Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna www.wmh.fora.pl
Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SKM z Woli do Legionowa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> OT / Kolej
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MC
starszy maszynista



Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Młynów

PostWysłany: Pią 23:38, 16 Paź 2009    Temat postu: SKM z Woli do Legionowa

Życie Warszawy napisał:
SKM dojedzie w grudniu do Legionowa
Konrad Majszyk 15-10-2009, ostatnia aktualizacja 16-10-2009 20:38

Warszawa-Wola – Legionowo to najnowsza trasa, którą pojedzie Szybka Kolej Miejska. Pociągi będą pochodziły od Kolei Mazowieckich.

– SKM wyjedzie na tę drugą swoją trasę w połowie grudnia, kiedy zmieni się rozkład PKP – mówi dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta. – Od Kolei Mazowieckich wydzierżawimy osiem składów. Zostaną wyposażone w kasowniki i pomalowane w barwy SKM – zapowiada.

Według wicedyrektora ZTM Andrzeja Frankowa, SKM będzie zatrzymywać się na 11 stacjach. Składy mają kursować z Legionowa przez Jabłonnę, Białołękę i Dw. Gdański do przystanku PKP Warszawa-Wola (to ukryty w chaszczach peron w sąsiedztwie Dw. Zachodniego). Zawrotka na Dw. Gdańskim jest niemożliwa z powodu trwającego tam remontu.

Po co uruchamiać SKM z Legionowa, skoro już dziś można stamtąd jeździć do stolicy Kolejami Mazowieckimi na podstawie wspólnego biletu (od dobowego „w górę“)? ZTM tłumaczy, że dzięki wpuszczeniu na tę trasę SKM pociągów z Legionowa będzie więcej, a część kierowców z Modlińskiej przesiądzie się do komunikacji. Po drugie, pociągami SKM można będzie jeździć też na podstawie biletów jednorazowych i np. 20-minutowych.

Dzisiaj zniechęcający jest czas przejazdu. Z powodu remontu torów pociąg z Legionowa do Dw. Gdańskiego wlecze się 40 minut, jadąc w tempie rowerzysty. Polskie Linie Kolejowe, które modernizują trasę E65 z Warszawy do Gdańska, obiecują skończenie w grudniu większości prac w rejonie Warszawy. Wtedy pociągi mają jeździć dwa razy szybciej.W 2010 r. SKM będzie też nadal kursować na trasie Pruszków – Sulejówek.



Kiedy w grudniu nie będzie już liści na drzewach, będę mogła podziwiać SKM-ki z okna Wink Ciekawe jaka będzie częstotliwość i zapełnienie, bo pociągów z Woli przez Gdański mało i trochę za wolne... Rozumiem, że po remoncie Gdańskiego SKM-ka robi wypad z Woli?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łowca
pomocnik maszynisty



Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WDZ Koszalin / Warszawa

PostWysłany: Nie 10:38, 18 Paź 2009    Temat postu:

Do którego roku używany był peron 4 z torami 201 i 202 na dworcu Gdańskim ?

Kiedyś ktoś na internecie pisał jakoby tory miały w pierwotnym planie biec z niego dalej - do centrum Warszawy, ale jako że plany się rypły to powstały za nim tylko tory odstawcze dla jednostek... prawda li to ? Obecnie to nawet chyba tych torów odstawczych już nie ma - sądząc po układzie torowym stacji ze strony semafor.prv.pl.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TLG
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GóRy SzWeDzKiE

PostWysłany: Nie 19:12, 18 Paź 2009    Temat postu:

Pierwszy raz słyszę, jakoby te tory miały być poprowadzone do Śródmieścia. Nie bardzo nawet sobie wyobrażam dokąd i którędy miałyby przebiegać. Może i sprawa warta jest zbadania, chociaż nigdy nie zastanawiałem się nad tym - kończyły się przy nasypie wiaduktu Popiełuszki.
Byłem tam jakoś we wrześniu, tory jak i perony oraz słupy nadal są, wszystko porośnięte chaszczami i zawalone śmieciami. Niemniej jednak warto się tam wybrać zanim przebudowa ruszy na dobre, bo niedługo po tych miejscach nie będzie śladu. Warto też przyjrzeć się zarówno planom przebudowy torowiska jak i budowy nowej ulicy oraz miejscowemu planowi zagospodarowania.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez TLG dnia Nie 19:14, 18 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TLG
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GóRy SzWeDzKiE

PostWysłany: Śro 22:29, 11 Lis 2009    Temat postu:

Otóż przeprowadziłem sobie niewielkie, acz szczegółowe śledztwo w sprawie przedłużenia linii kolejowej z DWG w kierunku centrum Warszawy. Otóż pierwszy ślad tej odnogi znalazłem w mapie z 1939r i z prostej przyczyny nie były one specjalnie rozwojowym obiektem: blokowały je tory do (nazywanego tak później) Umschlagplatzu. Ale to nie koniec: w międzyczasie dowiedziałem się o planie z początku lat 50, gdzie wzdłuż Okopowej planowana była jakaś linia, która miała przebiegać dalej w kierunku Żwirki i Wigury. Ale na ten temat szczegółów brak. Osobiście wątpię, że tory 201 i 202 miały być wstępem do jakiegoś rpzedłużenia. Raczej nie było tu żadnej tajemnicy i służyły jedynie jako tory odstawcze dla jednostek wysokoperonowych. Chociaż nie oznacza to, że przerywam badanie tej sprawy, bo kto wie, kto wie... Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kulecki
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn / Warszawa

PostWysłany: Czw 11:02, 12 Lis 2009    Temat postu:

TLG napisał:
Osobiście wątpię, że tory 201 i 202 miały być wstępem do jakiegoś przedłużenia. Raczej nie było tu żadnej tajemnicy i służyły jedynie jako tory odstawcze dla jednostek wysokoperonowych. Chociaż nie oznacza to, że przerywam badanie tej sprawy, bo kto wie, kto wie... Wink

Po raz kolejny obejrzałem sobie układ torowy WG na [link widoczny dla zalogowanych] i - tak na logikę - na dwoje baba wróżyła. Poniżej krótkie podsumowanie przemyśleń:
1. Argumenty ZA perspektywą stworzenia wyjścia ze stacji w kierunku ul. Okopowej:
1.1. Oba tory łączą się bardzo elegancko z resztą układu torowego, bez przebiegów sprzecznych.
1.2. Tory poprowadzono daleko za perony, gdzie - wedle tarcz zaporowych - nie powinno być jazdy.
1.3. Tworzenie peronu 4 tylko dla jednostek kończących bieg z kierunku WP zdaje się nie mieć większego sensu; do niczego innego tory 201 i 202 się raczej nie nadają (brak możliwości oblotu składu), a puszczanie pociągów z kierunku Legionowa i kończenie ich na WG to puszczenie w niepamięć całej linii do Woli.
2. Argumenty PRZECIW perspektywie stworzenia wyjścia ze stacji w kierunku ul. Okopowej:
2.1. Po pierwsze: po co?
2.2. W jaki sposób linia miałaby się spotkać z siecią PKP na południowym końcu? Dołączyć do torów Warszawy Głównej? Z punktu widzenia gospodarki przestrzennej miasta byłoby to marnotrawienie bardzo atrakcyjnych gruntów.
2.3. Dziw bierze, że takie wyprowadzenie wykonano z pominięciem większości układu torowego stacji, bez możliwości bezbolesnego wykonania jakichkolwiek manewrów - praktycznie zawsze przy manewrach trzeba zająć tor główny zasadniczy. Z punktu widzenia manewrów większy sens miałoby stworzenie wyjścia na zachodniej głowicy, chyba, że planowana linia miała być tylko dla EZT... co w sumie ma sens.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łowca
pomocnik maszynisty



Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WDZ Koszalin / Warszawa

PostWysłany: Czw 14:40, 26 Lis 2009    Temat postu:

TLG napisał:
dowiedziałem się o planie z początku lat 50, gdzie wzdłuż Okopowej planowana była jakaś linia, która miała przebiegać dalej w kierunku Żwirki i Wigury.


Dokładnie o to mi chodziło! Właśnie dokładnie to kiedyś słyszałem i dlatego kojazyłem ten peron z tymi planami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TLG
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GóRy SzWeDzKiE

PostWysłany: Pią 10:20, 11 Gru 2009    Temat postu:

Burmistrz Dąbrowski szaleje:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat:
Kanały RSS
Planowana trasa metra naziemnego - fot. urząd Bemowo
Bemowo: Dajcie nam pieniądze, za rok będzie naziemne metro
08:30 11.12.2009 / TVN Warszawa
Bemowo walczy o naziemne metro fot. TVN Warszawa
Jest pomysł, są chęci, jednak brakuje pieniędzy. Burmistrz Bemowa walczy o środki na budowę trzech przystanków kolejowych: Powązkowska, Górczewska, Połczyńska. Ich powstanie byłoby dużym krokiem w drodze do powstania naziemnej linii metra łączącej prawo i lewobrzeżną Warszawę. - Gdyby znalazły się pieniądze, inwestycja byłaby gotowa pod koniec przyszłego roku - zapowiada Krzysztof Zygrzak, rzecznik Bemowa.
Planowana trasa metra naziemnego - fot. urząd Bemowo
O pomyśle uruchomienia naziemnego metra informowaliśmy w lipcu. Koncepcją zainteresowane były władze Bemowa, Białołęki, Ursusa, Woli i Żoliborza. Jednak już wtedy na realizacje pomysłu brakowało pieniędzy. Nie miał ich ani ratusz, ani koleje.

Burmistrz apeluje

Teraz burmistrz Bemowa, Jarosław Dąbrowski zwrócił się z prośbą do rady miasta o wprowadzenia do Wieloletniego Programu Inwestycyjnego Warszawy na lata 2010-2011 budowy trzech przystanków kolejowych. Ich powstanie umożliwiłoby uruchomienie kolei naziemnej łączącej Żerań z Warszawskimi Gołąbkami. Jest jednak jedno "ale".

Brakuje 35 milionów złotych

Naziemne metro pod znakiem zapytania. Brakuje pieniędzy
Nowe, naziemne metro do niedawna było tylko mglistą perspektywą. Za sprawą inicjatywy pięc...
więcej»
"Traktują nas jak bydło" - mówią pasażerowie SKM
- Jesteśmy wożeni jak bydło - alarmują nas pasażerowie z Pruszkowa, Piastowa, Włoch i Ursu...
więcej»
Koszt budowy przystanków: Powązkowska, Górczewska, Połczyńska, to około 35 milionów złotych. Do tego dochodzą jeszcze koszty projektu - 2,5 miliona złotych. Pieniądze te są poza zasięgiem zarówno PKP PLK, jak i zainteresowanych projektem dzielnic. Pomóc mogliby radni.

Burmistrzowie jednomyślni

W piśmie do radnych burmistrz Bemowa, Jarosław Dąbrowski przytacza kilka mocnych argumentów, które mogłyby przekonać ich do przekazania pieniędzy na ten projekt. Koronnym argumentem jest zgodność wszystkich dzielnic zainteresowanych projektem. Jednak nie tylko.

- Siadamy do stołu i mamy nadzieję, że uda nam się przekonać kogo trzeba - mówił w porannym programie "Witaj Warszawo" Zygrzak.

Mieszkańcy popierają pomysł

Pomysł cieszy się również poparciem mieszkańców Bemowa. Z badań wykonanych przez agencję TNS OBOP, przeprowadzonych wśród mieszkańców dzielnicy wynika, że większość osób chciałoby korzystać właśnie z tej linii.

Burmistrz Bemowa jest już również po rozmowach z przedstawicielami Kolei Mazowieckich, którzy są "poważnie zainteresowane przedsięwzięciem". Mogłyby w przyszłości obsługiwać tę linię.

(Nie)wielkie koszty

35 miliony złotych wydają się być sumą niewielką, biorąc na przykład pod uwagę, ile miasto zapłaci na centralny odcinek II linii metra. Jednak w dobie kryzysu radni dokładnie przyglądają się każdej złotówce.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tapir
starszy maszynista



Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielany, kawałek od torów, gdzie jeszcze niedawno było słychać 13N

PostWysłany: Pon 20:39, 14 Gru 2009    Temat postu:

Burmistrz jest prężny, więc cholera wie, czy mu się nie uda tej kasy skądś wytrzasnąć. A potem będzie kandydował na prezydenta Warszawy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Pon 20:55, 14 Gru 2009    Temat postu:

Póki Gronkowiec na tronie z zamiarem ponownego kandydowania to chyba się nie odważy, on chyba też z PO jak dobrze kojarzę. Ale trzeba przyznać, że na PRze się zna, jakoś niedawno przez trzy dni pod rząd go w telewizorze widziałem Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tapir
starszy maszynista



Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielany, kawałek od torów, gdzie jeszcze niedawno było słychać 13N

PostWysłany: Wto 10:48, 15 Gru 2009    Temat postu:

To prawda, Tusk blokuje HGW aspiracje na Prezydenta Najjaśniejszej, więc i Dąbrowski nie bardzo ma co ze sobą zrobić, ale jestem przekonany, że to tylko kwestia czasu, nader ambitny gość. Ale to OT Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TLG
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GóRy SzWeDzKiE

PostWysłany: Śro 8:28, 09 Maj 2012    Temat postu:

Wracając do tematu nieistniejących wysokich peronów na Gdańskim: trafiłem na plan zagospodarowania z 1947r, na którym dokładnie widać planowany przebieg tej linii kolejowej. Plan pochodzi z Forum Polskich Wieżowców


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek Wardas
zawiadowca stacji



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wawrzyszew

PostWysłany: Czw 22:15, 10 Maj 2012    Temat postu:

Mogłoby to tłumaczyć istniejący niegdyś (a może ciągle?) kikut toru od Warszawy Głównej (Towarowej ?) do ronda Daszyńskiego Smile

Pozdrawiam !
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TLG
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GóRy SzWeDzKiE

PostWysłany: Pią 8:39, 11 Maj 2012    Temat postu:

Ten tor sięgał dużo dalej przecinając Kasprzaka. Jest zdjęcie 13N na "dziesiątce" na przystanku przed rogatką w tym miejscu. Tor sięgał aż do Grzybowskiej. Ale był on tam na pewno od początku XX wieku (powstanie Elektrowni Tramwajowej) więc myślę, że nie ma to żadnego związku z tym planem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łowca
pomocnik maszynisty



Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WDZ Koszalin / Warszawa

PostWysłany: Pią 11:28, 11 Maj 2012    Temat postu:

Te tory to była bocznica obsługująca bardzo wiele zakładów jeszcze przed wojną - elektrownię także, po wojnie także obsługiwała różne zakłady - myślę, że skasowano te tory z powodu "bycia zawalidrogą" a nie dlatego że nic tam już nie wożono...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> OT / Kolej Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin