Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna www.wmh.fora.pl
Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Widziany, widziana - maj 2010
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> Tabor i przewozy / Dyżurny ruchu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Główna Towarowa

PostWysłany: Wto 18:17, 11 Maj 2010    Temat postu:

11-05-2010r., godz. 17:35. ST44-089 + 40 węglarek pojawił się w parku przyjazdowym WGT.
Szczegóły składu:
- 14x Eaos - typ CFR/E (w tym 2 niebieskie)
- 10x Eaos typu 412W (w tym aż 6 niebieskich)
- 8x Eaos - typ CSD/E (w tym jeden niebieski)
- 6x Eaos typu 408W
- 1x Eaos-w typu 401Wj
- 1x Eaos-w typu 430W (niebieski)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Wto 19:10, 11 Maj 2010    Temat postu:

2010-05-11, Babimojska. Krzaki mi zarosły widoczność, więc dzisiejsze pociągi (poza jednym, który widziałem dokładniej) brałem na słuch:
8.36 ST44-089 ze składem do Huty;
10.45 ST44-089+1 platforma+1 węglarka+3 platformy+33 węglarki do WGT. Na platformach tradycyjnie kęsy.
15.45 ST44-089 ze składem do Huty;
~17.20 skład z postu Szymona wjeżdżał na Jelonki.

A propo wątku hamulcowego to przejrzałem wczoraj swoje zdjęcia i nie dojrzałem w gagarze nikogo poza mechanikiem, stąd myślałem, że jeździ sam. Faktycznie po Radiowie kręcił się pan w pomarańczowej kamizelce, obszedł cały skład dookoła, ale potem mi gdzieś znikł, więc myślałem, że to może ktoś z Huty był.

Ciekawą politykę hamulcową mają na Hucie - nigdy nie widziałem, żeby stonki kręcące się po Radiowie były połączone przewodem hamulcowym ze składem, zawsze hamują samym lokiem. Czasami nawet niektóre grupy wagonów w samym składzie nie są nim połączone, choć to w tym momencie wielkiej różnicy nie robi.

AXEL napisał:
A tak na marginesie 089 to gagarin przed modernizacją z pierwszej partii produkcyjnej ze starym dwusuwowym silnikiem w delegacji w Warszawie z Białegostoku. Pierwsze partie miały trójdzielna żaluzję ale na powyższych fotkach tego nie widać.

Ciekawe jak długo w tej delegacji będzie, gagary w W-wie mają tendencję do pojawiania się i znikania, najdłużej to chyba "policjant" zabawił (ST44-1099).
Cytat:
EDIT: A tak z racji tego, iż to mój pierwszy post "Witam wszystkich" !!

Witamy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Główna Towarowa

PostWysłany: Wto 22:21, 11 Maj 2010    Temat postu:

Siecool napisał:
10.45 ST44-089+1 platforma+1 węglarka+3 platformy+33 węglarki do WGT. Na platformach tradycyjnie kęsy.
Wszystkie platformy to Rs 412Za, a węglarka w środku to niebieski Eanos Wink Tylko tyle ze składu widziałem jak pojawiłem się na WGT jakoś po 12 Razz

Siecool napisał:
15.45 ST44-089 ze składem do Huty;
Dzisiaj się za to bardzo ociągali z wyjazdem chociaż gagarin gotowy do służby był już po 12 Smile Za formowanie składu zebrali się koło 14:30, próbę zakończono po 15:15 i kilka minut później pociąg ruszył w drogę Wink

Moje foto z dziś:
[link widoczny dla zalogowanych]
Miejsca wykonania zdjęcie nie muszę chyba podawać - widać je na zdjęciu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Śro 19:16, 12 Maj 2010    Temat postu:

Szymon napisał:
Moje foto z dziś:
[link widoczny dla zalogowanych]
Miejsca wykonania zdjęcie nie muszę chyba podawać - widać je na zdjęciu Smile

Mechanik to chyba dawno nie miał tylu zdjęć Razz Swoją drogą mechanik takiej lokomotywy w delegacji, też jest w delegacji? Czy obsługuje to ktoś z Odolan?

A dzisiaj już bez gagarowych fajerwerków:
17.10 2xSM42 ze składem węglarek (szacowałbym na jakieś 15-20 sztuk) wjechało na Jelonki.

Rano chyba też jechały stonki (albo tamara) - czekając na tramwaj słyszałem koło 8.30 niegagarowe, ale dieslowskie Rp1 Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AXEL
praktykant



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 20:34, 12 Maj 2010    Temat postu:

W delegacji jest tylko lokomotywa. Obsługują ją maszyniści z lokomotywowni do jakiej jest delegowana.
A co do Rp1 to fakt, gagarinowegu ryczenia nie da sie pomylić z niczym.

Swoją drogą zastanawiam się nad samą delegacją. Zauważyliście, że składy prowadzone np SM48 były w trakcji ukrotnionej tj. SM48 + np. SM42 a ST44 składy prowadził sam?
Gagarin to jedyna lokomotywa jakie pozostały na PKP nie mająca wyłącznika nadmiarowego. To znaczy, że ile pozycji na nastawniku się nie zapnie, tyle mocy pójdzie na koła. Sowieccy konstruktorzy tak przemyśleli izolacje uzwojeń silników trakcyjnych, że prędzej koło rozbiegnie się w poślizgu jak uszkodzi się silnik.

Niegdyś białostoccy mechanicy opowiadali mi historie, że jak pociąg utknął w zaspie to wysyłało się albo parowóz albo gagarina. Niczym innym nie szło tego wyciągnąć.

Sam też pamiętam ST44 podjeżdżające pod górkę nad ul.Puławską z bruttem 3000t miału do elektrociepłowni i pomocnika który szedł przed lokomotywą jadącą 15km/h i "sadził ziemniaki" czyli układał kamienie na tokach szynowych bo w piasecznicach skończył się piasek a gagarin nie mógł wywlec tego "baciska" pod tę górę.

To bardzo wdzięczna i niezawodna maszyna. Jeśli ktoś miał okazje porównać jazdę SM42, SU45-46 z gagarinem to wie o czym mówię. Niestety ów dwusówowy silnik żre tyle oleju że na każdą służbę oprócz tankowania ON trzaba było zabierać 100-300 litrów oleju silnikowego.

Pozdrawiam gagarinowo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Główna Towarowa

PostWysłany: Śro 21:27, 12 Maj 2010    Temat postu:

Siecool napisał:
Rano chyba też jechały stonki (albo tamara) - czekając na tramwaj słyszałem koło 8.30 niegagarowe, ale dieslowskie Rp1 Wink
SM42-528 + SM42-350 (malowanie Cargo) z 24 węglarkami. O 11:45 pojawili się na WGT.
Szczegóły składu:
- 10x Eaos typu 412W
- 7x Eaos - typ CFR/E (w tym jeden niebieski)
- 6x Eaos - typ CSD/E
- 1x Eaos-w typu 430W (niebieski)


Jak już tak wspominamy o "gagarinach" to opiszę pewną historię, której byłem świadkiem na WGT.
Kiedyś w okolicy nastawni WOA 2 na torach grupy P-O (tory 81-85) M62 prywatnego przewoźnika "szarpał się" z 40-wagonowym składem z węglem - grzał na pełnych obrotach i powoli ale sprawnie jechał do przodu. Ale jednak coś go mocno hamowało więc mechanik zmniejszył obroty silnika i skład się zatrzymał. Okazało się, że na końcu składu w okolicy peronu "klasy" wykoleiły się dwie węglarki i zaryły wózkami głęboko w tłuczeń. To pokazało mi jaką moc mają "gagariny" Surprised Potem były niezłe cyrki żeby te wagony wyciągnąć z tłucznia i ustawić z powrotem na tory Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AXEL
praktykant



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 3:46, 13 Maj 2010    Temat postu:

Teoria że gagarinem się wszystko wciągnie i wszędzie w jedzie jest jak najbardziej słuszna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Bemowo

PostWysłany: Czw 13:13, 13 Maj 2010    Temat postu:

Dzisiaj, tj 13 maja 2010 roku, ok. 11.00 SM 48-112 + ok. 20 węglarek wtoczyła się na Jelonki.
AXEL napisał:
Zauważyliście, że składy prowadzone np SM48 były w trakcji ukrotnionej tj. SM48 + np. SM42 a ST44 składy prowadził sam?
Powyższy przykład pokazuje, że nie zawsze Wink
choć rzeczywiście szczególnie SM42 potrzebują pomocy drugiej lokomotywy, szczególnie od czasów wybudowania wiaduktu nad ul. Lazurową. Tamary często jeżdżą same, tak jak np. dzisiaj rano. A tak przy okazji nigdy nie widziałem żeby jakiekolwiek dwie lokomotywy jechały na WMH w trakcji ukrotnionej Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Czw 21:40, 13 Maj 2010    Temat postu:

Piotr napisał:
Dzisiaj, tj 13 maja 2010 roku, ok. 11.00 SM 48-112 + ok. 20 węglarek wtoczyła się na Jelonki.

Rano jechała o 8.30, popołudniu słyszana o 14.55 i 17.05 Wink
Piotr napisał:
AXEL napisał:
Zauważyliście, że składy prowadzone np SM48 były w trakcji ukrotnionej tj. SM48 + np. SM42 a ST44 składy prowadził sam?
Powyższy przykład pokazuje, że nie zawsze Wink
choć rzeczywiście szczególnie SM42 potrzebują pomocy drugiej lokomotywy, szczególnie od czasów wybudowania wiaduktu nad ul. Lazurową. Tamary często jeżdżą same, tak jak np. dzisiaj rano. A tak przy okazji nigdy nie widziałem żeby jakiekolwiek dwie lokomotywy jechały na WMH w trakcji ukrotnionej Wink

Pekap je w ogóle gdziekolwiek tak eksploatuje? Bo prywaciarze chyba tak, choć też pewien nie jestem...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Główna Towarowa

PostWysłany: Czw 22:53, 13 Maj 2010    Temat postu:

Siecool napisał:
Pekap je w ogóle gdziekolwiek tak eksploatuje? Bo prywaciarze chyba tak, choć też pewien nie jestem...
Kiedyś na WMH jeździł duet SM42 połączone do jazdy ukrotnionej. Pracowały jako "jedenasta" czyli lokomotywa do manewrów z najcięższymi pociągami. Teraz jako "jedenasta" robi SM42 solo, a niedługo to już w ogóle niczego nie będzie Crying or Very sad

13-05-2010r., godz. 14:45. SM48-112 + 30 węglarek wyrusza z WGT w kierunku Radiowa. Skład:
- 12x Eaos - typ CFR/E (w tym 3 niebieskie)
- 8x Eaos - typ CSD/E (w tym 2 niebieskie)
- 4x Eaos typu 412W (w tym 2 niebieskie)
- 4x Eaos typu 408W (w tym 2 niebieskie)
- 1x Eaos typu 430Wa (niebieski)
- 1x Eanos typu 423W

13-05-2010r., godz. 17:15. SM48-112 + 17 węglarek zameldowała się z powrotem na WGT. Szczegóły składu:
- 5x Eaos - typ CFR/E (w tym jeden niebieski)
- 5x Eaos typu 412W (w tym 3 niebieskie)
- 3x Eaos - typ CSD/E
- 3x Eaos typu 408W
- 1x Eas typu 408W


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Bemowo

PostWysłany: Pią 9:54, 14 Maj 2010    Temat postu:

Szymon napisał:
Teraz jako "jedenasta" robi SM42 solo, a niedługo to już w ogóle niczego nie będzie
Question Question Shocked
jak to, żadnej lokomotywy nie będzie na Odolanach Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Główna Towarowa

PostWysłany: Pią 13:31, 14 Maj 2010    Temat postu:

Piotr napisał:
Szymon napisał:
Teraz jako "jedenasta" robi SM42 solo, a niedługo to już w ogóle niczego nie będzie
Question Question Shocked
jak to, żadnej lokomotywy nie będzie na Odolanach Question
Od 1.06.2010r. częściowo zamknięta zostaje górka rozrządowa. Prace manewrowe odbywać się będą tylko na 14 z 28 torów (51-57 oraz 61-67) w godzinach 9-21. To jest niestety początek końca górki rozrządowej na stacji Warszawa Główna Towarowa. Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Bemowo

PostWysłany: Pią 16:57, 14 Maj 2010    Temat postu:

Szymon napisał:
Prace manewrowe odbywać się będą tylko na 14 z 28 torów

No to akurat nie jest aż takie przygnębiające, bo o ile sobie przypominam od kilku ładnych lat czynnych było tylko 10-15 torów kierunkowych, reszta pozastawiana starymi wagonami. Pierwsza wiązka (41-47) to jest nieczynna chyba ze 100 lat Laughing , druga częściowo używana, a z dwóch kolejnych też, o ile dobrze pamiętam, niektóre tory były pozamykane. Więc może nie będzie aż tak źle.

Cytat:
To jest niestety początek końca górki rozrządowej na stacji Warszawa Główna Towarowa.
Tak, to rzeczywiście przykre, ale z drugiej strony jest to pewna oszczędność dla PKPcargo. Stacji (miejmy nadzieję) i tak raczej nie zamkną, a płacić PLK za nastawniczego nastawnii rozrządowej na całą dobę, jak rozrządza się 5-6 pociągów, to faktycznie trochę marnie. Trzeba przyznać, że ruch na Odolanach jest raczej mały. Martwi mnie też Warszawa Praga, tam dopiero tragicznie sie zrobiło Sad

No, a tak wracając do tematu (bo trochę sie nam wątek wydłużył) to dzisiaj ok. 15.00 widziałem przy Kazubów SM48-112 z kilkunastoma węglarkami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Główna Towarowa

PostWysłany: Sob 15:10, 15 Maj 2010    Temat postu:

Piotr napisał:
No to akurat nie jest aż takie przygnębiające, bo o ile sobie przypominam od kilku ładnych lat czynnych było tylko 10-15 torów kierunkowych, reszta pozastawiana starymi wagonami. Pierwsza wiązka (41-47) to jest nieczynna chyba ze 100 lat Laughing , druga częściowo używana, a z dwóch kolejnych też, o ile dobrze pamiętam, niektóre tory były pozamykane. Więc może nie będzie aż tak źle.
Obecnie używane są tory 52, 55-57, 61, 62, 67, 71-73, 76, 77. Ale jak podałem wcześniej zamykane są tory 71-77 więc zostaje tylko 7 czynnych torów. Grupa torów 41-47 nieczynna jest od 30 listopada 2006, kiedy to na hamulcu H-1 wykoleiły się ładowne wagony uszkadzając tor oraz sam hamulec. Fotka wykonana na kilkanaście minut po tym wykolejeniu:
[link widoczny dla zalogowanych]

Piotr napisał:
Cytat:
To jest niestety początek końca górki rozrządowej na stacji Warszawa Główna Towarowa.
Tak, to rzeczywiście przykre, ale z drugiej strony jest to pewna oszczędność dla PKPcargo. Stacji (miejmy nadzieję) i tak raczej nie zamkną, a płacić PLK za nastawniczego nastawnii rozrządowej na całą dobę, jak rozrządza się 5-6 pociągów, to faktycznie trochę marnie.
Cargo właśnie w tym czasie wykonuje dużą ilość manewrów. Ponieważ z samego rana w lato podstawiane są żwiry ("Olimp", "Bosta" czy "Olejnik"), wyprawiana jest poranna huta (poc. 961), na trasę wyrusza zdawczy 9961 do Sochaczewa. Cały pomysł na ograniczenie pracy górki rozrządowej jest autorstwa PKP PLK niestety. W godzinach nocnych nie będzie obsługi nastawni WOA 2 Confused A obecnie prace manewrowe na górce trwają codziennie praktycznie bez przerwy. Bo z racji ograniczeń na Pradze większość pociągów od strony zachodniej rozwiązywanych jest na WGT. No może nic się nie robi tylko podczas przerwy technologicznej w godz. 8-9 oraz w godzinach zmiany (7-8 i 18-19).

Jakubie, czy byłaby możliwość wydzielenia jakiegoś tematu dotyczącego WGT? Smile


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Szymon dnia Sob 15:11, 15 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 422
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa Bemowo

PostWysłany: Sob 19:28, 15 Maj 2010    Temat postu:

Szymon napisał:
Jakubie, czy byłaby możliwość wydzielenia jakiegoś tematu dotyczącego WGT?
Jestem jak najbradziej za Smile

Szymon napisał:
Cały pomysł na ograniczenie pracy górki rozrządowej jest autorstwa PKP PLK niestety. W godzinach nocnych nie będzie obsługi nastawni WOA 2
No to ja tu czegoś nie rozumiem Shocked a co ma PLK do tego, przecież ona dostaje za to pieniądze. Pracę stacji ogranicza się wtedy, gdy nie przynosi zysków i pomysł wychodzi raczej od PKPCargo, bo to przecież ta firma stacje towarowe eksploatuje. Jak się jej nie opłaca, bo jest mały potok ruchu, to stacja zostaje zamknięta całkowicie lub częsciowo, a tu nie dość, że propozycja wyszła od PLk, to jeszcze - jak piszesz - górka jest ciągle wykorzystywana, a potok ruchu nawet wzrósł. Dziwne Shocked

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> Tabor i przewozy / Dyżurny ruchu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin