Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna www.wmh.fora.pl
Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Stacja manewrowa Warszawa Główna Towarowa
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> Inne linie w Warszawie i okolicach / Warszawa Główna Towarowa i okolice
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Bemowo

PostWysłany: Wto 20:31, 21 Sie 2012    Temat postu:

Huuraaaaaaa Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Główna Towarowa

PostWysłany: Pon 14:00, 03 Wrz 2012    Temat postu:

1. Dziś po raz pierwszy od kwietnia odbyły się próby funkcjonowania wagi wagonowej usytuowanej na torze 81. Rezerwa "11" wstawiła dwie węglarki do próbnego ważenia ale niestety próba zakończyła się fiaskiem bo waga mimo wykonanej naprawy nadal odmawia współpracy :/

2. Wciąż trwają wymiany elementów rozjazdów niemal na całej stacji. Dziś wymieniane są "części" w rozjazdach nr 45 i 51, w ubiegłym tygodniu prace trwały również na zwrotnicy nr 46 - wszystko, by utrzymać wjazd z obu stron na wszystkie tory "przybycia" Smile Cały czas "w toku" są także prace przy rozjeździe 307 - przewidywane też są kolejne wymiany podkładów i części metalowych.

3. Z innych spraw - jest rzecz mniej przyjemna. 30 sierpnia w PLK odbyła się narada dotycząca ograniczenia pracy górki rozrządowej. Podjęta została decyzja o CZASOWYM wyłączeniu z eksploatacji hamulców torowych. A jak dobrze wiemy bez hamulców nie będzie rozrządów ze szczytu Crying or Very sad Na razie wszystko jest po staremu ale do czasu... Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Bemowo

PostWysłany: Pon 15:02, 03 Wrz 2012    Temat postu:

Czyli radość była przedwczesna Crying or Very sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Główna Towarowa

PostWysłany: Śro 21:31, 12 Wrz 2012    Temat postu:

Po kolejnych 10 dniach trzeba aktualizować to, co się dzieje na tak dużej stacji Wink

1. Górka wciąż działa na dotychczasowych zasadach lecz od niedawna z małą różnicą - z racji tego, że po godz. 21 nastawnia rozrządowa jest nieczynna, PKP Cargo zmuszone jest całymi nocami "rozrządzać" wagony na torach 33-39. Confused Ale wyłącznie dzięki temu rano możliwe jest wysyłanie pociągów na Radiowo, do Pruszkowa i bardzo często do Teresina/Sochaczewa.

2. Systematycznie zwiększa się ruch pociągów kończących bieg na WGT. Ostatnio okresowo bieg zaczął kończyć pociąg z Tarnowskich Gór z pełnym sortem wagonów - od cystern przez platformy po węglarki ze złomem Smile Zaczęły pojawiać się składy z Okęcia (węglarki z Jeziornej oraz pojedyncze sztuki wagonów z bocznic), "Praga" często jest większa niż 30 wagonów (również mieszanych) oraz co mnie cieszy to na Woli znów prężnie działać zaczął Spedcont. A ilość wagonów w pociągach z Radiowa... sami wiecie jakie są Wink

3. Dziś rozpoczęto wybieranie wagonów z torów, na których zalegają postoje. Wystawiono w sumie 11 platform Res (z torów 45, 47, 71, 75 i 77), które wysłano na Pragę, skąd docelowo mają pójść na naprawę rewizyjną. Czy jutro też coś będzie to tak naprawdę loteria...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Bemowo

PostWysłany: Czw 10:50, 13 Wrz 2012    Temat postu:

No i to jest wielki absurd. Ruch się zwiększa, przyjeżdżają dodatkowe pociągi, rozrządzają na trójkach po nocy, a hamulce torowe na górce chcą wyłączyć bo niby za mały ruch. Bez sensu.
Dlaczego rozstawiają wagony na trójkach? Nie mogą tego robić w ciągu dnia na górce? Już dawno zauważyłem, że tam jest beznadziejna organizacja. Ilekroć byłem w ciągu dnia na stacji, na górce prawie nic się nie działo. Od 9 rano do późnego popołudnia rozrządzali przeważnie jeden skład - 960 z huty i czasem coś tam przesortowali. Jedenasta jeździła na różne bocznice, przyciągała wahadła i to wszystko. A o 19:00 rozpoczynała się nowa zmiana i wtedy zwykle zaczynał się pośpiech, bo mieli do rozrządu "Pragę" często ponad 30 wagonów i popołudniową równie długą hutę, a po 20:00 "drugi" już chciał wyjść. W końcu kończyło się tym, że część wagonów musieli "wyrabiać" na trójkach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Główna Towarowa

PostWysłany: Wto 22:58, 18 Wrz 2012    Temat postu:

Teraz już prawie każdego dnia tak się dzieje. W nocy obowiązkowo trzeba uformować:
- 961 na Radiowo (odjazd 8:25)
- łącznik od 22970 do Pruszkowa (odjazd ok. 8 )
- Teresin/Sochaczew (również odjazd z samego rana) - w ciągu ostatniego miesiąca pociąg uruchamiany średnio co 3 dzień

Częstokroć trzeba też obsłużyć bocznice - podstawienie lub odebranie wahadła z kruszywem (tor 900, Budokrusz lub Pabud bo te obsługuje Cargo), platform na Spedcont czy węglarek do złomiarza na Woli. Podstawienie jest zazwyczaj między 8 a 14, a odbiór nawet po 22. Maszynista "11", ustawiacze i odprawy pracę kończą 17-18. Jeżeli "Praga" wejdzie po 16 to wtedy już albo zostaje na noc albo jak mają chęć to rozrządzana jest ok. 20.

Dziś np. wachlują wagonami z Pabudu - do "wyrzucenia" jest sporo gratów (nawet coś podkute Twisted Evil ) i oczywiście zmuszeni są rozstawiać wagony na "grupie Praskiej". Na jutro rano do przygotowania jest jeszcze Okęcie - trzeba wystawić wagon z 67. Jutro wrócą wagony z Sochaczewa więc "czternasta" musi zostać uruchomiona. "Trzecia pruszkowska" też pojedzie bo trzeba zabrać wagony z bocznic. Na Radiowo jest sporo do zaprowadzenia i kilka sztuk do odbioru. Ustawiacze mają o tyle mniej pracy, że dziś Pragi na szczęście (lub nie Sad ) nie było więc chociaż o formowanie łącznika "pruszkowskiego" mają pomniejszoną pracę. Rolling Eyes

Czekam jeszcze na zreanimowanie wagi na torze 81 bo zniknie ta idiotyczna konieczność wysyłania na Pragę wszystkich wagonów, które muszą zostać zważone. Bo już szczytem logistycznego bezsensu jest trasa wagonu ze złomem: Pruszków - WGT - Wwa Praga (waga) - WGT - Radiowo. Po pierwsze ładunek jedzie co najmniej dobę dłużej, a po drugie dzięki temu Praga ma o te 5-10 wagonów do rozrządzenia więcej Mad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Bemowo

PostWysłany: Śro 17:08, 19 Wrz 2012    Temat postu:

Szymon napisał:
Ustawiacze mają o tyle mniej pracy, że dziś Pragi na szczęście (lub nie Sad ) nie było więc chociaż o formowanie łącznika "pruszkowskiego" mają pomniejszoną pracę. Rolling Eyes
Chyba była i to bardzo długa. Przynajmniej wydawało mi się, że to co wjechało ok. 15:00 na przyjazdową to była "praga". Miała ponad 30 wagonów, w tym praktycznie wszystkie ciągiem ze złomem do huty. Z przodu były dwie lub trzy próżne węglarki z karteczką RIV, a na końcu jakieś sgs'y.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Główna Towarowa

PostWysłany: Czw 15:06, 20 Wrz 2012    Temat postu:

Hmm, no to w takim razie musiała mi ona umknąć Embarassed

Dziś na dwa rozjazdy na górce przywiezione zostały półzwrotnice, które w niedługim czasie mają być wymienione. Czyli coś się dzieje Smile

Tymczasem dzisiejszą "hutę" po raz pierwszy od długiego czasu rozrządzała SM48. Stało się tak dlatego, że "jedenasta" została wysłana do Sochaczewa żeby wystawić jakieś wahadło. Film z manewrów SM48: http://www.youtube.com/watch?v=TZYgKvwi93Q Wink
Z rozrządu też mam filmik ale nie będę zanudzał Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szymon dnia Czw 15:10, 20 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Główna Towarowa

PostWysłany: Pon 23:15, 08 Paź 2012    Temat postu:

Po dwóch tygodniach krótka relacja Wink

Po pierwsze... górka wciąż działa Smile Hamulce wciąż się przydają, w ciągu ostatniego tygodnia (od 1.X) przez "szczyt" rozrządzanych było średnio 50 wagonów dziennie (głównie węglarki ze złomem lub "próżniaki" z Radiowa). Ale zdarzają się też cysterny do Sochaczewa i Jeziornej, "blaszaki" do Pruszkowa/Teresina oraz platformy do Spedcontu, Polzugu czy dyspozycyjne na Radiowo. Był też rodzynek - w piątek lub w sobotę na WGT przybył piękny, niebieski wagon typu 412K serii... Hais Wink Podobno jakaś dyspozycja ale gdzie i po co to nie mam pojęcia Sad

W innych tematach w sumie ciężko coś powiedzieć bo nic szczególnego się nie dzieje - tylko to, co na każdej większej stacji kolejowej Wink Tu wymiana podkładów, tam manewry na bocznicach, w innym miejscu prace porządkowe... Toczy się życie dzień po dniu Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Główna Towarowa

PostWysłany: Nie 21:43, 21 Paź 2012    Temat postu:

Kolejne dwa tygodnie.
W tym miesiącu rozrządzonych zostało ok. 960 wagonów. I koniec, to by było na tyle... Wystosowane zostało zarządzenie, w którym poinformowano o decyzji wyłączenia z eksploatacji (wcale nie napisano, że czasowego Sad ) hamulców torowych oraz urządzeń ASR na górce rozrządowej. Od jutra rozrząd wagonów może odbywać się systemem odstawczym (czyli zjeżdżamy z górki na tor, odpinamy odprzęg, wyjeżdżamy z toru, przekładamy rozjazd, wjeżdżamy na tor, odpinamy odprzęg itd.) lub rozrządem płaskim z wykorzystaniem płóz hamulcowych (do zatrzymywania wagonów).

Nikt z tego nie jest zadowolony ale skoro chcą to niech zamykają... Sad Zobaczymy jak długo przetrwa ta decyzja...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Pon 18:05, 22 Paź 2012    Temat postu:

Z jakiego powodu właściwie wyłączono z eksploatacji te urządzenia? Jeść wołały?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Główna Towarowa

PostWysłany: Pon 22:33, 22 Paź 2012    Temat postu:

Z powodu... oszczędności. Kryzys i te sprawy Confused Dziś manewrowi byli szczęśliwi z tego, że wystawianie 12 Eaos-ów spośród wagonów stojących na torach 61-63 zajęło im ponad półtorej godziny. W trakcie manewrów jeszcze pokłócili się z ekipą "czternastej" z powodu tego, że na jednym kanale radiowym nakładały się rozmowy podczas równocześnie wykonywanych prac manewrowych. Twisted Evil Bo już pierwszego dnia bez "górki" mało co nie doszło do rozbicia wagonów...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Bemowo

PostWysłany: Wto 11:12, 23 Paź 2012    Temat postu:

Szymon napisał:
W tym miesiącu rozrządzonych zostało ok. 960 wagonów. I koniec, to by było na tyle... Wystosowane zostało zarządzenie, w którym poinformowano o decyzji wyłączenia z eksploatacji (wcale nie napisano, że czasowego Sad ) hamulców torowych oraz urządzeń ASR na górce rozrządowej.

Szkoda. Kończy się powoli historia Odolan Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Główna Towarowa

PostWysłany: Czw 15:13, 25 Paź 2012    Temat postu:

Moi drodzy. Potrzymam Was w napięciu, które stopniowo będę zwiększał wraz z poniższymi wpisami. Miło jest mi poinformować o trzech ważnych rzeczach, jakie dzieją się wokół górki:

1. Po manewrach na początku tygodnia (wystawienie 25 węglarek serii Eaos na tor 64), dziś odbyła się kolejna partia "wydłubywania" wagonów z torów 71, 75 i 77 - tym razem wystawiane były platformy Rs do naprawy okresowej. W sumie wybrano 19 platform - obecnie na torze 55 czekają na wyruszenie do miejsca naprawy.

2. W poniedziałek i w środę odbyła się wymiana półzwrotnic na rozjazdach 107 (pon) i 104 (śr). Poza poprawieniem stanu rozjazdów nie wpłynęło to niestety na zwiększenie ilości czynnych torów.

3. I teraz najważniejsze. Dziś o godzinie 10:30 po blisko trzech dobach zamknięcia, podjęta została decyzja o odwołaniu zarządzenia z dnia 19.10.2012 o wyłączeniu z eksploatacji hamulców torowych oraz urządzeń ASR na górce rozrządowej. Czyli górka wróciła do normalnej pracy Very Happy Tuż po godzinie 14 rozrządzony został pociąg 22970. Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Bemowo

PostWysłany: Pią 10:30, 26 Paź 2012    Temat postu:

Szymon napisał:
I teraz najważniejsze. Dziś o godzinie 10:30 po blisko trzech dobach zamknięcia, podjęta została decyzja o odwołaniu zarządzenia z dnia 19.10.2012 o wyłączeniu z eksploatacji hamulców torowych oraz urządzeń ASR na górce rozrządowej. Czyli górka wróciła do normalnej pracy Very Happy
Uff... To Bardzo dobrze Very Happy Poprawiłeś mi wczoraj humor tym postem Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> Inne linie w Warszawie i okolicach / Warszawa Główna Towarowa i okolice Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 5 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin