Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna www.wmh.fora.pl
Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Polskie dworce .

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> Reportaż
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Judyta
nastawniczy



Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Osada Młyńska

PostWysłany: Sob 9:29, 09 Cze 2012    Temat postu: Polskie dworce .

Zakładam nowe tematy trochę ze strachem, ale myślę, że administrator wybaczy mi szarogęszenie się na forum. Embarassed Jeżeli uzna że nie ma potrzeby rozszerzania tematyki to jak to najczęściej bywa wywali moje posty i pozamiata to co nabrudziłam. Smile
Może ten temat nie ma związku bezpośredniego z forum tematycznym, ale warto zastanowić się i podyskutować na temat zmian jakie zaszły na PKP w ostatnich latach. Czy podział na spółki jest korzystny? Co zyskaliśmy, a co straciliśmy bezpowrotnie? Jak kolej widzi pasażer.
Jako przykład najbrzydszego dworca mogę podać Wejherowo. Sad Ostatnia fotka dla porównania Smile Tak wygląda dworzec w Żyrardowie Smile

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Judyta dnia Sob 9:31, 09 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek Wardas
zawiadowca stacji



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wawrzyszew

PostWysłany: Nie 1:36, 17 Cze 2012    Temat postu:

Barrdzo ładna posadzka w przejściu podziemnym Wink a o dworcach śpiewał już Kazik w piosence "Polska": "Czy byłeś kiedyś w Kutnie na dworcu w nocy, jest tam taki syf że pękają oczy" Wink ale przyznać trzeba, że przed Euro wiele dworców wypiękniało Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Judyta
nastawniczy



Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Osada Młyńska

PostWysłany: Nie 13:57, 17 Cze 2012    Temat postu:

Kilka wyremontowano, wiele zlikwidowano i ogólnie jakoś to działa. Tylko dlaczego czuję niesmak? Dlaczego nikt nie ratuje starych zabytkowych dworców? To nasza polska historia.Nie tylko historia kolejnictwa, ale kraju. Skoro Polska stawia na turystykę to dworce powinno się ratować. Gdzie są konserwatorzy zabytków?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kulecki
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn / Warszawa

PostWysłany: Nie 16:44, 17 Cze 2012    Temat postu:

Judyta napisał:
...Dlaczego nikt nie ratuje starych zabytkowych dworców? To nasza polska historia.Nie tylko historia kolejnictwa, ale kraju. Skoro Polska stawia na turystykę to dworce powinno się ratować. Gdzie są konserwatorzy zabytków?

Nie jest aż tak źle: ostatnimi czasy kilka zabytkowych dworców doczekało się renowacji. Jako pozytywny przykład podam przewspaniały dworzec w Iławie, którego renowację ukończono po paru latach żmudnych prac (fotoreportaż w Świecie Kolei 2/2012).
Generalnie na Warmii i Mazurach zachowało się w stanie zbliżonym do oryginalnego wiele dworców, nastawni i wież ciśnień; w samym tylko Olsztynie mamy trzy (!) wieże ciśnień z różnych epok rozwoju kolei, zabytkowy spichlerz, magazyn i wachlarzową halę lokomotywowni. W Korszach zachowały się dwie piękne wieże ciśnień i całe kolejowe osiedle zabudowane wielorodzinnymi domami o konstrukcji szachulcowej. Fakt, w tych samych Korszach zdewastowano i zburzono wachlarzową lokomotywownię wraz z zapleczem, w Olsztynie dziewiętnastowieczny drewniany Dworzec Zachodni dwie dekady temu zastąpiono współczesną typówką. Zachowano jednak podziemne przejście:
[link widoczny dla zalogowanych]
Obecnie przejście poddawane jest renowacji.
Fakt, nic nie wytłumaczy aktu wandalizmu polegającego na wyburzeniu dworca Łódź Fabryczna.
Inną ciekawostką są dawne dworce i inne budowle (wieże ciśnień, nastawnie, strażnice przejazdowe), sprzedawane prywatnym właścicielom. Częstokroć ich zewnętrzność zostaje zachowana, a otoczenie budynków jest bardzo starannie utrzymane.
Reasumując: nie ma reguły; czasem jest lepiej, czasem gorzej, ale nie powiedziałbym, że wszędzie i z gruntu źle.
Judyta napisał:
To nasza polska historia. Nie tylko historia kolejnictwa, ale kraju. Skoro Polska stawia na turystykę to dworce powinno się ratować.

Święte słowa. Zwłaszcza w obliczu podniesienia parametrów na paru magistralnych liniach, dzięki czemu kolej powinna zyskać na konkurencyjności wobec transportu kołowego (lubię się w ten sposób pocieszać).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kulecki dnia Nie 16:51, 17 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> Reportaż Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin