Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna www.wmh.fora.pl
Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zdawczy do MPS

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> Tabor i przewozy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Pon 19:54, 29 Gru 2008    Temat postu: Zdawczy do MPS

Ostatnia wycieczka zainspirowała mnie do odnalezienia wreszcie zdjęć z przejazdu zdawki do MPSu. Oto i one wraz z krótką historią.

Pociąg ten jechał 16 grudnia 2006 roku. Traf chciał, że miesiąc czy dwa wcześniej padł mi aparat i na początku grudnia kupiłem sobie nowy, który zresztą mam do dzisiaj. Owego 16 grudnia poszedłem na jego przetestowanie w plenerze w okolice stacji na Jelonkach, ot tak po prostu postrzelać testowo fotki wszystkiemu co się rusza. Wink Z tego co pamiętam w tym okresie kursowało tamtędy zastępcze 209 na trasie przez Strąkowa, dlatego też udałem się w te rejony. Koło 13.30 jednak na horyzoncie pojawiła się SM42-830 z dwiema cysternami majestatycznie sunąca w stronę północnej głowicy stacji:
[link widoczny dla zalogowanych]
Niestety po sąsiednim torze leciał byk ze składem po horyzont, więc udało mi się strzelić tylko takie zdjęcie zanim przesłonił tą zdawkę. Nie poddałem się jednak, popędziłem na przystanek przy Konarskiego, po jakiś 10 minutach przybyło 109 (zawsze lubiłem tą linię, a już szczególnie wtedy Wink ), dotelepałem się do Fortu Blizne, galopem przemierzyłem Kocjana, jeszcze większym galopem fragment WMH do rozjazdu. Mimo to zdołałem tylko strzelić jak się ten skład chowa w lesie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Dalej już trochę spokojniej cyknąłem fotki loka w bramie MPSu:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
... i wyjazd samej lokomotywy:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Powyższe zdjęcie zrobiłem o 14.30, czyli tempo manewrów panowie mieli naprawdę niezłe.

Ciekaw jestem, czy to nadal jeździ, ale chyba tak sądząc po tym, że rozjazd jest cały czas, a niedawno zamontowano tam wykolejnicę. Z tego co pamiętam śruby mocujące szyny sa też regularnie przesmarowywane. Miejmy nadzieję, że życzenia świąteczne Admina o przejazdach tego pociągu w porze dogodnej do zdjęć się spełnią. Wink


Post został pochwalony 2 razy

Ostatnio zmieniony przez Siecool dnia Wto 20:37, 30 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kulecki
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn / Warszawa

PostWysłany: Pon 22:32, 29 Gru 2008    Temat postu:

Opadnięcie szczęki!
Tego jeszcze nie było. Wspaniała dokumentacja, coś kompletnie unikalnego. Piotr, dziękuję!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tapir
starszy maszynista



Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielany, kawałek od torów, gdzie jeszcze niedawno było słychać 13N

PostWysłany: Wto 15:13, 30 Gru 2008    Temat postu:

U mnie się niestety nie wyświetlają obrazki Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Wto 20:41, 30 Gru 2008    Temat postu:

Google strzeliło focha, chyba nie lubią bezpośrednich linków, więc poprawiłem na imageshacka'a. Wink Zdjęcia są też cały czas w albumie na Google'ach: [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cvana
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - obecnie Bielany

PostWysłany: Śro 2:10, 31 Gru 2008    Temat postu: Re: Zdawczy do MPS

Siecool napisał:
Nie poddałem się jednak, popędziłem na przystanek przy Konarskiego...

Co za poświęcenie Smile

Siecool napisał:
109 (zawsze lubiłem tą linię...

Ja też, a teraz tu już nie jeździ ;(


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tapir
starszy maszynista



Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielany, kawałek od torów, gdzie jeszcze niedawno było słychać 13N

PostWysłany: Śro 15:08, 31 Gru 2008    Temat postu:

Teraz bardzo ładnie, dzięki, fotki prawie-mistyczne Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Bemowo

PostWysłany: Pią 11:43, 02 Sty 2009    Temat postu:

Bardzo ładne zdjęcia.

Ja kiedyś również przypadkowo natknąłem się na zdawkę do MPS-u ale niestety nie miałem przy sobie aparatu. Było to w lipcu 2006 roku. Jeździłem na rowerze w okolicahc WAT-u, kiedy zobaczyłem SM 42 z dwiema cysternami. Następnego dnia pojechałem tam ponownie, ale niestety nieuprzejmy żołnierz zabronił fotografowania.
Trudno, przepadło Crying or Very sad

Pozdrawiam, Piotrek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kulecki
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn / Warszawa

PostWysłany: Pią 14:30, 02 Sty 2009    Temat postu:

Piotr napisał:

nieuprzejmy żołnierz zabronił fotografowania.

Z tym MPSem to jest tak, że to jednak teren wojskowy... Zamieszczone przez Piotrka zdjęcia są i tak dość odważne.
Osobiście swego czasu widziałem SM42 popychającą dwie czteroosiowe cysterny na produkty naftowe w kierunku stacji Jelonki na wysokości semafora Z 1/2. Na pomoście dwóch pomarańczowych. Żadnych wagonów ochronnych, nic takiego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Bemowo

PostWysłany: Pią 17:33, 02 Sty 2009    Temat postu:

A tam, z tym zakazem fotografowania to tak jak na kolei. Niby wolno, a aparat działa na SOKistów jak płachta na byka.
Nie wiem jak jest teraz z tymi przepisami, ale zdjęcia cystern w MPSie chciałem wykonać w 2006 roku, a wtedy - pamiętam dość dobrze - nawet ówczesny minister MON zainaugurował zdejmowanie tabliczek z zakazem fotografowania obiektów wojskowych. Odsyłam do Rzeczpospolitej z października 2006 roku: "Minister obrony narodowej Radosław Sikorski zainaugurował demontaż tablic 'zakaz fotografowania', znajdujących się na obiektach wojskowych na terenie całego kraju. - Doszliśmy do wniosku, że przy nowoczesnej technologii satelitarnej, ze względu na to, iż tabliczki w niektórych miejscach wręcz dekonspirują obiekty wojskowe, że dla bezpieczeństwa kraju będzie lepiej, jeśli ochronę wykonywać będą nowoczesne systemy elektroniczne - powiedział Sikorski. Już od 1999 roku za fotografowanie obiektów wojskowych nie groziły żadne sankcje, kiedy weszła w życie ustawa o ochronie informacji niejawnych. Na jej mocy straciła ważność ustawa o ochronie tajemnicy państwowej i służbowej i odpowiednie zarządzenie MON w sprawie określenia wzoru i sposobu oznakowania obiektów, których fotografowanie bez zezwolenia jest zabronione ze względu na ochronę tajemnicy państwowej."
Poza tym na MPSie - nie było (nie wiem czy teraz są) ŻADNYCH tablic informujących o zakzie fotografowania. Zresztą to nie czasy Stalina, przy dzisiejszych możliowściach, jakby się ktoś odrobinę postarał mógłby trzasnąć takie zdjęcia tym cysternom, żeby żołnież nawet nie zauważył.

Piotrek


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piotr dnia Pią 18:00, 02 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Pią 18:37, 02 Sty 2009    Temat postu:

Robiąc te foty specjalnie się zanadto nie zbliżałem, coby nie robić sobie problemów - poza tym testowałem możliwości zoomu (na oryginałach widać, że się lekko rozmazało). Wink Natomiast kolejarze nie mieli nic przeciwko, manewrowy przerabiając rozjazd słowem nie pisnął, zresztą w całej historii moich kolejowych zdjęć raptem raz miałem dyskusję o fotografiach - z manewrowym przy zdawce do ZETiTu w Lasku na Kole, chyba ze 2 lata temu. Ale i tak wtedy lało, więc oddaliłem się bez większego żalu. A jakiś czas później i tak zrobiłem tam całą fotorelację z tej zdawki, bez najmniejszych problemów Wink

Swoją drogą co można z takich zdjęć odczytać? Że pociąg jeździ? Rozgarnięty człowiek z oznaczeń takiej cysterny stojąc obok i bez zdjęć może przeczytać co w niej jedzie, dowiedzieć się o budowie cysterny żaden problem, naprawdę nie wiem czego tam możnaby się rewolucyjnego dowiedzieć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Bemowo

PostWysłany: Pią 19:21, 02 Sty 2009    Temat postu:

Ja właśnie w ten sposób przekonywałem wtedy tego żołnierza, zresztą jakbym nawet chciał zrobić zdjęcia całemu terenowi wojskowemu, to niby w jakim celu??? Chociażby na zumi mogę sobie obejrzeć MPS z góry z kilkudziesięciu metrów. Niestety nie wszyscy kolejarze są rozgarnięci (i żołnierze widać też) A na moje nieszczęście przeważnie na takich najczęściej trafiam. Ale teraz wyposażyłem się w Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 listopada 2004 roku (Dziennik Ustaw nr 264, poz. 2637) i nie daję za wygraną.
No ale to już oczywiśce osobny wątek, który bezpośrednio nie dotyczy WMH i MPSu, więc żeby za bardzo nie odbiegać od tematu, kończę.

Pozdrawiam, Piotrek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łowca
pomocnik maszynisty



Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WDZ Koszalin / Warszawa

PostWysłany: Śro 12:02, 05 Sie 2009    Temat postu:

Niedawno robiłem tam obchód. Wspomniana przez jednego z przedmówców wykolejnica posiada świeżutkie śruby świecące metalem i nie pokryte nalotem rdzy. Od zwrotnicy w torze szlakowym mniej więcej do końca ogródków działkowych - śruby na stykach są jeszcze nie wyschnięte czyli niedawno musiały być przesmarowane. Wsakżnik przed wykolejnicą bez odprysków farby - też chyba dosyć świeży. Tor bocznicy zarośnięty nieznacznie - ktoś dobitnie utrzymuje go w przejezdności. Smar na ślizgach zwrotnicy w torze szlakowym już zaschnięty, tak samo na zwrotniku i klamrach zamknięcia nastawczego, bolec zamek bez żadnych śladów smarowidła - ale rozjazd wygląda na sprawny technicznie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> Tabor i przewozy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin