Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna www.wmh.fora.pl
Forum Warszawskiej Magistrali Hutniczej
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Projektowane linie NN
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> OT / Energetyka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TLG
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GóRy SzWeDzKiE

PostWysłany: Pią 18:37, 05 Gru 2008    Temat postu: Projektowane linie NN

Pytanie kieruję zasadniczo do Edgara, ale ponieważ temat jest bardzo ciekawy i rozwojowy, więc myślę, że każdy z niego skorzysta. Otóż ostatnio przypomniałem sobie, że parę lat temu słyszałem wzmiankę o projektach dodatkowych dwóch, nigdy nie zrealizowanych linii 400kV do Mościsk (jakoś koniec lat 90, a może nawet później). Niestety nie znalazłem w sieci żadnych informacji na ten temat. A z tego co pamiętam prace te musiały być zaawansowane. Edgarze - czy wiesz coś o przebiegu tych linii?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Pią 20:04, 05 Gru 2008    Temat postu: Re: Projektowane linie NN

TLG napisał:
Pytanie kieruję zasadniczo do Edgara, ale ponieważ temat jest bardzo ciekawy i rozwojowy, więc myślę, że każdy z niego skorzysta. Otóż ostatnio przypomniałem sobie, że parę lat temu słyszałem wzmiankę o projektach dodatkowych dwóch, nigdy nie zrealizowanych linii 400kV do Mościsk (jakoś koniec lat 90, a może nawet później). Niestety nie znalazłem w sieci żadnych informacji na ten temat. A z tego co pamiętam prace te musiały być zaawansowane. Edgarze - czy wiesz coś o przebiegu tych linii?



Do Mościsk nie planuje się więcej linii 400 kV niż jest obecnie. Raczej, bardziej istnieje problem wyprowadzenia mocy ze stacji, na napięciu 110 kV. Co prawda planowane były jakieś ruchy, ale jak widzę na razie nie są zrealizowane. Plany sa ambitne, ma się zmienic cała konfiguracja połaczeń na napięciu 110 kV, w tej części Warszawy. Jak znajdę chwilkę czasu podrzucę stosowne linki. Wracając do tematu 400 kV, to pewnie chodzi o stację Ołtarzew, ktora ma być wstawiona w linię Rogowiec - Mościska, ew. Płock - Miłosna. Do tego w/w stacja ma być powiązana liniami 220 kV ze stacją Mory. Do tego oczywiście szumnie planuje się zamknąć południowy pół-pierścień 400 kV. Temat wałkowany oczywiście od lat i mający raczej nikłe szanse na realizację. Powyższego kotleta odgrzewa się przy okazji jakiś większych awarii systemowych. W ramach tejże inewstycji planuje się budowę kolejnej linii 400 kV do stacji Rogowiec, powiązanie ze stacjami Ołtarzew, Piaseczno, Julianów (projektowana), Miłosna. Jak wcześniej pisałem, powyższa inwestycja ma nikłe szanse na realizację, przynajmniej, przez kilka, kilkanaście lat. Raczej będzie się dążyć, do modernziacji obecnego "strategicznego" połączenia na napięciu 220 kV, z Kozienicami. W marcu br. dokonano wymiany przewodów roboczych w jednym z torów, na przewody ze spcejalnego stopu aluminium, mogące przenieść znacznie większe obciążenia, przy zachowaniu praktycznie tych samych przekrojów co poprzednio, jednocześnie nie powodując katastrofalnych zwisów przewodów. Na linii, "gołym" okiem widać, który przewód jest zmieniony (jaśniejszy i mniejszy zwis). Linia pzrechodzi w okolicach PKP Ursus, PKP Gołąbki. To, po krótce tyle. Jeżeli będą jakieś pytania, w miarę posiadania wiedzy i zcasu służę pomocą.
pozdrawiam


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TLG
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GóRy SzWeDzKiE

PostWysłany: Pią 21:20, 05 Gru 2008    Temat postu:

Edgar napisał:

Do Mościsk nie planuje się więcej linii 400 kV niż jest obecnie.

Teraz zapewne nie, przytaczam jedynie rewelacje sprzed ładnych paru lat i mnie to mocno zaintrygowało.
Cytat:
Wracając do tematu 400 kV, to pewnie chodzi o stację Ołtarzew, ktora ma być wstawiona w linię Rogowiec - Mościska, ew. Płock - Miłosna.

No i to są już jakieś konkrety.
Cytat:
Do tego oczywiście szumnie planuje się zamknąć południowy pół-pierścień 400 kV.

A to już w ogóle bardzo ciekawe. Nigdy o tym nie słyszałem. Dzięki za informacje, to mi wiele wyjaśnia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Pią 21:46, 05 Gru 2008    Temat postu:

Teraz zapewne nie, przytaczam jedynie rewelacje sprzed ładnych paru lat i mnie to mocno zaintrygowało.

Jeżeli chodzi o początek lat 90-tych, to wtym czasie stacja Mościska zaczęla powstawać. Natomiast zamiar wprowadzenia linii 400 kV do stacji Mościska był już widoczny ok. roku 1984 w trakcie powstawania linii 400 KV, w opisywanych wcześniej relacjach. Dwa słupy, stojące na zachód o stacji stoją w nietypowy sposób. Po latach, okazało się dlaczego. Po uruchomieniu linii, od tego miejsca oba tory linii były spięte. Przeplyw odbywał się po obecnym torze Płock - Miłosna. Nastepnie dobudowano ramiona obejściowe na obu słupach, i powstały dwa tory: Płock - Miłosna, Rogowiec Miłosna. Po uruchomieniu stacji, tor znowu rozcięto i powstały linie: Rogowiec - Mościska i Mościska - Miłosna.

No i to są już jakieś konkrety.

Tak, plan stacji Ołtarzew jest dosyć ambitny. Ewentulanie bierze się pod uwagę rozbudowę do 400 kV stacji Sochaczew. Obie te inwestycje wiążą się z budowaniem nowych linii, co przy obecnym stanie prawnym jest prawie awykonalne. Same powiązania nie są już takie trudne, bo w większości przypadków, wiążą się z rozcięciem już istniejących linii i wprowadzeniem/wyprowadzeniem ich z/do stacji.

Cytat:
Do tego oczywiście szumnie planuje się zamknąć południowy pół-pierścień 400 kV.

A to już w ogóle bardzo ciekawe. Nigdy o tym nie słyszałem. Dzięki za informacje, to mi wiele wyjaśnia.[/quote]

Ten temat zdaje się już wałkowac gdzieś od lat 60-tych XX wieku. O ile w tamtych czasach, problem byłby mniejszy, o tyle teraz teren pod planowane linie, wchodzi prawie w granice administracyjne Warszawy i jest silnie zurbanizowany, co będzie się wiązało z oczywistymi protestami i innymi problemami natury formalno-prawnej.
Wystarczy popatrzec jakie na jakie problemy natrafia budowa wielo-napięciowej, cztero-torowej linii Ostrów Wielkopolski - Plewiska. Idea super, a jej oddanie do użytku przedłuża się znacznie z powodu protestów i innych problemów. Linia jets już prawie gotowa, imponujące słupy, nowoczesne rozwiązania. No i co z tego?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kulecki
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn / Warszawa

PostWysłany: Pią 21:49, 05 Gru 2008    Temat postu:

No dobra, ale jeśli umiem czytać ze zrozumieniem, to nie ma tu wzmianki o tym magicznym odcinku czterotorowym zbudowanym na Cmentarzu Północnym. Rozumiem, że po prostu ma się nijak do powyższych, ponieważ ani to 400kV, ani raczej nie będzie to połączenie Mościska - Mory.
Jakie są plany wykorzystania tej arcyciekawej - jak na polskie realia - instalacji?

A w ogóle to bardzo fajny wątek się zaczął, przyjemnie poczytać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Pią 21:49, 05 Gru 2008    Temat postu:

Na deser taki mały link, dotyczący Warszawskiej Elektroenergetyki. Ciekawe dane i schematy .

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kulecki
Administrator



Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 1119
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn / Warszawa

PostWysłany: Pią 21:50, 05 Gru 2008    Temat postu:

Cytat:
Wysłany: Pią 19:49, 05 Gru 2008


O, w tym samym momencie wysłaliśmy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Pią 21:57, 05 Gru 2008    Temat postu:

Kulecki napisał:
Cytat:
Wysłany: Pią 19:49, 05 Gru 2008


O, w tym samym momencie wysłaliśmy...


Czasem sie tak zdarza. Wykopanie czegoś sensownego o elektroenergetyce nie jest łatwe. Co ciekawsze kąski znikają. I tak, nieskromnie przyznam, najbardziej aktualny schemat lini 110 kV w Aglomeracji Warszawskiej mam ja Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Pią 22:02, 05 Gru 2008    Temat postu:

A z moich ostatnich obserwacji wynika, że już w niedługim czasie, po ponad 3 ltach zostaną połączone stacje Bemowo i Koło. Zdaje się, że kable dzielnie pokonały S-8 (chyba gdzieś koło Marynina). To połączenie dużo zmieni w okolicach Woli i Bemowa. Pewność zasilania wzrośnie. Teraz należy czekać na wyprowadzenie tzreciej linii ze stacji Bemowo, do stacji Słodowiec.

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Pią 22:22, 05 Gru 2008    Temat postu:

Kulecki napisał:
No dobra, ale jeśli umiem czytać ze zrozumieniem, to nie ma tu wzmianki o tym magicznym odcinku czterotorowym zbudowanym na Cmentarzu Północnym. Rozumiem, że po prostu ma się nijak do powyższych, ponieważ ani to 400kV, ani raczej nie będzie to połączenie Mościska - Mory.
Jakie są plany wykorzystania tej arcyciekawej - jak na polskie realia - instalacji?

A w ogóle to bardzo fajny wątek się zaczął, przyjemnie poczytać.


Też tak sądzę Very Happy

Co, do linii przy Cm. Północnym. Prawdopodobnie miały być tędy wyprowadzone linie z Mościsk. Teraz zmieniono to rozwiązanie. Linie mają być wyprowadzane kablami. Zdaje się, że na etapie budowy tych linii nie bardzo jeszcze wiedziano, jak powiązać stację z liniami 110 kV. Z tego co się orientuję linie te do niczego nie posłużą. Z jednej nawet już zdjęto, dwa, dolne tory. Albo celowo, albo ktoś podprowadził.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Pią 23:45, 05 Gru 2008    Temat postu:

Co, do linii przy Cm. Północnym. Prawdopodobnie miały być tędy wyprowadzone linie z Mościsk. Teraz zmieniono to rozwiązanie. Linie mają być wyprowadzane kablami. Zdaje się, że na etapie budowy tych linii nie bardzo jeszcze wiedziano, jak powiązać stację z liniami 110 kV. Z tego co się orientuję linie te do niczego nie posłużą. Z jednej nawet już zdjęto, dwa, dolne tory. Albo celowo, albo ktoś podprowadził.

Tak sobie zacząłem to logicznie i geograficznie składać i wyszło mi, że te linie, to poskładane linie, min, duży pierścień, odgałęzienia do Huty itd. Co prawda, nieco kulawo, widziałbym połączenie tych linii z Mościskami, ale może... Jedno jest pewne. Te nigdy nieczynne linie stanęły ok. 10 lat temu i pewnie jeszcze nieco postoją. Ta okolica ma szczęście do takich widoków. Ok 20 lat temu stało sobie sporo słupów z odczepu (wcięcia? odczep nie równa się wcięciu) w duży pierścień, linii do stacji Huta, przez ZPM. Fragment tej linii i oryginalne słupy, stoją od skrzyżowania ulic Wóycikiego/Wólczyńska aż do Huty. Słupy te są charakterystyczne, mają wieżyczkę tylko pod jeden przewód odgromowy. Pamiętam te słupy, które stały wzdłuż ulicy Trenów i Estrady. A a połączenie z pierścieniem było gdzieś na wysokości przystanku Trenów Las lub Widokowa, po lewej stronie, patrząc w kierunku łomianek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Sob 0:30, 06 Gru 2008    Temat postu:

Tu jeszcze parę linków, na podstawowy temat. Pewnie dla większości to będą nudy, ale nic nie zaszkodzi poczytać:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Na tym powyżej, to nawet byłem. Było całkiem ciekawie.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

To, tak po krótce i to co najprościej wyszperać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Sob 0:43, 06 Gru 2008    Temat postu:

ponieważ ani to 400kV, ani raczej nie będzie to połączenie Mościska - Mory.



Mościska z Morami połączone są dwiema liniami. Jedną bezpośrednią, drugą, z wcięciem do GPZ Babice. Wizualnie jest to po prostu linia dwu-torowa na pojedynczych słupach. Zresztą linia ta pojawia się często na zdjęciach z WMH, szczególnie tych z okolic przystanku Radiowo-Bocznica. To takie sztuczne nieco stworzenie tych linii. Powstałe, wyniku przecięcia nowej trasy dużego pierścienia 110 kV, i wprowadzenia/wyprowadzenia go dwu-torowo na stację Mościska. Na chwilę obecną, to są jedyne linie 110 kV współpracujące z tą stacją.

[link widoczny dla zalogowanych]

tu widać wcięcie.

[link widoczny dla zalogowanych]

tu widać linię biegnącą w stronę Babic i stacji Mory


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Edgar
naczelnik sekcji



Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 945
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa-Jelonki

PostWysłany: Sob 0:48, 06 Gru 2008    Temat postu:

Natomiast zamiar wprowadzenia linii 400 kV do stacji Mościska był już widoczny ok. roku 1984 w trakcie powstawania linii 400 KV, w opisywanych wcześniej relacjach. Dwa słupy, stojące na zachód o stacji stoją w nietypowy sposób. Po latach, okazało się dlaczego. Po uruchomieniu linii, od tego miejsca oba tory linii były spięte. Przeplyw odbywał się po obecnym torze Płock - Miłosna. Nastepnie dobudowano ramiona obejściowe na obu słupach, i powstały dwa tory: Płock - Miłosna, Rogowiec Miłosna. Po uruchomieniu stacji, tor znowu rozcięto i powstały linie: Rogowiec - Mościska i Mościska - Miłosna. No praktycznie "od zawsze" był tam tor Płock - Miłosna.

oto opisywane słupy:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Tu widać dobudowane ramiona, obecnie nie używane.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Edgar dnia Sob 0:51, 06 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TLG
z-ca naczelnika sekcji



Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GóRy SzWeDzKiE

PostWysłany: Nie 14:13, 07 Gru 2008    Temat postu:

Wszystko to rzeczywiście bardzo ciekawe. Jednak ogólnie wychodzi na to, że nie ma specjalnych szans na budowę stacji Ołtarzew i budowy linii Ołtarzew - Kozienice? Jednocześnie - jeśli dobrze zrozumiałem - na trasie Mory-Mościska nic się nie zmieni?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.wmh.fora.pl Strona Główna -> OT / Energetyka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin