Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna www.wmh.fora.pl
Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

10.11.2008 - Modlin i nie tylko

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> Reportaż
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kulecki
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn / Warszawa

PostWysłany: Pon 21:39, 10 Lis 2008    Temat postu: 10.11.2008 - Modlin i nie tylko

Jak postanowiono w demokratycznym głosowaniu, wybraliśmy się do Modlina na zwiedzanie okolicznych bocznic.

Wyruszyliśmy ze stacji (która z wolna staje się przystankiem) w Modlinie, wykonaliśmy zakupy, po czym usadowiliśmy się na torze.
Idąc po torze dotarliśmy aż do lotniska w Modlinie, mijając lokalną naftobazę. Po drodze kolekcjonowaliśmy porzucone plomby, dzięki czemu już wiemy, skąd przywozi się tu paliwo.
Na lotnisko da się wejść bez problemu (po bramie pozostały tylko słupki), gdzie te czasy, gdy zza płota wyglądały usterzenia Limów... Tak było, jeszcze pod koniec lat 80. XX wieku w Modlinie były Limy. Wnikliwym polecam na wikipedii hasła Lim-2, SBLim-2 i Lim-5. Znaleźliśmy tu plac ładunkowy i rampę czołowo-boczną, nieużywane już od wielu lat.
Wykonaliśmy wiele zdjęć i szkiców układów torowych.
Następnie wyruszyliśmy bocznicą do Pomiechówka. Droga długa, odsłaniająca rolnicze zaplecze Mazowsza. Piękna pogoda i słońce mające się ku zachodowi sprzyjały zdjęciom. Bocznica dociera aż do jednostki wojskowej... jaka szkoda, że po drodze tyle ubytków. Szlak nieprzejezdny, nic się na to nie poradzi.
W Pomiechówku zakup biletów i znajomość z psim Matuzalemem, czyli psem z kulawą nogą, który dotrzymał nam towarzystwa w oczekiwaniu na pociąg. Tu trzeba dodać, że czekaliśmy przy moście nad Wkrą konsumując resztki suchego (i nie tylko) prowiantu. Trafiła się tu nam bardzo wdzięczna "zdawka" prowadzona przez SM42.
Tutaj też wsiedliśmy do powrotnego pociągu. Taa... Pociąg relacji Iłowo - Tłuszcz. Koszmar jakiś. Po prawdzie, to dojazd z Pomiechówka na W-wa Koło trwał... dwie godziny! W ramach KKA Z Legionowa do Warszawy wystawiono ika 280.70E wlokącego się 30km/h. 42km w 2h to daje 21km/h prędkości handlowej... już na WMH się szybciej jeździ. To było cięższe niż wiele kilometrów włóczęgi.
Tak czy inaczej, gdy już się wyśpimy i wypoczniemy - będziemy tę wyprawę dobrze wspominać.

Dziękuję MC, Piotrkowi, TLG i Tomkowi za wspólnie spędzony dzień. Było pięknie.
Skomentujcie proszę tę wyprawę i podzielcie się emocjami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek Wardas
zawiadowca stacji



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wawrzyszew

PostWysłany: Pon 23:44, 10 Lis 2008    Temat postu: Re: 10.11.2008 - Modlin i nie tylko

Kulecki napisał:
Jak postanowiono w demokratycznym głosowaniu, wybraliśmy się do Modlina na zwiedzanie okolicznych bocznic.

[...]

Skomentujcie proszę tę wyprawę i podzielcie się emocjami.


No ja sam nie wiem co można dodać do tego opisu... wyprawa naprawdę super choć ja bym poszedł do końca bocznicy na lotnisko Wink
Z grubsza widzę, że owa bocznica ma jeszcze około dwa kilometry.

Ponadto ów tor, który odłaczał się do łącznicy (ten drugi, nie to pierwsze starotorze) do Pomiechówka na mapach satelitarnych jeszcze długo się ciągnął, szkoda że dziś zaorany był już.

Bardzo pozytywnie oceniam wszystko, może oprócz powrotu bo choć samą jednostką jechało się dobrze, to KKA była naprawdę tragiczna... żeby to był dzień powszedni to ciekawe ile brygad 176 wyprzedziłoby nas na Marywilskiej.

Pozdrawiam !
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MC
starszy maszynista



Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Młynów

PostWysłany: Wto 0:36, 11 Lis 2008    Temat postu:

Rozumiem, że wszyscy przeklinają to cudo? Wink
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Mi tam się najbardziej podobał most kolejowy w Pomiechówku... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Wto 0:43, 11 Lis 2008    Temat postu: Re: 10.11.2008 - Modlin i nie tylko

Kulecki napisał:
Na lotnisko da się wejść bez problemu (po bramie pozostały tylko słupki), gdzie te czasy, gdy zza płota wyglądały usterzenia Limów...

O ironio, jakieś dwie godziny temu podano w Kurierze Warszawy i Mazowsza, że dzisiaj rozpoczęto prace przy budowie ogrodzenia lotniska w Modlinie Wink

Co do KKA - sprawdzilem rozkład na stronie KM i okazało się, że powinniśmy jeszcze dziękować kierowcy, bo i tak na PKP Koło byliśmy 5 minut przed czasem. Dramat.

A propo samej wycieczki to bardzo fajnie i ciekawie było - ten układ bocznic ma swój klimacik - w Modlinie las na torach, z kolei w okolicach Pomiechowka tor w szczerym polu. Było trochę ciekawostek, w rodzaju szyn z 1928 r. i naszych ulubionych podkładów.

Pare obrazków, z kultową jak dla mnie tabliczką na wstępie:
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Na zakończenie zdjęcie ludzkie plus dwa gratisy, odgrzebane z jakiejś wycieczki rowerowej, czyli skład czekający na zbawienie na tej bocznicy:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Wielkie dzięki za fajną wyprawę!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Siecool dnia Wto 0:44, 11 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kulecki
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn / Warszawa

PostWysłany: Wto 12:32, 11 Lis 2008    Temat postu:

No pięknie! Widzę, że się podobało. Trafiliśmy tu w ostatnim momencie; wygląda na to, że za parę tygodni już nie będzie mowy o łażeniu po krzakach na lotnisku.
Jeszcze raz dzięki, pamiętajcie o Imieninach Tamary!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek Wardas
zawiadowca stacji



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wawrzyszew

PostWysłany: Wto 16:24, 11 Lis 2008    Temat postu:

To jeszcze i ja dorzucę zdjęcia:
1. EP07-1056 mija Modlin z pociągiem w kierunku Warszawy.
2. "Tu stacja Modlin tu stacja Modlin" - Modlin chyna będzie tylko p.o. z rozjazdem do bazy paliw...
3. Między dwoma przejazdami, wskaźniki ustawione w tym samym miejscu ale w dwie strony.
4. Z prawej tor do Modlina (na stację), z lewej do Pomiechówka (do jednostki).
5. Godzina 12:30 - popas na zwrotnicy.
6. Oto wykolejnica.
7. A to schemat działania - dwa otwory na klucze, jeden wkładamy drugi wyjmujemy (przy bucie wsadzony klucz). Uwaga: słoma wystająca z buta świadczy o zarośnięciu szlaku i proszę nie doszukiwać się w tym drugiego dna Smile
8. Zamiast drutu kolczastego.
9. Tu brygada wycofuje się z zarośniętego toru i udaje się w drogę powrotną by zaliczyć także tor do Pomiechówka.
10. Dalej coraz trudniej było brnąć w związku z czym zadecydowaliśmy o powrocie.
11. Rysowanie układu torowego...
12. Administrator fotografuje...
13. Zarośnięte tory ale... rtlko pół metra od przejazdu. Wytłumaczenie - naniesiona ziemia przy odśnieżaniu. A może... kamuflaż ? Wszak tory prowadzą od jednostki wojskowej do bazy paliw Wink
14. Pierwsze odgałęzienie - zostało tylko starotorze po którym poprowadzona jest ścieżka.
15. Podoba mi się to zdjęcie. Międzyd rutami klczastymi których już nie ma, dalej tor znów skręca w lewo i biegnie przy samym ogrodzeniu którego właściwie nie ma.
16. Krzyże św. Andrzeja na danych elementach ogrodzenia.
17. Odgałęzienie z kryptoreklamą.
18. Łuk przy odgałęzieniu.
19. Kolejne ubytki.
20. J.w.
21. Stonka wieczorem.
22. Zachmurzenie rzeczywiście było.
























Pozdrawiam !
Tomek


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomek Wardas dnia Wto 16:46, 11 Lis 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kulecki
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn / Warszawa

PostWysłany: Wto 21:24, 11 Lis 2008    Temat postu:

No pięknie!
A ja melduję ukończenie rozszerzonej relacji na [link widoczny dla zalogowanych].

Proszę o uwagi i komentarze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MC
starszy maszynista



Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Młynów

PostWysłany: Wto 22:20, 11 Lis 2008    Temat postu:

Ja zapraszam do galerii [link widoczny dla zalogowanych]
Samoloty są w galerii [link widoczny dla zalogowanych] a Kubie wysyłam 3 duże fotki pewnego dziwoląga Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Nie 22:41, 20 Gru 2009    Temat postu:

Mądrzy ludzie wymyślili, że ta bocznica się w tunel schowa i będzie kolejna podziemna, lotniskowa stacja - po Okęciu oczywiście.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Siecool dnia Nie 22:41, 20 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kulecki
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn / Warszawa

PostWysłany: Wto 12:55, 22 Gru 2009    Temat postu:

Siecool napisał:
Mądrzy ludzie wymyślili, że ta bocznica się w tunel schowa i będzie kolejna podziemna, lotniskowa stacja - po Okęciu oczywiście.

[link widoczny dla zalogowanych]

Rany, po co? Przecież tam jest dość miejsca na zbudowanie wszystkiego na powierzchni... zawsze można połączyć stację z terminalem zadaszonym korytarzem z ruchomymi chodnikami... na pewno taniej, niż wykonać miliony metrów sześciennych robót ziemnych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Wto 18:49, 22 Gru 2009    Temat postu:

W ogóle to w głowie mi się to zdanie nie mieści:
Cytat:
— Stacja kolejowa znalazłaby się na powierzchni w oddaleniu od terminalu. Pieszy musiałby przesiąść się do autobusu, który przewiózłby go 500 metrów przez teren przewidziany na parkingi — tłumaczy Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, który przygotował studium wykonalności.

Kto projektuje stację kolejową w odległości 500 metrów od terminalu, a między jednym a drugim stawia parkingi?! Co jest tam tak niesamowicie ważnego, że te parkingi muszą być bliżej? Z chęcią bym przejrzał to studium, bo ten artykuł zostawia poważny niedosyt wiedzy...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Siecool dnia Wto 18:56, 22 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łowca
pomocnik maszynisty



Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WDZ Koszalin / Warszawa

PostWysłany: Śro 9:49, 23 Gru 2009    Temat postu:

Sprawa jest prosta grunt to żeby opinia publiczna biła brawo za kolejny śmiały projekt.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> Reportaż Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin