Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna www.wmh.fora.pl
Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zhajcowany autobus miejski w Bratysławie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> OT / Komunikacja miejska
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ricardos
starszy maszynista



Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Bemowa

PostWysłany: Nie 21:05, 06 Wrz 2009    Temat postu: Zhajcowany autobus miejski w Bratysławie

Tym razem Słowacy doświadczyli pożaru komory silnikowej w citybusie.
O ile mnie wzrok nie myli, to przegubowa Karosa stanęła w ogniu:

[link widoczny dla zalogowanych]



Ricardos


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TLG
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GóRy SzWeDzKiE

PostWysłany: Pon 8:38, 07 Wrz 2009    Temat postu:

Pewnie miał się spalić Solaris, ale komuś się coś pomyliło Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek Wardas
zawiadowca stacji



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wawrzyszew

PostWysłany: Sob 20:27, 16 Paź 2010    Temat postu:

Nie wiem gdzie to dać więc daję tutaj Wink

Nowe Solarisy, które mają przyjść na Ostrobramską, mają mieć system automatycznego tłumienia pożaru. Jednakże już teraz jeździ conajmniej jeden autobus wyposażony w taki system - 8811.
Uwaga: nie widziałem systemu w działaniu toteż ewentualne opisy działania które podam mogą się różnić od tego, jak jest w rzeczywistości.

System nie jest skomplikowany.
Ta lampka na "trójzębie" oraz sygnał dźwiękowy informują o powstaniu pożaru. Widok z daleka, czyli gdzie szukać tej lampki:

Jak to wygląda w praktyce:

Czerwony przewód to detektor dymu. Na jego końcu na dole znajduje sę manometr, który najprawdopodbniej podaje ciśnienie płynu gaśniczego w gaśnicy. Biały przewód to przewód, którym porusza się piana gaśnicza w razie ewentualnego pożaru.

Tu można zobaczyć, gdzie przewody skręcają. Wielość pasków z tego co wiem jest spowodowana istniejącą klimatyzacją oraz możliwością zwiększonego poboru prądu w związku z tym.

Sam system jak widać nie jest skomplikowany. Po prostu w razie wykrycia dymu/pożaru (rurka detekcyjna jest umieszczona na gąbce) uruchamia się gaśnica. Nie potrzeba dużo wówczas, gdy klapy są pozamykane.

Gaśnica jest głęboko schowana i ciężko byłoby ją wyjąć - i bardzo dobrze bo gdy czasem zobaczy się jakie rzeczy giną to aż dziw bierze, że w autobusach jeszcze są kierownice.

Po otworzeniu klapy gaśnica jest wręcz niewidoczna. No ale zawsze można otworzyć klapę od środka autobusu...

Pozdrawiam !
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> OT / Komunikacja miejska Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin