Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna www.wmh.fora.pl
Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dawna linia kolejowa do Palmir - ślady po dziś dzień
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> Inne linie w Warszawie i okolicach / Linie i bocznice północnej lewobrzeżnej Warszawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łowca
pomocnik maszynisty



Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WDZ Koszalin / Warszawa

PostWysłany: Wto 8:13, 18 Sie 2009    Temat postu:

TLG napisał:
Pod wiaduktem Popiełuszki jest fragment rozkładającego się toru, który nijak nie pasuje do bocznic fabryk przy Rydygiera. .


Który to był tor ? Tych bocznic już nie ma. Zarówno pierwsza od strony W-wy Gdańskiej grupa bocznic jak i druga są rozebrane doszczętnie. Niedawno robiłem sobie obchód ich śladem. Mam mapkę 1:10000 gdzie z grubsza każdy tor zaznaczony jest osobno i bardzo mnie teamt zaciekawił - który to z nich jest/był ?

Jak w domu naprawią mi komputer postaram się zaskanować kawałek mapy i puścić majlem z prośbą o zaznaczenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TLG
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GóRy SzWeDzKiE

PostWysłany: Wto 8:45, 18 Sie 2009    Temat postu:

Cytat:
Który to był tor ?

"Tor" to za dużo powiedziane, to były szyny już z rudy żelaza, a nie stali. Jak to teraz wygląda nie wiem, ostatnio byłem tam 3 lata temu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek Wardas
zawiadowca stacji



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wawrzyszew

PostWysłany: Wto 12:46, 18 Sie 2009    Temat postu:

Tomek Wardas i Ricardos napisał:

Cytat:

2) Drugą linią jest wąskotorówka biegnąca przez Puszczę Kampinoską. ma ona początek w Sochaczewie, gdzie do dziś istnieje (kiedyś jechałem!) jednak mnie interesuje jej nieistniejący, najdalszy odcinek koło Cybulic. Otóż na Zumi, dobrze widoczna jest zachowana przecinka leśna na zachód od wydm koło fortu w Cybulicach, gdzie dziś jest strzelnica wojskowa. Miejsce to znam. Natomiast według Zumi muszę ustalić naocznie miejsce dawnego przecięcia torów z istniejącą szosą Cybulice - Leoncin. Ponieważ po drodze przepływa Kanał Kromnowski, ważnym będzie namierzenie w realu miejsca, gdzie musiał stać most kolejki nad nim. Według Zumi, most ten może stać do dziś, jako że śladem wąskotoru biegnie leśna droga, krzyżująca się z kanałkiem, więc most musi być, zapewne oryginalny, kolejowy, z tamtych lat. Widzę to miejsce na Zumi, jest głęboko w puszczy, więc dojazd samochodem nie wchodzi w rachubę. Bryczkę zostawię gdzieś koło miejsca dawnego przecięcia wąskotoru ze wspomnianą szosą do Leoncina, a dalej już z buta w las. Smile


Też planowałem eksplorację nieczynnych odcinków sochaczewskiej KD. W Tułowicach odchodzi linia do Wyszkowa (kończyła się przed brzegiem Wisły, wiem że stały tam budynki kolejowe ale nie wiem czy wciąż stoją).
Linia 'główna', czyli ta, po której jedzie kolejka do Wilcz Tułowskich nie wiem czy prowadziła aż do Cybulic. Natomiast z 10 lat temu byłem na końcówce tej linii w Piaskach Królewskich, gdzie z chęcią znów się udam Smile W Piaskach znajduje się mijanka lub miejsce do oblotu składu a za stacją jest kawałek toru zakończony kozłem oporowym i nie pamiętam czy jest tam też usypana górka - trzeba pojechać i sprawdzić, a także zerknąć czy linia mogła iść dalej.



Ze studiowania kilku map i spojrzenia w czeluści internetu znalzłem przebiegi torów. Otóż - do lat 50. w Puszczy Kampinoskiej istniała kolej leśna. Źródła podają, iż w Piaskach Królewskich był tartak albo plac przeładunkowy. Jeden tor kolejki leśnej musiał iść w okolice Cybulic, drugi zaś w okolice Górek (na mapie od Ryśka na południe od Górek widać skrawek toru). Ponadto tor idący do Górek miał odgałęzienie w stronę Granicy. Na mapie widziałem, że tor kolejki leśnej przecinał Kanał Łasicę, który do wąskich nie należy więc ewentualnych śladów należy szukać włąśnie tam.

Cytat:

Też warte obejrzenia tymbardziej, że w przeciwieństwie do poprzednich tematów, ten jest dla mnie nowością.

Ponadto, wracając do bocznic pod Palmirami i ewentualnych wątpliwości czy one istniały czy nie. Mapa daje dowody na istnienie jednakże warto również sprawdzić to na żywo. Wiadomo, ze po linii nie został właściwie żaden ślad (prócz przepustu w lesie na Młocinach). Jako, że linię rozebrano, na próżno szukać resztek tłucznia czy porzuconych podkładów. Ale będąc w ustronnym miejscu, gdzie często przychodzą do głowy pomysły przyszło mi na myśl, aby sprawdzić, czy na trasie bocznic nie ma jakiejś rzeczki. Okazało się, że strumyk "Wilcza Struga" przecina te bocznice, toteż mogły i tam zachować się jakieś przepusty i, jeśli czas i pogoda pozwoli, może w przyszłym tygodniu wybiorę się tam rowerem i sprawdzę.


Dziś obadałem miejsce, którym Wilcza Struga przecinała bocznicę. Jest przepust, który za dobrze wygląda jak na przepust robiony na leśnej drodze pożarowej Wink Niestety w tym tygodniu jestem pozbawiony aparatu (o czym zdałem sobie sprawę dopiero wyjeżdżając), toteż nie zrobiłem zdjęć. Aczkolwiek wiem, gdzie ów przepust się znajduje więc teraz będzie łatwiej Wink Przepust ma przęsło głębokości 70-90 cm (bardzo na oko) i filary, które być może były robione pod dwa tory (tylko po co komu dwa tory?), jednakże sam nasyp jest na jeden tor. Ponadto po drodze minąłem wiele ścieżek, które mogły mieć coś wspólnego z koleją i jedną, na której nasyp był aż zbyt wyraźny żeby go nie dostrzec. Niestety z powodu niewystarczającej ilości czasu i braku mapy nie chciałem się głębiej zapuszczać.

Pozdrawiam !
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łowca
pomocnik maszynisty



Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WDZ Koszalin / Warszawa

PostWysłany: Wto 14:06, 18 Sie 2009    Temat postu:

Linia kolejki Sochaczewskiej o ile się nie mylę nigdy za Piaski Królewskie vel Piaski Duchowne nie sięgała - ale sprawdzę to jeszcze w domu, dla pewności.

W Piaskach natomiast była jeszcze druga kolejka - była to kolejka leśna z "Zamczyska". Sprawdzę w domu dokąd ona prowadziła - w każdym razie rozebrano ją po 2ww. W Piaskach była kiedyś rampa przeładunkowa kolejki Sochaczewskiej 750mm ze wspomnianą kolejką leśną 600mm. Od Stacji linia kolejki leśnej biegła w dół chyba do Zamczyska ma w górę do tartaku, spalili Niemcy podczas 2ww a może jeszcze i dalej prowadziła. Poszukam w domu wszystko co mam o tym.
Jedno wiem napewno kolejka leśna nie była kolejką konną, posiadała albo parowozy, albo lokomotywki spalinowe. Mam gdzieś nawet ilostan taboru tej kolejki z roku 45 w jakimś archiwalnym czasopiśmie.
Temat kolejki leśnej okolic Piasek wielce ciekawy - jestem chętny na obchód - najlepiej w niedzielę, bo w soboty najczęściej biję lub kręcę czynne wąskie tory.

Do osoby jaka pisała o układzie torowym z Piasek - kiedyś był tam też 3 tor, a na tym torze co wychodzi za stację i kończy się ślepo był trójkąt do obracania parowozów. Od 3 toru odchodziła chyba także bocznica do tego tartaku gdzie biegła kolejka leśna. Zeskanuję mapkę stacji w Piaskach z lat 30/40 z układem torowym obu kolejek to się dokładnie okaże.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek Wardas
zawiadowca stacji



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wawrzyszew

PostWysłany: Śro 11:48, 19 Sie 2009    Temat postu:

Łowca napisał:
Linia kolejki Sochaczewskiej o ile się nie mylę nigdy za Piaski Królewskie vel Piaski Duchowne nie sięgała - ale sprawdzę to jeszcze w domu, dla pewności.

W Piaskach natomiast była jeszcze druga kolejka - była to kolejka leśna z "Zamczyska". Sprawdzę w domu dokąd ona prowadziła - w każdym razie rozebrano ją po 2ww. W Piaskach była kiedyś rampa przeładunkowa kolejki Sochaczewskiej 750mm ze wspomnianą kolejką leśną 600mm. Od Stacji linia kolejki leśnej biegła w dół chyba do Zamczyska ma w górę do tartaku, spalili Niemcy podczas 2ww a może jeszcze i dalej prowadziła. Poszukam w domu wszystko co mam o tym.


Też wyczytałem, że była to oddzielna kolejka leśna - koniec tej kolejki (tzn. odgałęzień) widać na mapie, którą Rysiek wrzucił. Jeden w okolicach Cybulic a drugi na południe od Górek z tym, że ten drugi prawdopodobnie dzielił się jeszcze i szła odnoga prawie do Granicy. Widać dawny przebieg na geoportalu, ponadto na mapie papierowej puszczy wydanej przez PPWK gdzieniegdzie pojawiają się nasypy. Z tego co wiem linię rozebrano jak zakończono wyrąb lasu, co nastąpiło w momencie utworzenia KPN (1952 rok ??).

Cytat:

Jedno wiem napewno kolejka leśna nie była kolejką konną, posiadała albo parowozy, albo lokomotywki spalinowe. Mam gdzieś nawet ilostan taboru tej kolejki z roku 45 w jakimś archiwalnym czasopiśmie.
Temat kolejki leśnej okolic Piasek wielce ciekawy - jestem chętny na obchód - najlepiej w niedzielę, bo w soboty najczęściej biję lub kręcę czynne wąskie tory.

Do osoby jaka pisała o układzie torowym z Piasek - kiedyś był tam też 3 tor, a na tym torze co wychodzi za stację i kończy się ślepo był trójkąt do obracania parowozów. Od 3 toru odchodziła chyba także bocznica do tego tartaku gdzie biegła kolejka leśna. Zeskanuję mapkę stacji w Piaskach z lat 30/40 z układem torowym obu kolejek to się dokładnie okaże.


W takim razie będzie więcej do obadania podczas pobytu tamże Wink
Jednakże co do daty to nie mogę podać konretów bo zmienia się to u mnie z dnia na dzień.

Pozdrawiam !
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łowca
pomocnik maszynisty



Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WDZ Koszalin / Warszawa

PostWysłany: Czw 9:51, 20 Sie 2009    Temat postu:

Wykopaliska:
1. Przepisane z "POWIATOWA KOLEJ SOCHACZEWSKA" B. POKROPIŃSKIEGO - co ciekawsze fragmenty dotyczące tematu:

Kolejka leśna została wybudowana w latach 1916-17 przez okupacyjne wojska niemieckie. Ułożono wtedy prowizoryczne tory na linii od przystanii wiślanej w Wychódźcu, przez puszczańskie wioski Polesie i Bieliny do Zamczyska, z odgałęzieniem do tartaku w Piaskach i do Zalasek. Zadaniem tej kolejki był wywóz jak największej ilości drewna z Puszczy Kampinowskiej do Niemiec. Po odzyskaniu niepodległości kolejka przeszła w gestię resortu leśnictwa. W roku 1921 wybudowano nową linię do Grochal, a przed rokiem 1930 rozebrano linię do przystanii, gdyż teraz wywóz drewna odbywał się przez stację styczną w Piaskach Królewskich do Sochaczewa.

Stacja Piaski Królewskie została wybudowana na kilometrze 25,81 ( od stacji początkowej, a 4,94 od stacji Tułowice ), jako końcowa. Już w roku 1923 zbudowano tu 3 tory i trójkąt do obracania parowozów oraz bocznicę do tartaku i rampę przeładunkową z kolejką leśną 600mm.

Jednocześnie z budową linii do Piasków Królewskich ułożono bocznicę do tutejszego tartaku, uruchomionego w 1905 roku. W roku 1918 tartak przeszedł na własność Sejmiku Sochaczewskiego po czym sejmik sprzedał go w roku 1926 mieszkańcom wsi Piaski Królewskie, panom Marcelemu Bogdańskiemu i Hieronimowi Połciowi. Podczas okupacji niemieckiej został odebrany właścicielom i przejęty przez Niemców.

Następna akcja partyzantów, w lipcu 1943 roku, powoduje całkowite spalenie tartaku i rozbicie 35 osobowej załogi wojskowej.

Po roku 1945 dotychczasopwi własciciele tartaku zbudowali nowy tartak w odległości 700 metrów od dawnego, we własnym gospodarstwie. Tartak ten został upaństwowiony i w niedługim czasie zlikwidowany.

Największy rozkwit nstacji Piaski Królewskie trwał do 1943 roku, dopóki nie został spalony tartak. Potem, po zmniejszeniu się ruchu, skrócono tory nr 1 ( do 142 m ) i nr 2 ( do 136 m ), a wraz z powstaniem Kampinowskiego Parku Narodowego ( 1959 ) stacja straciła dawne znaczenie. Wprawdzie istniał tu jeszcze jeden tartak, do którego przywożone teraz drewno na przetarcie z Sochaczewa, ale w latach sześćdziesiątych zakończył swoją działalność i ruch ustał zupełnie. Budynek stacyjny w 1972 roku został przekazany dyrekcji Kampinowskiego Parku Narodowego, rozebrano trójkąt i inne tory, pozostawiono tylko skróceone tory nr 1 i nr 2.

Dot, trudnej sytuacji kolejki Sochaczewskiej z przełomu lat 20/30 gdy kolejkę uratował właściciel zakładów w Chodakowie przekazując na jej rzecz pieniądze - ...W liście do Sejmiku wysunął wiele propozycji rozwoju tego przedsiębiorstwa. Zaproponował przebudowę kolejki leśnej z Zamczyska na 750mm i połączenie jej z torami kolejki Sochaczewskiej, ponadto przedłużenie torów do Modlina...

2. Przepisnae z "STALOWE SZLAKI 1/2/3/1992 - artykuł Michała Zajferta i Macieja Kozłowskiego o kolejkach leśnych w Polsce po wojnie.
Wg. zamieszczonego wykazu - tabor przejętej przez lasy Państwowe Kolei Leśnej Zamczysko w roku 1945 to: 2 parowozy, 3 lokomotywki spalinowe i 28 wózków kłonicowych.

3. Wykopaliska z internetu
Wikipedia - Piaski Królewskie
Wieś wzmiankowana w XVIII w. wówczas była tutaj osada leśna. W latach 1916 - 1956 działał tu znany nie tylko w okolicy tartak, a także składnica drewna. W 1923 roku do tutejszej smolarni i tartaku doprowadzono tory kolejki z Sochaczewa. Piaski Królewskie były ostatnią stacją na trasie kolejki. W pobliżu wsi krzyż z inskrypcją „Przechodniu, wiedz, że figura postawiona została tu w maju 1927 r. (...) W miejscu tym na obszarze 5 ha były warsztaty mechaniczne, remiza kolejki leśnej, budynki gospodarcze i mieszkalne. Jesienią 1933 r. obiekty przeniesiono do Zamczyska".

Z forum jakiegoś:
...W Zamczysku, bodajże do lat sześćdziesiątych była parowozownia kolejki leśnej. Parowozownia została przeniesiona przed wojną z miejscowości Polesie. W Polesiu stoi krzyż z tablicą upamietniającą te przenosiny...

...Dziś w Zamczysku, w miejscu tartaku jest bodajże Ośrodek Szkoleniowy Straży Pożarnej....

Obecnie nie mma w domu komputera i nie mma gdzie zeskanować mapki układu torowego obu kolejek na stacji Piaski.

Jeszcze ciekawostka jedna w Gorzewnicy a więc stacja przed Piaskami w latach trzydzistych wybudowano bocznicę do kopalni piasku. Rozebrano ją po wyczerpaniu się surowca.

Czy mozna prosić kolegę, który zamieścił mapkę by zrobił skan bardziej w lewo by układ torów na terenie kolejki Sochaczewskiej i leśnej Zamczysko był bardziej widoczny ? Temat wielce interesujący.[/i]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek Wardas
zawiadowca stacji



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wawrzyszew

PostWysłany: Sob 16:21, 22 Sie 2009    Temat postu:

Wracając do tematu kolei w Palmirach.
W tym tygodniu miałem sposobność być tamże i poza dwoma betonowymi mostkami śladem może być słupek - może być bo nie jestem pewien. Na słupku niskim (wysokość słupków z kilometrażem, ale szarawy) jest liczba 10 lub 16. Znajduje się on po zachodniej stronie szosy Truskaw - Palmiry na pierwszym torze bocznic. Za tym, że jest to słupek kolejowy a nie położony np. na potrzeby drogi pożarowej może świadczyć fakt, że bocznica urywa się... najpierw jest ładny nasyp, a po przekroczeniu czarnego szlaku (jadąc od szosy na zachód) po jakimś czasie jakikolwiek ślad urywa się. Sam w tamtym miejscu zacząłem po krzakach błądzić więc zdecydowałem się wrócić do czarnego szlaku i nim oraz drogą dojść do miejsca, gdzie było rozgałęzienie. Mimo dwukrotnej obecności w miejscu rozgałęzienia nie znalazłem go - możliwe że porosły go krzaki ale dziwne jest, że pozostałe tory nie są przez nie porośnięte. W ciągu toru drugiego od północy, między odgałęzieniem (gdzie znajduje się wieża wartownicza leśników - taka sama jak przy Górze Ojca) odkryłem około 4 (a może 5 było ?) dziwnych miejsc - prostokątów na prawo od toru (idąc od zachodu do szosy), które były oddzielone małym wałem i rowem. W środku tychże prostokątów jest "normalna puszcza", tj. trawa i drzewa, jednak widać gdzieniegdzie, że drzewa wewnątrz wydają się młodsze od tych na zewnątrz (w sumie od likwidacji prochowni które miały tam być minęło ponad 60 lat). Aczkolwiek jako, że nie eksplorowałem wszystkich torów, toteż nie mogę na pewno powiedzieć, czy to były te prochownie, z których odbywał się transport. Jeśli czas pozowoli może znów wybiorę się na zwiedzanie bocznic, jednakże trudno się po nich jeździ a sam nie mam tyle czasu, żeby poświęcić cały dzień (od rana do wieczora) na szlajanie się po nich Wink

Wcześniej zaś, (pare dni wcześniej) w jednym miejscu postanowiłem zboczyć ze szlaku (czerwony Palmiry cmentarz - Mogilny Mostek jest to piaszczysty odcinek) aby pojechać nasypem, który wygląda naprawdę bardzo imponująco wznosząc się na wysokość około 4 metrów (trudno oszacować jadąc nasypem gdy wokół pełno drzew i krzaków) lub też jadąc między górkami, gdzie teren został zniwelowany pod nasyp.

Pozdrawiam!
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ricardos
starszy maszynista



Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Bemowa

PostWysłany: Śro 20:40, 26 Sie 2009    Temat postu:

Hej, Panowie, odrabiam zaległości i już odpisuję!
Okolice przez Was wzmiankowane, cytowane, są mnie dobrze znane!
W Zamczysku istotnie jest ośrodek szkoleniowy szkoły pożarniczej i wiedzie doń bardzo zniszczona, asfaltowa droga po szlaku dawnego torowiska.
Tamtędy biegła południowo-wschodnia odnoga i kończyła się właśnie w Zamczysku. Czy była tam parowozownia, tego nie wiem.

Natomiast południowo-zachodnia odnoga dobiegała w okolice wsi Granica k/Kampinosu. Znam dobrze szosę, wzdłuż której musiał iść tor. Po oddaleniu się od Kampinosu, szosa raptownie schodzi w dół, w rozległą pradolinę Wisły i -na mój łeb- to właśnie do tej skarpy musiał dochodzić tor od północnej strony, z puszczy. Mapa tak wskazuje. Na zakończeniu tej szosy jest duży parking turystyczny, dalej wjazdu chyba nie ma, jest za to szeroka droga, po której wiedzie szlak turystyczny. To właśnie tamtędy jeździła kolejka.

Polecam odpalić [link widoczny dla zalogowanych] , bo wiele z przecinek leśnych po kolejce jest bardzo dobrze po dziś dzień widocznych. Szczególnie ślad torowisk na północ od Sochaczewa!

No i jestem zdecydowanie zainteresowany jakąś wspólną eksploracją tych okolic! Smile

Pozdrawiam,
Ricardos


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ricardos
starszy maszynista



Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Bemowa

PostWysłany: Śro 20:48, 26 Sie 2009    Temat postu:

Dla Kolegi Łowcy oraz dla reszty z Was.
Tutaj jest PEŁNA mapa, której fragment zamieściłem:

[link widoczny dla zalogowanych]

Plik spakowany zipem zajmuje ponad 6 mega.

Pozdrawiam,
Ricardos


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek Wardas
zawiadowca stacji



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wawrzyszew

PostWysłany: Śro 21:21, 26 Sie 2009    Temat postu:

Ricardos napisał:
Dla Kolegi Łowcy oraz dla reszty z Was.
Tutaj jest PEŁNA mapa, której fragment zamieściłem:

[link widoczny dla zalogowanych]

Plik spakowany zipem zajmuje ponad 6 mega.

Pozdrawiam,
Ricardos


Super ! Kilka rzeczy odnośnie kolejki sochaczewskiej (a raczej kolejek leśnych) wyjaśniło się dla mnie Smile

Pozdrawiam !
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łowca
pomocnik maszynisty



Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WDZ Koszalin / Warszawa

PostWysłany: Czw 9:25, 27 Sie 2009    Temat postu:

Rewelka - dzięki!
Właściwie nie ma tylko odnogi do przystani w Wychódźcu, ale wystaje kikut z Piasek i musiała ona wychodzić stamtąd gdzie ona się urywa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ricardos
starszy maszynista



Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Bemowa

PostWysłany: Czw 22:18, 27 Sie 2009    Temat postu:

Cieszę się, że się Wam podoba i przyda!

Przy okazji, czy ktoś z Was orientuje się w temacie tych torowisk pomiędzy Płochocinem, Pruszkowem, Milanówkiem i Błoniem?

Rychu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łowca
pomocnik maszynisty



Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WDZ Koszalin / Warszawa

PostWysłany: Sob 16:42, 29 Sie 2009    Temat postu:

Polecam lekturę "Stalowe Szlaki 1-2/2001" - jest tam artykuł Zbyszka Tucholskiego i Macieja Kucharskiego o kolei wąskotorowej cukrowni Michałów ( to ta ze stacji w Błoniu ). Pełna historia tej kolejki, z układami torowymi stacji w Błoniu, mijanek po drodze, torów na terenie cukrowni, wykazy taboru przed i po wojnie, rysunki techniczne budynków mostów i wagonów, pełna historia kolejki aż do jej likwidacji na początku lat 70tych, no i fajna mapka na której widać także inne kolejki wąskotorowe w tym rejonie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ricardos
starszy maszynista



Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Bemowa

PostWysłany: Sob 18:30, 29 Sie 2009    Temat postu:

Dzięki za namiar, ale gdzie ten periodyk można nabyć. Ja nie jestem tak oblatany w tych sprawach. To numer sprzed ośmiu lat.

Pozdrawiam,
Ricardos


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ricardos
starszy maszynista



Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Bemowa

PostWysłany: Sob 18:35, 29 Sie 2009    Temat postu:

Aha, próbując wygóglać cuś na temat cukrowego wąskotoru, znalazłem stronkę poświęconą kolejce z drugiego przegu Wisły:

[link widoczny dla zalogowanych]

Ricardos


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> Inne linie w Warszawie i okolicach / Linie i bocznice północnej lewobrzeżnej Warszawy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin