Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna www.wmh.fora.pl
Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PKP likwiduje Muzeum Kolejnictwa
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> OT / Kolej
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tapir
starszy maszynista



Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielany, kawałek od torów, gdzie jeszcze niedawno było słychać 13N

PostWysłany: Wto 15:02, 18 Sie 2009    Temat postu:

Dość mocne stwierdzenia. Z ciekawości - masz "pokrycie" na te co bardziej kontrowersyjne tezy? Nie siedzę w temacie, więc nie oceniam Twojego posta, ale generalnie zarzuty sporego kalibru wytoczyłeś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łowca
pomocnik maszynisty



Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WDZ Koszalin / Warszawa

PostWysłany: Wto 15:14, 18 Sie 2009    Temat postu:

Zacznij drążyć temat poza forami dyskusyjnymi, znajdź swoje dojścia do właściwych drzwi w MuzKol-u, w UM-ie, w WKZ-cie, w NZ-cie, poczytaj stare gazety, pogadaj z obecnymi i byłymi pracownikami MuzKol-u, odwiedź i zobacz co się zmieniło w środku MuzKol-u, poznaj plany sejmiku o jego przyszłości, wtedy fakty te potwierdzisz jeżeli masz wątpliwości.
Nie zamierzam nikogo oskarżać - ja jedynie podaję do wiadomości publicznej część informacji - o jakich nigdzie się nie mówi.
Bo większość ludzi, którzy coś więcej o MuzKol-u wiedzą - milczy i czeka co będzie - prawda jest taka, że każdy chce upiec pieczeń dla siebie przy okazji tego pasztetu. Są nawet tacy co już chętnie by podzielili łupy. Są nawet tacy co dzielili je jeszcze zanim do prokuratora zakapowali ex-dyrektora ( słyszałem nawet "teorie spiskowe", że to był prawdziwy powód ich działania - ale osobiście w to nie wierzę ).
Więcej nie powiem - bo nie chcę nikomu zaszkodzić. Zakręć się sam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tapir
starszy maszynista



Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielany, kawałek od torów, gdzie jeszcze niedawno było słychać 13N

PostWysłany: Wto 15:24, 18 Sie 2009    Temat postu:

Może tak - jestem zainteresowany tematem raczej z punktu widzenia "warszawskiego" niż "kolejowego". Nie mam dojść do właściwych drzwi ani żadnych kontaktów z pracownikami Muzeum. Dlatego pytam Ciebie jako osobę, która takie informacje wrzuca na forum - jeśli możesz wskazać jakieś ogólnodostępne źródła informacji, na które się powołujesz (oprócz publikacji dot. odwolania dyrektora z MN i jego wyjaśnień - bo te faktycznie są łatwe do znalezienia) to będę zobowiązany, ułatwi mi to wyrobienie sobie poglądu na sprawę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łowca
pomocnik maszynisty



Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WDZ Koszalin / Warszawa

PostWysłany: Wto 15:47, 18 Sie 2009    Temat postu:

Nikt nie spala swoich źródeł. Nie mam też zamiaru nikomu zaszkodzić a moje gadulstwo niestety może to zrobić. Może dlatego właśnie ci co wiedzą milczą. Amen.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tapir
starszy maszynista



Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielany, kawałek od torów, gdzie jeszcze niedawno było słychać 13N

PostWysłany: Wto 15:48, 18 Sie 2009    Temat postu:

Super, uwielbiam wypowiedzi typu "wiem, ale nie powiem". To rzeczywiście lepiej czasem milczeć zamiast rzucić parę solidnych oskarżeń ale bez chęci wskazania źródeł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łowca
pomocnik maszynisty



Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WDZ Koszalin / Warszawa

PostWysłany: Śro 11:20, 19 Sie 2009    Temat postu:

To nie są oskarżenia - to są fakty. W większości nawet powszechnie znane - trzeba tylko trochę powęszyć - a gdzie - wskazałem. Ja zaś uwielbiam jak ktoś nosa nie wyściubia zza ekranu i że ktoś odwali za niego robotę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cvana
dyspozytor zakładu taboru



Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - obecnie Bielany

PostWysłany: Śro 12:45, 19 Sie 2009    Temat postu:

W sumie można wysunąć oskarżenia na temat każdej osoby i na pytanie o dowody napisać "poczytaj stare gazety". Tymczasem "poczytaj stare gazety" nic nie znaczy. Szczególnie, że coś nie staje się święta prawdą tylko dlatego, że zostało opublikowane w gazecie. W gazetach pisze się różne rzeczy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek Wardas
zawiadowca stacji



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wawrzyszew

PostWysłany: Śro 14:45, 19 Sie 2009    Temat postu:

Łowca napisał:
Małe doinformowanie:
1. Obecny dyrektor MuzKol-u odszedł z Muzeum Narodowego w atmosferze niezłego skandalu i korupcji - poczytajcie gazety sprzed kilku lat i one wam tą postać bardziej przybliżą.


Na temat Pana Ruszczyca w internecie znalzłem coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]

Nic tu nie widzę o żadnym skandalu czy korupcji choć różowo wcale nie jest, jednakże sąd nie skazał go za nic toteż uważam, że nie powinno się zarzucać mu takich rzeczy. Ale również nie krystalizuję postaci tego pana. Przejścia z Muzeum Narodowego do Muzeum Kolejnictwa raczej nie można traktować jako awans, jednakże dopiero za jakiś czas zobaczymy, jak jego dyrektorowanie wpłynęło na funkcjonowanie Muzkolu.

Cytat:

2. Wywalił na zbity pysk prawie wszystkich starych pracowników - nie tylko starych dziadów betonów ex-ubeków, ale także tych którzy cokolwiek mogli dobrego uczynić. W ich miejsce są młodzi ludzie nie znający się na niczym, ani na prowadzeniu placówki takiej jak muzeum, ani nawet na kolei.
Prosze niech ktoś mi teraz powie gdzie wąskotorowicze robili by swoje uprawnienia gdyby przestała istnieć komisja examinacyjna przy dziale technicznym, a niewiele brakowało by istnieć przestała, pozostał w pracy tylko jej szef ( a jego stołek tez się wazył ).


Faktycznie jest to argument rzeczywiście przeciwko nowemu dyrektorowi, jednakże w przydaku wywalenia całej komisji zawsze można pomyśleć o samofinansowaniu się komisji egzaminacyjnych, tak jak ma to miejsce w przypadku ruchu drogowego. Wiadomo, że nie będzie tylu chętnych kandydatów, jednakże wprowadzając symboliczne opłaty za takie egzaminy oraz wynagrodzenia dla członków komisji z tychże opłat sądzę, ze znaleźliby się ludzie chcący np. w sobotę dorobić sobie egzaminując ewentualnego kandydata. Temat jest dla mnie obcy toteż nie wiem czy nie istnieją jakieś specjalne uwarunkowania w tej kwestii.

Cytat:

3. W 5 miesięcy roztrwonił majątek nagromadzony na koncie na remont budynku ( plus samochód służbowy z kierowcą ) o bardzo niepewnej przyłości w którym za kilka miesięcy może go już nie być.
Proszę niech mi teraz ktoś powie - za co MuzKol wykona ewentualne naprawy parowozu w Sochaczewie. Nie wspomnę o naprawach okresowych ( rewizja parowozu to 200-300 tysięcy ).


Z rynku nieruchomości wiem, że każdy remont budynku podnosi znacznie jego wartość. Co do samochodu z kierowcą - to faktycznie uważam za niepotrzebne ale sądzę, że w Muzeum Narodowym miał służbowy samochód z kierowcą (dyrektor Zamku Królewskiego korzysta z takich luksusów)toteż nie chciał być gorszy.

Cytat:

P.S. po remoncie gmachu - tłumy wcale do niego drzwiami i oknami nie walą
Być może do tego trzeba czegoś więcej... czegoś takiego jak w Sochaczewie. Np. przenieść MuzKol do Nasielska gdzie jest do zagospodarowania lokomotywownia ( kanał taki długi że i EW51 można by zabezpieczyć ), masa pomieszczeń biurowych, oraz tor bez drutu do Sierpca gdzie mógłby jeździć co niedziela parowóz, baa - można by nawet z Gdańskiego pociąg parowy uruchomić by warszawskich kowalskich zawieść w niedzielę do muzeum z prawdziwego zdazenia na światowym poziomie, takie właśnie MuzKol-e sa za granicą... a co jest u nas ? gdyby nie Sochaczew to można by rzec, że miłośnicze organizacje ( a więc nie zasilane z budżetu a jedynie z tego co wyrwą ) mają znacznie ładniej i przyjemniej.


Pomysł przeniesienia muzeum do Nasielska jest ciekawy. Jednakże należałoby wykorzystać wąskotorówkę do Pułtuska - jest to ciekawe miasto z najdłuższym w Europie rynkiem i sądzę, że wielu ludzi zainteresowałaby wycieczka wąskotorówką właśnie tam. Sama linia do Sieprca zaś nie jest ciekawa krajobrazowo, aczkolwiek można byłoby uruchomić np. skład retro do Płońska.

Cytat:

No i taka moja osobista refleksja - niestety ten wspomniany wcześniej przez wtajemniczoną trochę jak widzę osobę "pewien plan" ( planu tego nie wymyślił nowy dyrektor, tylko wicedyrektor co (nie)udolność nowego dyrektora chyba dobitnie - określa ) stanowczo taką wyprowadzke uniemożliwi na kolejne lata. MuzKol będzie gnił na swoim miejscu kolejne 30 lat, exponaty będą się kisić zamknięte w magazynach, bądź stały pod chmurką i rozpadać się ze starości...
Choć to oczywiście lepsze niż - developer. Bo po roztrwonieniu na pierdoły kasy za co teraz to wszystko przewieźc ? no i podstawowe pytanie - dokąd ?
Niestety - MuzKol został skazany na dawny dworzec głowny, a odwiedzający na zadowolenie się ochłapami... lub oglądanie w krzaczorach SD80 i EW51 - pomników udolności tej placówki.


SD80 i EW51 niestety są najlepszą antyreklamą tej placówki. Stoją one jednak po krzaczorach od bardzo dawna. Zaś sama ekspozycja zewnętrzna muzeum kolejnictwa bardzo zniechęca. Samo dojście do ekspozycji w deszczowy dzień jest mocno demotywujące, zaś dla pociągu pancernego lepszym miejscem może być Chabówka - po remoncie tamże był wystawiony przez jakiś czas jako jeden z eksponatów - wreszcie można było zobaczyć co jest w środku. Pozamykane eksponaty naprawdę odstraszają zwłaszcza ciekawskich tego, co jest w środku.

Pozdrawiam !
Tomek


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomek Wardas dnia Śro 14:46, 19 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łowca
pomocnik maszynisty



Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WDZ Koszalin / Warszawa

PostWysłany: Śro 15:28, 19 Sie 2009    Temat postu:

Komisję owołuje Prezes UTK. Zarobki jej członków jak i prezesa są regulowane prawnie. Polecam lekturę Ustawy o Transporcie Kolejowym oraz Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie stanowisk pracy związanych z prowadzeniem ruchu kolejowego.
Osobiście za examin maszynisty gdybym był zainteresowany wolałbym płacić 500 złotych w MuzKol-u a nie 2 lub 3 tysiące lub więcej w wyspecjalizowanych firmach które takie examiny przeprowadzają ( np. Intechkop ), ale jak kogoś stać...
Wartość budynku jest po prostu historyczna - byli już tacy co przedstawiali opinie tzw. rzeczoznawców ( czyt. bez wykształcenia historycznego czy budowlanego ) o warotści tego budynku ( rynkowej - choć pewnie jak wziąść 100 razy więcej warte grunty pod uwagę to zapewne wartość tego grzmota i bez remontu powali na kolana nawet jakby się zapadł w kupe gruzu ) - a tymi ludźmi byli prawnicy dyrektorki NZ. Nie twierdzę, że Warszawie nie jest potrzebny ten budynek - bo to w tej chwili chyba najstarszy dworzec w Warszawie - cieszę się z postępowania WKZ o wpis - wyrażam tylko prywatne opinie, że MuzKol powinien zostać z tego grzmota kiedyś wreszcie wyprowadzony ( a napewno eksponaty ) - a dzięki temu postępowaniu nie prędko to nastąpi o ile wogóle. UE chętnie dotuje muzea - ale żywe muzea a nie pomniki niewydolności, kasy na Sochaczew nie brakuje a na ten syf na głównej nie ma co liczyć - choć to moje prywatne zdanie.

Kolejka Nasielska to jest śmierdzące jajo jakiego nikt o zdrowych zmysłach nie weźmie. Będzie miał przeciw sobie 300 chłopa z upaństwowionymi po wojnie bezprawnie gruntami starającymi się teraz dochodzić swoich praw. Żaden starosta, wójt czy burmistrz nie zaryzykował jak narazie... choć chętni do "operowania" tą kolejką przecież byli.

Pociąg pancerny nie mógł zostać w jakiejś tam Chabówce... taka wizytówka dla woj. mazowieckiego i jego władz ma być w jakiejś tam Chabówce ? no to po prostu nie możliwe - docelowo wszystkie depozyty a napewno większość mają być zwiezione do woj. mazowieckiego, ciekawe gdzie to upchną - narazie eksponaty z izby w Gdańsku upchali w pudłach do magazynów, na parowozy jeszcze trochę miejsca się znajdzie żeby więcej złomu stało z możliwościami warsztatowymi praktycznie żadnymi skazanych na gnicie pod chmurką - nieco lepiej w Sochaczewie tam teren się rozbudowuje.

Chyba wsadziłem kij w mrowisko za co przepraszam administratora. Chciałem tylko pokazać, że nie wszystko jest tak różowe jak to wygląda z zewnątrz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek Wardas
zawiadowca stacji



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wawrzyszew

PostWysłany: Sob 19:07, 22 Sie 2009    Temat postu:

Artykuł dotyczący Muzkolu który wpadł mi w ręce:
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam !
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kulecki
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn / Warszawa

PostWysłany: Sob 10:20, 29 Sie 2009    Temat postu:

Tomek Wardas napisał:
Pomysł przeniesienia muzeum do Nasielska jest ciekawy. Jednakże należałoby wykorzystać wąskotorówkę do Pułtuska...

Łowca napisał:
Kolejka Nasielska to jest śmierdzące jajo jakiego nikt o zdrowych zmysłach nie weźmie.


Panowie, o czym Wy mówicie?! Jaka Kolejka Nasielska? Przecież tory wyrwano z ziemi ładne parę lat temu. To już przeszłość. Jakoś na przełomie stuleci, przed rozwiązaniem Dyrekcji Kolei Wąskotorowych pod szyldem PKP miałem jeszcze okazję się do Pułtuska przejechać. A potem przyszła legendarna zima demolki i w krótkim czasie nie było już po czym do Pułtuska dojechać.
Tak więc nawet nie podnośmy tego tematu - Nasielska to już tylko historia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łowca
pomocnik maszynisty



Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WDZ Koszalin / Warszawa

PostWysłany: Sob 16:37, 29 Sie 2009    Temat postu:

Chyba kolega jest nie doinformowany. Kolejka Nasielska jak najbardziej istnieje i jest wpisana do rejestru zabytków województwa mazowieckiego. Rozebrane jest tylko to co zdemontowali rolnicy ( to są te masy lokalne anty ) gdzie tor im pole w poprzek przecinał, oraz to co w Nasielsku zdązyła rozebrać firma jaka wygrała przetarg złomiarski - zanim wtrącił się WKZ i nie wsadził do rejestru.
Oceniam, że leży ok. 80-90% torów aż do nowej stacji Pułtusk, bo starej dawno już nie ma. Z przerwami po drodze, bez początka w Nasielsku oczywiście, który zdązono rozebrać.
Ino nikt z miejscowych władz o zdrowych zmysłach tej kolejki nie weźmie, bo go miejscowe masy chyba zlinczują. Tak sobie poleży, a co dalej zobaczymy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek Wardas
zawiadowca stacji



Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa - Wawrzyszew

PostWysłany: Wto 17:59, 02 Lut 2010    Temat postu:

Odświeżam temat Smile

Jest tu coś związanego i z muzeum kolejnictwa i z WMH:

[link widoczny dla zalogowanych]

Mieszkańcy Bielan chcą, by Muzeum Kolejnictwa przeniosło się do jednej z hal dawnej Huty Warszawa. - To świetny pomysł, by ożywić naszą dzielnicę - uważa wiceburmistrz Kacper Pietrusiński.

- Gdy przeczytałem w "Gazecie", że Muzeum Kolejnictwa może stracić siedzibę, pomyślałem: niech przeniesie się do huty na Bielany. W naszej dzielnicy nie mamy żadnego muzeum. Czas to zmienić - przekonuje Szymon Kozłowski ze społecznego komitetu Forum Rozwoju Bielan.

Zamieszanie wokół podległemu urzędowi marszałkowskiemu Muzeum Kolejnictwa zaczęło się latem. Wtedy gruchnęła wieść, że PKP chce odzyskać działkę przy ul. Towarowej, gdzie mieści się główna siedziba placówki. Koleje postanowiły zerwać z muzeum umowę i zażądały oddania budynków. Chciały przenieść zabytkowe lokomotywy na Pragę, w sąsiedztwo Dworca Wileńskiego. Problem w tym, że na dwóch hektarach przy ul. Grodzieńskiej dziś znajduje się tylko zarośnięta bocznica.

Gdy rozpętała się medialna burza, PKP spasowały. Zgodziły się, żeby na razie zostawić muzeum na Woli. Jednak ostateczna decyzja do dziś nie zapadła. - Tak naprawdę kolej robi, co może, by pozbyć się muzeum z Towarowej. Szukamy więc nowej lokalizacji - zdradza nam wysoki urzędnik urzędu marszałkowskiego.

Do marszałka i muzeum trafił już pomysł mieszkańców Bielan. Okazuje się, że huta ma ponad 2,5-hektarową halę, która od wielu lat stoi pusta. Znajduje się zaledwie 400 m od stacji metra, a do środka prowadzą naziemne tory kolejowe. - Jesteśmy zainteresowani wynajęciem hali - przyznaje Ewa Karpińska, rzeczniczka huty ArcelorMittal Warszawa.

Pomysł spodobał się też władzom Mazowsza. - Chciałbym, żeby muzeum zostało na Towarowej. Gdy jednak nie będzie innego wyjścia, Bielany to interesująca alternatywa - sądzi wicemarszałek województwa Ludwik Rakowski (PO), który odpowiada za kulturę.

Problem w tym, że hala wymaga gruntownego i kosztownego remontu. A w budżecie województwa nie ma na ten cel ani złotówki. Władze Mazowsza rozważają więc rozpoczęcie starań o fundusze unijne. Jednak Bruksela może pomóc, pod warunkiem że hutnicza hala przejdzie na własność muzeum lub samorządu Mazowsza.

Kilka dni temu zwiedzali ją społecznicy z Bielan i wiceszef muzeum kolejnictwa Krzysztof Chałupiński. - Podoba nam się, to dobre miejsce. Ale bez prawa własności nie będziemy mogli się tam przenieść. Bo bez unijnych funduszy sobie nie poradzimy - mówi dyrektor Chałupiński.

Huta nie mówi "nie". - Podoba nam się ta propozycja, choć nie braliśmy pod uwagę sprzedaży hali. Ale jesteśmy otwarci na propozycje. Rozmowy dopiero się zaczęły - mówi Ewa Karpińska.

Choć eksperci uważają lokalizację na Towarowej za najlepszą, akceptują też bielańskie rozwiązanie. - Przeniesienie muzeum na Bielany ma sens. Gdy za parę lat w pobliżu stacji metra Młociny wyrosną osiedla, ekspozycja zabytkowych lokomotyw może stać się prawdziwą atrakcją okolicy - uważa Marek Barszcz, historyk techniki.

- Muzeum potrzebuje wreszcie stałego miejsca. Na terenie huty jest duży budynek, prowadzą tam tory. Ten pomysł ma sens - dodaje znawca zabytków techniki Marek Moczulski.


Pozdrawiam !
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TLG
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GóRy SzWeDzKiE

PostWysłany: Śro 10:20, 03 Lut 2010    Temat postu:

To by było najlepsze rozwiązanie. Nic dodać nic ująć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Siecool
naczelnik sekcji



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa :: Nowe Bemowo

PostWysłany: Śro 19:21, 03 Lut 2010    Temat postu:

Ktoś to dobrze wykombinował. Ciekaw jestem tylko, która to jest hala. Możnaby też się w ogóle zastanowić nad przerobieniem kawałka Żoliborza na muzeum tramwajowe (choć jakby się tak zastanowić to już nim jest Razz).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> OT / Kolej Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin