Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna www.wmh.fora.pl
Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

WGd - WGT - EC Siekierki - Petrolot - WGT - WGd

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> Reportaż
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek Wardas
zawiadowca stacji



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wawrzyszew

PostWysłany: Nie 21:04, 26 Kwi 2009    Temat postu: WGd - WGT - EC Siekierki - Petrolot - WGT - WGd

Nieco spóźniona, ale jest Wink

Spóźniona bo ponieważ w sobotę impreza skończyła się dość późno a dziś po nabożeństwie miałem spotkanie z promotorką, na które to spotkanie zawsze mentalnie należy się dobrze przygotować będąc w dobrym nastroju ponieważ zwykle dostaje się na nim kopa i po przyjściu w złym nastroju wyjcie może zakończyć się depresją Wink

Dobra, dosyć o tym, pewnie nikogo to nie interesuje Wink

A więc... zaczęliśmy wyprawę na dworcu Gdańskim, gdzie odhaczywszy akceptację regulaminu otrzymaliśmy bilety. Pociąg odjechał w miarę planowo (w zasadzie nie patrzyłem na to Wink ) i zaczął jechać w kierunku WGT przez Wwę Koło. Po WGT jechał "szlakiem klasy", mijając po drodze przystanek Wwa Odolany i ten nad ul. Dźwigową. Potem, po zmianie czoła na Odolanach ruszyliśmy w kierunku Radomia przez post. Al. Jerozolimskie. Tam przepuściliśmy osobówkę do Radomia i ruszyliśmy szlakiem do Okęcia, gdzie zjechaliśmy na bocznicę. Po bocznicy jechaliśmy dość wolno a z okien dało się zauważyć powoli przecinającego tory zająca. Doczłapaliśmy się do Nowej Iwicznej, gdzie tuż za peronem bocznica skręca na wschód. Po minięciu stacji w Jeziornej (Jeziornie ?) zjechaliśmy na tor w kierunku Siekierek pozostawiając z boku zarośnięty tor do Mirkowa do papierni, gdzie ostatni pociąg przejechał w 2002 roku ale mimo to jest utrzymywana sygnalizacja przejazdowa (zasłyszane w nastawni na Siekierkach). Pojechaliśmy dalej, wzdłuż wału przy rzeczce Jeziorce i niedaleko jeziorka, w miejscu gdzie tor odchodzi na północ od wału (Bielawa) zrobiliśmy pierwszy fotostop:


Tu grupa powraca z fotostopu:

A tu VT od tyłu wraz z osobami na zdjęciu Wink

Następnie podążaliśmy do EC Siekierki bez przerw. Tu widać wjazd do elektrociepłowni:

Po wjeździe na sygnał zezwalający manewrować, wmanewrowaliśmy się na teren, gdzie zostaliśmy podzieleni na dwie grupy. Druga grupa zaczęła zwiedzanie od elektrociepłowni:

Tu widok "od góry" i z lepszym światłem:

Po zwiedzeniu nowoczesnej dyspozytorni wyszliśmy na zewnątrz, gdzie zaczęliśmy zwiedzać kolejową część EC Siekierki.
Zwiedziliśmy lokomotywownię (SM42 i TEM2) i nastawnię z jedynym (?) w Polsce układem diodowym, bardzo zresztą ciekawym w obsłudze. Przedtem byliśmy na kładce a potem obejrzeliśmy wyładunek wagonów.
Wagony na zdjęciu poniżej są próżne, zaraz po wyładunku. Co jakiś czas dojeżdżał kolejny wagon i wszystkie o siebie stukąc przemieszczały się w kierunku fotografującego widokiem przypominając przewracanie kostek domina.

Na pierwszym planie wagony ze zdjęcia powyżej, w oddali Elektrociepłownia:

Teraz nieco o wyładunku:
TEM2 pcha skład z pełnymi wagonami. Tuż przed wzniesieniem rewident odczepia jedną węglarkę a cały skład cofa się. Następnie spod toru wyjeżdża "żółte coś" na lince jadące po torach wąskich, które są pomiędzy normalnymi i pcha węglarkę. Tuż przed podjechaniem do niej rozszerza swoje zderzaki tak, by były na szerokość zderzaków węglarki.

Po załadowaniu do punktu wyładowczego wagon obraca się do góry nogami (o jakieś 160-170 stopni) a następnie tą samą drogą wraca do normalnego położenia i zsuwa się w dół:

Po przejechaniu zwrotnicy wagon wjeżdża na górkę zakończoną kozłem oporowym, przed którym wyrosło drzewo, zwrotnica się zmienia i wagon przejeżdża na drugi tor stukając o puste wagony pare zdjęć wcześniej. Co ciekawe, czujniki w górce powodują, że zwrotnica przestawia się gdy tylko wagon przejedzie. Ale gdy ma za dużą prędkość, czyli podjeżdża do wyższego czujnika, zwrotnica wraca do swojego położenia i kieruje wagon z powrotem na wyładunek po to, by podjeżdżając pod tamtą górkę wytracił swoją prędkość. Gdy prędkość jest odpowiednia, wagon może "dobić" do pozostałych próżnych. Gdy przejedzie przez zwrotnicę uruchamia się "pipek", by ostrzec rewidenta przed zbiegającym wagonem:

Obejrzawszy ten proces zaczęliśmy kierować się do szynobusu.

Wsiedliśmy i ruszyliśmy pod semafor wyjazdowy, gdzie przepuszczaliśmy skład jadący z Jeziornej do Siekierek. Po jego przejeździe ruszliśmy w drogę powrotną. Pierwszy fotostop został odwołany z powodu kiepskiego światła. Być może gdyby nie to, że byliśmy sporo opóźnieni, odbyłby się. Drugi zrobiśmy między Kępą Oborką a Okrzeszynem (przejazd jest granicą miejscowości).

Tu Kuba po raz pierwszy chciał nas opuścić rezygnując z posiłku ale propozycja czekania 40 minut na taksówkę sprawiła, że kontynuował z nami podróż Smile
Po dojeździe do Jeziornej zatrzymaliśmy się i cofnęliśmy do żeberka by pobrać zimny posiłek.

Za chwilę autor zdjęcia pójdzie odebrać swój posiłek. Za dłużsżą chwilę zacznie go jeść i przysiądzie się Kuba. Za jeszcze dłuższą chwilę sałatka Kuby znajdzie się na podłodze VT Wink
Po zjedzeniu posiłku VT ruszył w dalszą drogę. Po jakimś czasie zatrzymaliśmy się w Chyliczkach, gdzie był fotostop. Trzeba było wspiąć się na "wysoką górę" jak t określił jeden z organizatorów. Phi, w porównaniu z Górą Szczęścia to był mały Miki:

Widok z górki:

Później cała grupa przemieściła się na mniejszą pyzmę piachu, z której również wyszły ciekawe zdjęcia. Później załadowaliśmy się do VT i ruszyliśmy na Okęcie, skąd po chwili postoju ruszyliśmy na bocznicę Petrolotu i zajrzeliśmy na Okęcie - podjechaliśmy do samej bramy. Tu fotka z kawałkiem hotelu przy lotnisku - nie jest wybitna ale przynajmniej można się domyśleć, ze jest to rzeczywiście na lotnisku:

Tu Kuba odszedł od nas po raz drugi, tym razem skutecznie bo już nie wrócił. Wróciliśmy tą bocznicą do linii Radomskiej, gdzie trzeba było poprzepuszczać osobówki i po dłuższym postoju ruszyliśmy w drogę powrotną przez WGT - tym razem zapuślciśmy się dalej po to, by wyjechać na linię obwodową, jednak już od stania przed Okęciem zrobiło się ciemno. Na Dywizjonu 303 zrobiśmy postój coby wysadzić "ludzi z Bemowa" a potem dojechaliśmy jakoś na Gdańską, gdzie większość czym prędzej udała się do metra - VT chwilę potem odjechał a że było już naprawdę ciemno toteż nie było sensu bawić się w robienie zdjęć.
To tyle, trza iść spać i wykurować zaziębienie Wink

Pozdrawiam !
Tomek


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomek Wardas dnia Nie 21:18, 26 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Nie 21:14, 26 Kwi 2009    Temat postu:

Wygląda całkiem ciekawie. Jak już przed wycieczką pisałem, żałuję właśnie tego, że nie byłem na Siekierkach. Oprócz tego, że sam obiekt jest niezwykle interesujący dla mnie, to także opisywane tu rozwiązania, związane z organizacją ruchu kolejowego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tapir
starszy maszynista



Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielany, kawałek od torów, gdzie jeszcze niedawno było słychać 13N

PostWysłany: Pon 9:43, 27 Kwi 2009    Temat postu:

Super reportaż, wyprawa musiała być mega-ciekawa. Niestety nie dało rady przybyć, bo akurat w tym czasie zwiedzaliśmy cerkwie na białoruskim pograniczu. Był też aspekt kolejowy - całkiem wyraźnie słyszeliśmy zza Buga pociąg "po tamtej stronie" Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Wto 0:08, 28 Kwi 2009    Temat postu:

No dobra, teraz pare zdjęć ode mnie. Synteza to będzie, acz i tak wyszło jakoś dużo tych obrazków, ale co zrobić. Wink

Najpierw sama EC Siekierki.

^ Zwiedzanie zaczeliśmy od fiiltrów, pobierających wodę z Wisły i oczyszczających ją, by była zdatna do użycia w procesie technologicznym. To coś po prawej występowalo w kilku egzemplarzach, nie wiem co to jest, ale raczej zużyte było.

^ Bardzo fajne schodki Wink

^ Trasa do schronu, nie odwiedzaliśmy go jednak.



^ Wybrane wnętrzności hali produkcyjnej.

^ Ta maszyna robiła strasznie dużo hałasu i gorąco było wokół niej jak piorun.

^ Nastawnia blokowa. Z kolejnictwem nie ma za wiele wspólnego. Tutaj dyrygują pracą elektrociepłowni.

^ Liczba na górze pokazuje ile MW energii produkuje jeden z bloków, co pokazuje liczba na dole nie pamiętam niestety.



^ Wnętrzności hali ponownie - tym razem jednak część będąca w remoncie.

^ Ogródek na terenie EC podwyższający napięcie na wyjściu.

Teraz kolei trochę:

^ Odpicowana TEM2-256 w hali lokomotywowni.

^ Uczestnicy wycieczki w oczku TEM2-256, niestety nikt znajomy, bo takowi stali gdzieś dalej.


^ Tradycja i nowoczesność w nastawni kolejowej EC Siekierki.

^ TEM2-195 w hali lokomotywowni. Po prawej stała jeszcze TEM2-231, a za widoczną tamarą SM42-2302.

^ Widok na lokomotywownię. Po lewej bodaj TEM2-012, po prawej TEM2-032 i za nią M62-0837, mający niedługo zmienić właściciela.

Trochę różności:




^ Przekaźniki na stacji Jeziorna. Steruje to wszystkim na tej stacji - semaforami, rozjazdami, ich ogrzewaniem itp. Te wszystkie kabelki mają zatem jakiś głębszy sens. Całośc stoi w kontenerze obok budynku, jest własnością PCC Rail i podobno jest dość wyjątkowe w skali kraju.

Triumfalne zejście z Wielkiej Zwałki, nawet ręce sobie podają Wink

Obrazków tyle na razie. Może kiedyś zrobię jakąś stronkę w htmlu, gdzie powrzucam więcej zdjęć, ale to zapewne prędko nie nastąpi. Z wyładunku na wywrotnicy mam filmiki - wymagają montażu i wrzucenia na youtube, jest to w planach, acz najwcześniej w czwartek zacznę nad tym myśleć.

Tyle na razie Wink


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cvana
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - obecnie Bielany

PostWysłany: Wto 9:56, 28 Kwi 2009    Temat postu:

Super fotki!
Btw. czy tam byli sami faceci? :>


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Wto 10:28, 28 Kwi 2009    Temat postu:

Siecool napisał:
No dobra, teraz pare zdjęć ode mnie. Synteza to będzie, acz i tak wyszło jakoś dużo tych obrazków, ale co zrobić. Wink



^ Zwiedzanie zaczeliśmy od fiiltrów, pobierających wodę z Wisły i oczyszczających ją, by była zdatna do użycia w procesie technologicznym. To coś po prawej występowalo w kilku egzemplarzach, nie wiem co to jest, ale raczej zużyte było.


Może koło młyńskie? Wink


Siecool napisał:

^ Ta maszyna robiła strasznie dużo hałasu i gorąco było wokół niej jak piorun.



I nie ma się co dziwić. To jeden z turbozespołów. Tu, bliżej patrzącego widać napęd, a dalej jest generator. Tu energia sprężonej pary zamieniana jest na energię mechaniczną, a ta z kolei, w generatorze, na energię elektryczną. Generator chłodzony jest wodorem.


Siecool napisał:
^ Wnętrzności hali ponownie - tym razem jednak część będąca w remoncie.


Tu widać bebechy jednego z generatorów. Na jednej, z wcześniejszych fotek, było widać po lewej stronie turbinę.




^ Ogródek na terenie EC podwyższający napięcie na wyjściu.

Zdecydowanie. Widać transformatory podwyższające napięcie. W tym przypadku mające status transformatorów blokowych. Transformacja odbywa się, prawdopodobnie z 15,75 kV (mogą być też inne napięcia np. 6,3 kV), na 110 KV (to akurat pewne). W okresie zimowym, gdzie mamy dobrą kogenerację, Siekierki są w stanie pokryć większą część potrzeb energetycznych Warszawy, zarówno jeżeli chodzi o energię elektryczną i cieplną.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Edgar dnia Wto 10:48, 28 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Śro 9:49, 29 Kwi 2009    Temat postu:

cvana napisał:
Super fotki!
Btw. czy tam byli sami faceci? :>

Dzięki Wink
Było kilka pań, ale głównie w charakterze towarzystwa dla panów, stąd też na fotostopy się raczej nie pchały, zresztą ten był wyjątkowo trudny do zdobycia. Acz dla pocieszenia dodam, że mieliśmy kierowniczkę pociągu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> Reportaż Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin