Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna www.wmh.fora.pl
Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Stacja manewrowa Warszawa Główna Towarowa
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> Inne linie w Warszawie i okolicach / Warszawa Główna Towarowa i okolice
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łowca
pomocnik maszynisty



Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WDZ Koszalin / Warszawa

PostWysłany: Pon 9:10, 11 Cze 2012    Temat postu:

Szymon napisał:
Pomiary wykonują diagności z ramienia zarządcy infrastruktury tj. z PKP PLK. Teoretycznie powinny być wykonywane co pół roku ale z racji dużego natłoku robót w węźle warszawskim termin się trochę przeciągnął Mr. Green

Badania techniczne rozjazdów wykonuje się 2 razy w roku - conajmniej jeden raz robi je tzw. Diagnosta (człowiek z uprawnieniami budowlanymi z zakresu dróg kolejowych) - a ten drugi raz w roku może zrobić je toromistrz.
Na bocznicach i torach klasy gorsze że tak powiem - tak ta częstotliwość wygląda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Główna Towarowa

PostWysłany: Śro 2:09, 20 Cze 2012    Temat postu:

Judyto, mam jeszcze do Ciebie pytanie - do którego roku pracowałaś na WGT? O ile to nie jest tajemnica Smile I czy miałaś może styczność z systemem SKPS?
Bo poszukuję kogoś, kto znał się na nim od strony przesyłania kart rozrządowych z odpraw do nastawni WOA 2 Smile W ogóle moim marzeniem byłoby pozyskanie tego programu - w końcu wiele KB nie zajmuje Very Happy

Odnosząc się do tego, co powiedział Piotr o ostatnich rozrządach na górce. Wczoraj starałem się trochę "poniuchać" w kwestii ustalenia bieżącej relacji czynnych* torów kierunkowych na górce. Niestety, okazuje się, że większość z nich ma wiele kierunków... Na podstawie moich obserwacji wynika, że:

51 - postoje [1]
52 - W-wa Praga [2]
55 - Ea RIV spływ
56 - Rs/Res RIV spływ
57 - Radiowo

61 - postoje
62 - postoje
63 - Res spływ
64 - ?
65 - Ea spływ
67 - Pruszków / "Trójmiasto" / Bocz. rej. "Wschód" lub "Wola" [3]

Znaki zapytania postaram się zniwelować bo jeszcze nie mam pełnych danych Razz Wychodzi więc na to, że obecnie czynne mamy 11 z 28 torów kierunkowych. Ale mimo to rozplanowanie przez "górę" relacji tych torów jest lekko mówiąc chaotyczne Rolling Eyes

Przypisy:
* - czynnych tj. takich, na które jest wjazd od strony szczytu, nie są zawalone podkładami itp.
[1] - ciągle coś tam dorzucają (np. przedwczorajszy Sgs) mimo tego, że tor jest już pełny...
[2] - tor ma nieczynny hamulec docelowy. Paradoksalnie jest to jeden z najbardziej wykorzystywanych torów na górce Surprised
[3] - tor ma wiele relacji z racji tego, że obecnie tylko z niego można wyjechać od strony WOB.


Pozostałe 16 torów to jeden wielki śmietnik czyli wszelkie odmiany wagonów typu E, F, G, K, R, S, U - kiedyś pewnie coś z nimi zrobią...

EDIT:
Szymon napisał:
Poza tym na torze 14 (żeberko) jest jeden "wykolejeniec", który powoli wrasta w podkłady oraz niezidentyfikowany Falns również z DB Schenker. Confused
Chciałbym poinformować, że przedwczoraj ok. godz. 13:40 wagony opuściły tor 14 Idea Bo DB Schenker przeprowadził akcję sprzątania okolicznych stacji i wszelkie osierocone wagony zabrano na bocznicę EC Wola Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szymon dnia Śro 2:36, 20 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Judyta
nastawniczy



Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Osada Młyńska

PostWysłany: Śro 10:36, 20 Cze 2012    Temat postu:

Szymon napisał:
Judyto, mam jeszcze do Ciebie pytanie - do którego roku pracowałaś na WGT? O ile to nie jest tajemnica Smile I czy miałaś może styczność z systemem SKPS?
Bo poszukuję kogoś, kto znał się na nim od strony przesyłania kart rozrządowych z odpraw do nastawni WOA 2 Smile W ogóle moim marzeniem byłoby pozyskanie tego programu - w końcu wiele KB nie zajmuje Very Happy



Z WGT odeszłam około 1987 roku. Dokładnie nie pamiętam.
Jeśli mam być szczera nie mam zielonego pojęcia o systemie SKPS. Zadałeś pytanie na które nie znam odpowiedzi.
Może wyda ci się to dziwne,ale wagony i tory widziałam tylko z okna pokoju Smile Na grunt wychodziliśmy raz w roku -wiosną podczas liczenia wagonów Smile
Z tego co pamiętam w początkach mojej pracy zawodowej było stanowisko "kredowacz" czyli nastawnia nie otrzymywała żadnych wykazów. (nie było takiej potrzeby).Odprawiacz dyktował przeznaczenie wagonu , a kredowacz- kredował -czyli pisał kredą na pudle wagonu numer toru na który powinien spaść dany wagon. Takie czynności wykonywało się na "Przybyciu" czyli przed górką rozrządową. W późniejszych latach kiedy stację skomputeryzowano i odprawiacze dostali "radia" zlikwidowano kredowaczy. Odprawiacz miał w ręku radio i kredę, a dziewczyna siedząca przy komputerze dyktowała mu przeznaczenie wagonu.Często porównywali kartę (kartka za kratką wagonu) z listem przewozowym. Nie przypominam sobie czasu w którym dyżurny ruchu bądź nastawniczy byliby obciążani dodatkową pracą. Oni mieli zupełnie inne zadania. Były nastawnie na których pracowali dodatkowo "operatorzy wagonowi" czyli pracownicy biura wagonowego którzy jednocześnie pełnili obowiązki kancelisty. (rejon Woli) . Z tego co wiem ta nastawnia została kilka lat temu wyburzona i już nie ma po niej śladu.
Rolą odprawy pociągów było dodatkowo spisanie pociągów zarówno na "przybyciu" jak i na "odejściu" czyli wystawianie R7 -wykaz wagonów w składzie pociągów. Odprawy pociągów były dwie. Jedna w budynku stacyjnym ( fotka Piotra) druga w rejonie Wschód czyli -odejście.
Może powinniśmy tu wspomnieć o bardzo ważnej roli rewidentów wagonów którzy zarówno na przybyciu ,jak i na odejściu sprawdzali stan techniczny wagonów. Oglądam wasze fotki i na żadnej nie widzę małego budyneczku oddalonego od budynku stacyjnego o ok 200 metrów w kierunku Gołąbek.
Przykro mi, że nie pomogłam Sad .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Bemowo

PostWysłany: Śro 12:17, 20 Cze 2012    Temat postu:

Judyta napisał:
Może powinniśmy tu wspomnieć o bardzo ważnej roli rewidentów wagonów którzy zarówno na przybyciu ,jak i na odejściu sprawdzali stan techniczny wagonów. Oglądam wasze fotki i na żadnej nie widzę małego budyneczku oddalonego od budynku stacyjnego o ok 200 metrów w kierunku Gołąbek.

A jest, jest... przy drodze technicznej wzdłuż grupy przyjazdowej. Pewnie tam urzędowali kiedyś rewidenci? Od dłuższego czasu budynek jest wynajmowany, podobnie jak schronisko manewrowych "zachód", czy odprawa odejście (wschód). Większość budynków kolejowych na Odolanach jest wynajmowana.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Główna Towarowa

PostWysłany: Śro 14:05, 20 Cze 2012    Temat postu:

Judyta napisał:
Jeśli mam być szczera nie mam zielonego pojęcia o systemie SKPS.
[...]
W późniejszych latach kiedy stację skomputeryzowano i odprawiacze dostali "radia" zlikwidowano kredowaczy. Odprawiacz miał w ręku radio i kredę, a dziewczyna siedząca przy komputerze dyktowała mu przeznaczenie wagonu.Często porównywali kartę (kartka za kratką wagonu) z listem przewozowym.
O, dokładnie o ten system komputerowy mi chodziło Smile Jedną z końcówek SKPS-u była możliwość wysłania karty rozrządowej do nastawni WOA 2, dzięki czemu zadziałać mógł system SNZ-3 Wink

Piotr napisał:
Judyta napisał:
Może powinniśmy tu wspomnieć o bardzo ważnej roli rewidentów wagonów którzy zarówno na przybyciu ,jak i na odejściu sprawdzali stan techniczny wagonów. Oglądam wasze fotki i na żadnej nie widzę małego budyneczku oddalonego od budynku stacyjnego o ok 200 metrów w kierunku Gołąbek.

A jest, jest... przy drodze technicznej wzdłuż grupy przyjazdowej. Pewnie tam urzędowali kiedyś rewidenci? Od dłuższego czasu budynek jest wynajmowany, podobnie jak schronisko manewrowych "zachód", czy odprawa odejście (wschód). Większość budynków kolejowych na Odolanach jest wynajmowana.
W budyneczku obecnie panuje "bezkrólewie" tzn. nie jest w ogóle wykorzystany. Zarósł, "zdziadział" ale wciąż stoi Smile Może postaram się za chwilkę przejść i zrobić trochę zdjęć dokumentujących wszelkie obecne budynki w rejonie WGT.

EDIT:
Godzina 15:15 - voilà! [link widoczny dla zalogowanych] Cieplutkie zdjęcia z krótkiego spacerku Smile Wkrótce będą kolejne ale to dam znać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szymon dnia Śro 15:26, 20 Cze 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Judyta
nastawniczy



Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Osada Młyńska

PostWysłany: Śro 18:25, 20 Cze 2012    Temat postu:

Szymonie przykro mi ale dostęp do komputera miało bardzo wąskie grono zaufanych informatyków, a właściwie automatyków bo tak ich nazywano. Komputer był wielkości pokoju i stał gdzieś w budynku. Celowo napisałam "gdzieś" bo tak naprawdę nikt nie wiedział gdzie znajduje się pokój komputerowy. Monitor stał w pokoju dyspozytorów taborowych (wagonowych) i kilka monitorów w pokojach odprawiaczy. NIKT nie miał dostępu do komputera Smile Monitor i klawiatura to było wszystko do czego mieliśmy dostęp. Żeby było śmieszniej żeby nas wyszkolić z zakresu "obsługi komputera" którego nie widzieliśmy na oczy zorganizowano nam kurs (8 godz) Oczywiście zachowałam ten dokument na pamiątkę Smile Błagam nie pomyślcie, że mam coś nie tak z głową, ale taka była rzeczywistość tamtej epoki Smile
Pytaj, podpowiadaj co cię interesuje, a ja spróbuję odpowiadać.
Muszę jeszcze nadmienić ,że w pokoju mieliśmy drukarkę szerokości szafy dwudrzwiowej i połowy jej wysokości. Drukarka była w jakiś sposób połączona z komputerem bo miałam możliwość wydrukowania dokumentu który mnie interesował. Niezbyt często była jednak używana ponieważ w momencie uruchomienia był taki hałas, ze nie słyszałyśmy dzwonka telefonu. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Judyta dnia Śro 20:43, 20 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Bemowo

PostWysłany: Śro 20:38, 27 Cze 2012    Temat postu:

Tak trochę z innej beczki Wink Zastanawiałem się, kiedy ostatnio przyjeżdża na Odolany "Praga"? Pytanie w sumie skierowane do Szymona, bo on się najlepiej orientuje w sytuacji stacji, ale nie korzystam z pw, bo może ktoś też będzie zainteresowany tym wątkiem. Chodzi mi o pociąg 22970, czyli tak naprawdę główny pociąg rozrządzany na Odolanach, bo to nim przyjeżdżają wagony na wszystkie bocznice WGT (nie licząc zwartych składów ze żwirami), a także do Pruszkowa, Teresina i Sochaczewa.
Wg rozkładu powinien przyjeżdżać chyba ok. 16:30 i zwykle tak właśnie przyjeżdżał, a nawet często trochę wcześniej, ok. 15:00. Był to zwykle także ostatni pociąg rozrządzany na Odolanach, (zwykle już po rozpoczęciu nocnej zmiany) ok. 19:30, ale zdarzało się, że rozrządzali go ok. 16:30 - 17:00. Od wielu dni, nie mogę trafić na ten pociąg, ani po południu, ani wieczorem. Kilka razy przejeżdżałem rowerem ok 20:00, Tor 57 pusty, na szóstkach też nie było Pruszkowa, ani innych wagonów, czyli Pragi nie rozrządzali, a przecież górkę o tej porze już zamykają.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Główna Towarowa

PostWysłany: Czw 0:10, 28 Cze 2012    Temat postu:

Coś się w czerwcu teraz smyknęło z "Pragą" bo czasem to już po 15 jest po niej pozamiatane. Ale inna sprawa jest taka, że w niektóre dni zdarzają się dwa, a czasem nawet trzy pociągi od Pragi. Np. 18 czerwca przez górkę przeszły składy 22970 oraz 22972 Smile Co prawda było to w sumie 29 wagonów ale m.in. dzięki temu pobity został miesięczny rekord ilości wagonów na zmianę - 95 sztuk!

Wczoraj nie obserwowałem sytuacji, dziś będzie okazja na dokładniejsze przyjrzenie się sprawie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kulecki
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn / Warszawa

PostWysłany: Czw 8:53, 28 Cze 2012    Temat postu:

Piotr napisał:
Godzina 15:15 - voilà! [link widoczny dla zalogowanych] Cieplutkie zdjęcia z krótkiego spacerku Smile Wkrótce będą kolejne ale to dam znać.

Budynek Odprawy Zachód zachwyca architekturą - czyżby lata 30-te XX w.?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Judyta
nastawniczy



Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Osada Młyńska

PostWysłany: Czw 10:56, 28 Cze 2012    Temat postu:

Smutne to wszystko. Oglądam fotki i czuję żal.
Dziś patrzę na ruiny tego co było kiedyś świetnością. Stacja pozaklasowa Warszawa Główna Towarowa praktycznie nie istnieje. Tego nie odbudujemy nigdy, a jest to nasza polska historia. Czytałam o przeniesieniu muzeum kolejnictwa i zastanawiam się dlaczego nikt nie pomyślał o wykorzystaniu budynku stacyjnego " Odprawa Zachód" do skompletowania wszystkich eksponatów znajdujących się w wielu miejscach (technikum kolejowe). Stare lokomotywy można było ustawić na terenie Odolan. Z czasem nakłady finansowe by się zwróciły, a nawet przyniosły by dochód.
Stację można było wykorzystać jako jeden wielki tern muzealny i jeszcze na tym zarabiać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Główna Towarowa

PostWysłany: Czw 15:44, 28 Cze 2012    Temat postu:

Kulecki napisał:
Budynek Odprawy Zachód zachwyca architekturą - czyżby lata 30-te XX w.?
Wiele obiektów na terenie WGT zbudowanych zostało pod koniec lat 20. oraz na początku lat 30. XX w. Więc trafione w dziesiątkę Smile

Tymczasem, ważne dla Piotra Idea Pociąg 22970 rozkładowy przyjazd do Warszawy Głównej Towarowej WOA ma o godz. 16:07.
Dziś taka sobie zmiana siedzi więc więcej nie udało mi się dowiedzieć Embarassed Ale mam nadzieję, że niedługo uda mi się "wyciągnąć" kilka ciekawych i istotnych informacji Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Bemowo

PostWysłany: Pią 11:45, 29 Cze 2012    Temat postu:

Szymon napisał:
Tymczasem, ważne dla Piotra Idea Pociąg 22970 rozkładowy przyjazd do Warszawy Głównej Towarowej WOA ma o godz. 16:07.
Dziś taka sobie zmiana siedzi więc więcej nie udało mi się dowiedzieć Embarassed Ale mam nadzieję, że niedługo uda mi się "wyciągnąć" kilka ciekawych i istotnych informacji Wink
Szymonie, Dzięki Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Bemowo

PostWysłany: Pią 10:16, 10 Sie 2012    Temat postu:

Szymon napisał:
Piotr napisał:

Ale to już na stałe, czy tylko tymczasowo? Rozumiem, że przyczyną był zły stan rozjazdu. Mają zamiar to naprawić? Pamiętam, że już kilka razy zamykano tor 78, ale zawsze po kilku dniach, znowu można było nim jeździć.

Tylko wymiana "drewna i metalu" może w tym przypadku coś poprawić. A to w najbliższym czasie jest mało prawdopodobne Sad

Chyba jednak coś wymienili. Wydawało mi się, że parę dni temu widziałem stonkę jadącą po 78.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Główna Towarowa

PostWysłany: Pon 13:51, 13 Sie 2012    Temat postu:

Piotr napisał:
Chyba jednak coś wymienili. Wydawało mi się, że parę dni temu widziałem stonkę jadącą po 78.
Łącznik 48/49 wymienili, odwalili straszną fuszerkę ale dozwolona jest "prędkość rozkładowa".

Tymczasem ważą się losy dalszej działalności górki rozrządowej na WGT Sad Może się tak zdarzyć, że od września pociągi przestaną być rozrządzane przez szczyt - zostaną wtedy tylko manewry (bez wykorzystania systemu SNZ-3 oraz hamulców torowych). Będę na bieżąco informował jak będzie wiadomo coś więcej... Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Główna Towarowa

PostWysłany: Wto 17:14, 21 Sie 2012    Temat postu:

Miło mi poinformować, że górka jeszcze przez najbliższy rok będzie działać normalnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> Inne linie w Warszawie i okolicach / Warszawa Główna Towarowa i okolice Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 4 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin