajączkowo Tczewskie, Kraków Prokocim, Zabrzeg Czarnolesie, Inowrocław.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piotr dnia Wto 16:00, 14 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Główna Towarowa

PostWysłany: Śro 0:31, 15 Gru 2010    Temat postu:

Piotr napisał:
A co Pragi, to byłem tam kilka razy w ciągu ostatnich miesięcy i powiem szczerze, nie widać, żeby był tam większy ruch niż na Odolanach. Wiem, że to tymczasowe, ale sytuacja wydaje się tragiczna. Większość torów kierunkowych pozastawiana starymi wagonami, czynnych jest chyba ok. 10 torów. Za każdym razem chodziłem po stacji parę godzin i nie udało mi się natrafić na rozrządzanie jakiegokolwiek składu. Wydaje mi się, że sytuacja większości stacji rozrządowych i manewrowych jest zła. Przykładem mogą być: Zajączkowo Tczewskie, Kraków Prokocim, Zabrzeg Czarnolesie, Inowrocław.
Jednak i tak jakby nie patrzeć to na Pradze kończy bieg bardzo dużo pociągów towarowych z całej Polski. A na WGT raptem tylko kilka... Praga dostała nieźle kość przez remont Trasy Toruńskiej ponieważ sporo torów zostało przysypanych przez gruzy wiaduktów i przez długi czas tak sobie to wszystko stało. Razz Poza tym tak, jak mówiłem prawie w ogóle nie działa tam ASR Twisted Evil Z resztą na niewielu stacjach w ogóle działa... Wymienione przez Ciebie węzły mają status stacji rozrządowych, a co za tym idzie w ciągu dnia dzieje się tam i tak o wiele więcej niż na WGT przez cały tydzień. Surprised

Co do "prywaciarzy"... W porywach na WGT można spotkać na raz 3x Class66 obsługujące okoliczne bocznice + dwa odstawione ES64, które od dłuższego czasu gniją sobie na żeberku przy WOA oraz na torze 33 (lub 34) od strony WOC ;] Schenker ostatnio tylko przemyka przez stację prowadząc pociągi z węglem na Żerań lub Okęcie, czasem w sezonie pojawiał się do obsługi betoniarni przy "przecince". Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szymon dnia Śro 0:32, 15 Gru 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> Inne linie w Warszawie i okolicach / Warszawa Główna Towarowa i okolice Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 1 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin